اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

مراسم گرامیداشت چهل و سومین سالگرد شهادت امیر سپهبد قرنی برگزار شد

مراسم گرامیداشت چهل و سومین سالگرد شهادت امیر سپهبد محمد ولی قرنی نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش صبح امروز برگزار شد.

مراسم گرامیداشت چهل و سومین سالگرد شهادت امیر سپهبد قرنی برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت سالروز شهادت امیر سپهبد شهید محمد ولی قرنی نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز پنجشنبه اول اردیبهشت ماه با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه در ارتش و امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی ارتش در مسجد امام خمینی (ره) ستاد ارتش برگزار شد.

در این مراسم، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی جانشین رئیس ستاد ارتش، امیر سرتیپ خلبان منصور ونک معاون بازرسی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد دهدار رئیس اداره عقیدتی سیاسی ارتش و جمعی از فرماندهان، مقامات و دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیز حضور داشتند.

* شهید قرنی انسانی عارف‌مسلک، زاهد، آرزومند شهادت بود

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی از روسای پیشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و رئیس سابق دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در این مراسم گفت: در مدتی که به عنوان یک روحانی ماموریت داشتم به شهید قرنی کمک کنم، اگر بخواهم شخصیت او را تشریح کنم باید بگویم که او انسانی عارف‌مسلک، زاهد، آرزومند شهادت بود و صریحا می گفت که با گلوله سربی از دنیا خواهم رفت.

وی ادامه داد: او همچنین انسانی متدین و با تقوا بود. هنگامی که یادداشت های او را مشاهده کردم، با تفسیر المیزان علامه طباطبایی و نوشته های شهید مطهری، اقبال لاهوری، سید جمال اسدآبادی آشنایی به تمام معنا داشت. به طوری که انسان تعجب می کرد یک نفر در کسوت نظامی‌گری این قدر معلومات دینی و مذهبی داشته باشد.

حجت‌الاسلام صفایی گفت: شهید قرنی توانست با قاطعیت خود ایران را از آن پیچ خطرناک که در آن قرار گرفته بود، نجات دهد، با وجود اینکه خود به خیل شهدا پیوست. البته شهادت آرزوی شهید قرنی بود.

رئیس پیشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید قرنی تصریح کرد: من شهید قرنی را به عنوان فردی قاطع، فداکار، اهل مطالعه و تحقیق و همچنین جامع الاطراف می‌دانم. او نسبت به استعمار، استکبار و آمریکا شناخت خوبی داشت. همچنین سیاست مدار مدیر و مدبر هم بود و هنگامی که انسان با او گفت‌وگو می کرد، لذت می برد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول