اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

سی‌ان‌ان: شمار کرونا در آمریکا 14 برابر بیشتر از آمار منتشر شده است

با افزایش تعداد موارد کووید-۱۹ در ایالات متحده طی هفته‌های گذشته، کارشناسان نگران هستند که این تعداد بسیار بیشتر از ارقام اعلامی باشد.

سی‌ان‌ان: شمار کرونا در آمریکا 14 برابر بیشتر از آمار منتشر شده است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌ان‌ان، با افزایش تعداد موارد کووید-۱۹ در ایالات متحده طی هفته‌های گذشته، کارشناسان نگران هستند که این تعداد بسیار بیشتر از ارقام اعلامی باشد؛ شمار قایل توجهی از آزمایش‌های این بیماری در محیط‌های مانند خانه انجام می‌شود. 

سی‌ان‌ان با استناد به مدل‌های برآورد شده توسط مؤسسه سنجش و ارزیابی سلامت، گزارش داد که تنها ۷ درصد از موارد مثبت کووید-۱۹ در ایالات متحده شناسایی می‌شوند و ممکن است این اعداد ۱۴.۵ برابر بیشتر از موارد گزارش شده رسمی باشد.

بر اساس آخرین داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، ایالات متحده اکنون به طور میانگین روزانه حدود ۳۵۰۰۰ عفونت جدید را ثبت می‌کند که ۱۹ درصد نسبت به هفته قبل و ۴۲ درصد نسبت به دو هفته قبل افزایش یافته است.

به گفته علی مداک، پروفسور و مدیر ارشد استراتژی سلامت در این موسسه، مدت‌هاست که موارد در ایالات متحده کمتر شمارش شده و افزایش استفاده از آزمایش‌های خانگی می‌تواند منجر به نتایج گزارش نشده شود.

موداک به سی‌ان‌ان گفت: «اکثر افرادی که به نوع امیکرون ویروس کرونا آلوده شده‌اند هیچ علامتی نشان نمی‌دهند».

جنیفر نوزو، اپیدمیولوژیست و استاد دانشگاه براون به CNN گفت که باید اقدامات بیشتری برای نظارت بر همه گیری انجام شود تا کمبود داده جبران شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول