اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ندای الغوث الغوث علوی‌تبارها در نخستین شب قدر طنین‌انداز شد

مردم شهرهای مختلف مازندران با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی با حضور در مساجد، مصلی‌ها و امامزادگان استان ندای الغوث الغوث سر دادند.

ندای الغوث الغوث علوی‌تبارها در نخستین شب قدر طنین‌انداز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیین احیاء شب قدر شامگاه پنج‌شنبه همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با زمزمه الهی العفو، الغوث الغوث و راز و نیاز مردم مومن و روزه دار در مناطق مختلف استان مازندران طنین‌انداز شد.

همزمان با شب نوزدهم مبارک رمضان و اولین شب از لیالی پر فیض قدر، مراسم احیا در مصلی‌ها، مساجد و جوار شهدای گمنام و امامزاده‌های سطح استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و باحضور پرشور مردم برگزار شد.

مردم مازندران در این مراسم با انجام اعمال ویژه این شب‌ها از جمله قرآن به سر، قرائت دعای جوشن کبیر، قرائت آیات قرآن و زیارت امام حسین(ع) از خدای متعال ظهور امام زمان(عج)، بخشش گناهان، شفای بیماران، ریشه‌کن کردن  کرونا و عاقبت به خیری را طلب کردند.

 

باید گفت، شب قدر، فرصتی است برای رشد انسان و این ما هستیم که باید از این فرصت‌های معنوی استفاده کنیم، شبی که فرشتگان، زمین را به آسمان متصل کرده و دل‌ها را نورباران و محیط زندگی را با نور فضل و لطف الهی منور می‌کنند.

 

همزمانی بهار قرآن و بهار طبیعت در سال ۱۴۰۱ اتفاق مبارکی بوده و برای ما پیام مهمی دارد و باید گوش دل بسپاریم.

ماه میهمانی خداوند از نیمه گذشته و اولین شب قدر هم فرا رسیده که لحظه‌های نابی را برای دلدادگان رقم زده است که باید قدر بدانیم.

به گزارش فارس، یکی از برکات ماه رمضان وجود لیله القدر در شب‌های آن است و زنده نگه‌داشتن یاد خداوند در دل، دستگیری از محرومان و مظلومان و دعای خیر برای سایرین از جمله اعمال سفارش شده است که هر انسانی می‌تواند هر چه بیشتر خودرا مشمول عنایت و توجه خداوند قرار دهد،  به این امید که بتوانیم از این فرصت استثنایی و خیرات بی‌منتهای این شب بهره ببریم.


مراسم نخستین شب از لیالی قدر و شب ضربت خوردن مولای متقیان امام علی (ع) پس از دو سال شرایط سخت کرونایی با حضور مردم خداجوی در ۲۲ شهرستان و حدود ۳ هزار روستای استان مازندران برگزار شد.

بر اساس مصوبه ستاد کرونا مراسم پر فیض شب قدر در فضا‌های کوچک سر بسته با ۳۰ درصد ظرفیت، در مکان‌های بزرگ مسقف با ۵۰ درصد ظرفیت برگزار شد و در اماکن روباز، محدودیتی برای حضور جمعیت وجود نداشت.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول