اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رأی قاطع پارلمان انگلیس به تحقیق درباره دروغگویی جانسون

نمایندگان مجلس عوام انگلیس به انجام تحقیق درباره دروغگویی نخست‌وزیر این کشور به پارلمان رأی قاطع دادند.

رأی قاطع پارلمان انگلیس به تحقیق درباره دروغگویی جانسون

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس عوام انگلیس روز پنجشنبه به تحقیق درباره دروغ گفتن «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور به پارلمان، رأی قاطع دادند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، علاوه بر احزاب مخالف دولت، شمار زیادی از اعضای حزب محافظه‌کار نیز به انجام این تحقیقات رأی مثبت داده‌اند.

بر همین اساس، کمیته منتخب مجلس عوام انگلیس، دستور خواهد داد اسنادی که تا کنون درباره رسوایی «پارتی گیت» به‌دست آمده، شامل بیش از سیصد عکس و پانصد سند، برای این تحقیقات مورد استفاده قرار گیرند.

جانسون در جلسه عصر سه‌شنبه پارلمان بابت نقض قوانین محدودکننده دوره اوج شیوع ویروس کرونا عذرخواهی کرد با این وجود، ادعا کرد خبر نداشته حضورش در این مهمانی‌ها، نقض قوانین محدودکننده کرونایی محسوب می‌شدند.

نخست‌وزیر انگلیس از یک سو قوانین سختگیرانه‌ای را برای شهروندان وضع کرده و از سوی دیگر در چندین مهمانی از جمله جشن تولدش حاضر شده بود. لو رفتن حضور جانسون و اعضای دولتش در این مهمانی‌ها به رسوایی پارتی‌گیت معروف شده است.

یکی از نمایندگان حزب ملی اسکاتلند در واکنش به تصویب لایحه تحقیق علیه جانسون گفت، حزب محافظه‌کار در انتخابات ماه آینده میلادی شکست سختی می‌خورند.

از سوی دیگر یک نماینده عضو حزب لیبرال دموکرات انگلیس گفت، این رسوایی جانسون، «آسیب غیر قابل جبرانی» به اعتماد جامعه و پارلمان به دولت این کشور وارد کرده است.

جانسون که در حال حاضر در سفر به هند به سر می‌برد در مصاحبه‌ای، اتهامات علیه خود را رد کرده و مدعی شد چیزی برای پنهان کردن ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول