اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هندسه فکری و نبوغ استراتژیک برای مقابله با صهیونیست‌ها از ویژگی‌های شهید حجازی بود

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه سردار حجازی دارای هندسه فکری و نبوغ استراتژیک برای مقابله با صهیونیست‌ها و داعش بود، گفت: به برکت حضور او در لبنان و مجاهدت مدافعان حرم، صهیونیست‌ها در برابر انقلاب اسلامی شکست خوردند.

هندسه فکری و نبوغ استراتژیک برای مقابله با صهیونیست‌ها از ویژگی‌های شهید حجازی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، عصر امروز در مراسم اولین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی با بیان اینکه در سحرگاه ۱۹ رمضان سال چهلم هجری قمری، زمین به لرزه درآمد و خروش از آسمان‌ها بلند شد، اظهار کرد: نیاز است قدر لیالی قدر را بدانیم و از خداوند، پیامبر اکرم و اهل بیتش برای نجات مردم کمک بخواهیم تا حال و وضع ما را بهتر کنند و درهای نعمت را به سوی ملت ما و ملت‌های مسلمان بگشایند. 

وی عنوان کرد: خداوند اینگونه اراده کرده که ملت ما بت پرست نباشند و همواره به خدای واحد اعتقاد داشتند، تاریخ کشور ما با انحطاط سلسله ساسانی اسلام محمدی را پذیرفتند و مدال افتخار شیعه بودن را بر گردن خود آویختند و حضور امثال سلمان فارسی در این مسیر تاثیرگذار بود.

رحیم‌صفوی یادآور شد: ملت‌های بزرگ دارای رهبرها و عناصر هویت بخشی هستند که تمدن آن را ترسیم می‌کنند و علمای بزرگ اصفهان در طول این سال‌ها چه در ۵٠٠ سال و چه در ۲٠٠ سال گذشته در این مسیر تاثیرگذار بوده‌اند. 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی با هوشمندی، ایمان به خدا و توسل و توجه به حضرت مهدی(عج) که صاحب این انقلاب هستند، با رهبری عالم حکیم و دولت جدید از گردنه‌ها عبور می‌کنیم؛ استقرار دولت طول می‌کشد اما شاهد گشایش در مسائل اقتصادی، سیاست داخلی و خارجی خواهیم بود و جای امیدواری است. 

وی با بیان اینکه از نظرم ایران پایتخت امیرالمؤمنین است، بیان داشت: ایران، ملت و دولت ایران بزرگ‌ترین پشتیبان حضرت مهدی(عج) خواهند بود و با ظهور ایشان دولت و ملتی قدرتمند از امام حمایت خواهند کرد. 

رحیم‌صفوی با بیان اینکه یک‌سال از شهادت سردار ایران، اسلام و اصفهان سردار حجازی می‌گذرد، خاطرنشان کرد: زمان بیش‌تری لازم است تا ابعاد شخصیت جامع او یعنی افق‌های بلند تفکر جهادی راهبردی، اخلاق و رفتار و مردم‌داری او را در طول ۴۳ سال خدمت‌گذاری مؤثر بشناسیم. 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: سردار سرلشکر سید محمد حجازی، از نظر تفکر و اندیشه قله رفیع عقلانیت و تفکر راهبردی برای پاسداری و دفاع همه‌جانبه از ملت و کشور و عمق‌بخشی دفاع از انقلاب اسلامی تا دریای مدیترانه بود. 

وی با بیان اینکه سردار حجازی دارای هندسه فکری، نبوغ استراتژیک برای مقابله با صهیونیست‌ها و داعشی‌های کافر بود تأکید کرد: به برکت حضور او در لبنان و مجاهدت مدافعان حرم، صهیونیست‌ها در برابر انقلاب اسلامی شکست خوردند. 

حجازی پیرامون ویژگی‌های سردار حجازی توضیح داد: سردار حجازی کم حرف می‌زد اما کلام او راهبردی بود، از خود تعریف نمی‌کرد اما از خود گذشته و در عمل مکتوم و عمیق بود؛ او حزب‌الله لبنان را قدرت بخشید و صهیونیست‌ها را به زانو درآورد. 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه سردار شهید حجازی در بعد اخلاقی و رفتاری نمونه‌ای کامل از اخلاص، حیا، نجابت و خودسازی بود، تصریح کرد:وی تندیس تواضع، فروتنی، وقار، آرامش و صدق و صفای باطن بود. 

وی گفت: سردار حجازی از خود نمی‌گفت از خدا می‌گفت و در این ۴۳ سال در هرکجا قرار داشت تاثیرگذار بود و هر شخصی با او نشست و برخاست داشت تحت تاثیر او قرار داشت و به میز، مقام و درجه تعلقی نداشت. 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا پیرامون اقدامات مؤثر سردار حجازی مطرح کرد: سردار حجازی از سال‌های اول تاسیس سپاه در بنیان‌گذاری مراکز آموزشی و ایجاد ساختار نظام آموزشی برای اعزام ۲٠٠ هزار بسیجی از استان اصفهان و پس از آن از ابتدا تا انتهای جنگ تاثیرگذار بود. 

وی در خصوص نقش سردار حجازی در دفاع مقدس اعلام کرد: در خط مقدم شجاع بود و طرح‌ریزی عملیاتی و ستاد نظر می‌داد، او در ۸ سال دفاع مقدس یک‌سره به مجاهدت بود و پس از دفاع مقدس نیروی مقاومت بسیج را ساماندهی کرد و امنیت پایدار را از مرزها تا شهرها را فراهم کرد و در فتنه ۷۸ با کمک مردم تهران را تبدیل به آرامش کرد. 

رحیم‌صفوی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف چنین جلساتی ساختن نسل جوانی است که انقلاب و جنگ را ندیده‌اند، توضیح داد: اگر فکر، زندگی، معیشت، اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان را درست کنیم، بزرگ‌ترین حامیان انقلاب و کشور می‌شوند و سردار حجازی در این مسیر تلاش‌ها و فعالیت‌های زیادی داشت.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد: الگو گرفتن از شهیدان، نجات‌بخش ملت از هجوم فرهنگی و جنگ ترکیبی است؛ هیچ قدرتی توان برخورد با ایران را ندارند؛ ایرانی که روزی نوکر آمریکا بود امروز در برابر آن ایستاده است. 

وی با بیان اینکه امیدوارم با مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان داخلی و خارجی و همبستگی ملت و دولت به ساحل نجات برسیم، یادآور شد: با فضل الهی و توجهات ۱۴ معصوم، پیش‌روی ما امیدوار کننده است و فتح‌المبین‌هایی در عرصه داخلی و خارجی پیش‌رو داریم. 

رحیم‌صفوی با اشاره به وقایع اخیر جهان تأکید کرد: از دولت بازرگان تا امروز را دیده‌ام و می‌گویم رو به جلو و پیشرفت هستیم و با توجه به تهدیدات مشترک علیه ما و برخی از کشورها می‌توانیم با آن‌ها به منافع مشترک برسیم.

رحیم‌صفوی عنوان کرد: مشکلاتمان در داخل کشور به برکت دولت‌مردان کارآمد در سطوح مختلف حل خواهد شد. 

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول