اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

آشنایی بیشتر با رهبران انقلاب اسلامی در نمایشگاه قرآن/ نمایش سیر حرکت انبیاء و اولیاء تا حکومت مهدوی+تصاویر

بخش رهبران قرآنی نمایشگاه قرآن امسال با نمایش سیر حرکت انبیاء الهی از آدم تا خاتم، پیروزی انقلاب اسلامی و حکومت مهدوی و فعالیت‌های قرآنی رهبران انقلاب اسلامی، پذیرای بازدید‌کنندگان است.

آشنایی بیشتر با رهبران انقلاب اسلامی در نمایشگاه قرآن/ نمایش سیر حرکت انبیاء و اولیاء تا حکومت مهدوی+تصاویر

خبرگزاری فارس - گروه قرآن و فعالیت‌های دینی- مهدی احمدی: بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حالی این روز‌ها برگزار می‌شود که بخش‌های مختلف آن مورد استقبال بازدید‌کنندگان قرار گرفته و هر شب شاهد حضور بیشتر و پررنگ‌تر مردم در این نمایشگاه معنوی هستیم.

نمایش سیر حرکت انبیاء تا انقلاب مهدوی در بخش رهبر قرآنی

یکی از این بخش‌ها، بخش رهبران قرآنی است که در فضایی نسبتاً خوب در راهروی اصلی نمایشگاه قرار گرفته و بازدید‌کنندگان با حضور در این بخش با تفکرات قرآنی رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره) و سیر حرکت انبیاء و اولیای الهی و نواب آنها از حضرت آدم تا ظهر اسلام و از اسلام تا پیروزی انقلاب اسلامی و ادامه حرکت انقلاب تا رسیدن به تمدن اسلامی و انقلاب مهدوی آشنا می‌شوید.

نقشه راه گسترش قرآن در جامعه و ۷ مرحله برای رسیدن به هدف

نقشه راه گسترش قرآن در جامعه از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله آیتم‌های این بخش است که در هفت مرحله عنوان شده که شامل «آشنا کردن جامعه با قرآن»، «گسترش فهم قرآن»، «تببین فرهنگ قرآن»، «تلاش برای تجلی بخشی قرآن»، «تلاش برای پیاده کردن قرآن در جامعه»، «مجاهدت برای تشکیل و حفظ حکومت اسلامی» و «ایجاد تمدن اسلامی» است و جامعه‌ای که این هفت مرحله را پشت‌سر بگذارد قرآن در آن پیاده شده و از بسیاری از آسیب‌ها و هجمه‌های داخلی و خارجی مصون است و راه تعالی را طی می‌کند.


نقشه راه آیت‌الله خامنه‌ای برای گسترش قرآن در جامعه

هفت شاخص کلی دولت مطلوب اسلامی از منظر آیت‌الله خامنه‌ای

در ادامه نقشه راه کلی دولت مطلوب اسلامی از منظر رهبر انقلاب با هفت شاخص به نمایش درآمده که مراحل «اعتقادی و اخلاقی»، «خدمت به خلق»، «عدالت توام با پیشرفت»، «سلامت اقتصادی»، «مبارزه با فساد»، «قانون‌گرایی»، «حکمت و خرد‌گرایی در کارها» و «تکیه بر ظرفیت درون‌زای کشور» به عنوان شاخص‌های دولت اسلامی از منظر آیت‌الله خامنه‌ای بیان شده و نقشه راه رسیدن به دولت اسلامی و آسیب‌های پیش‌روی دولت اسلامی راه‌کار‌های آنها هم در ادامه آمده است.

نمایش فعالیت‌های قرآنی رهبر انقلاب و امام خمینی (ره)

در این بخش‌ تابلو‌هایی هم نصب شده که در آن فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره) به تصویر کشیده شده و محافل قرآنی رهبران انقلاب که ماه‌های رمضان هر سال برگزار می‌شود به نمایش درآمده است. همچنین در این بخش در قالب اینفوگرافی موضوع تحقق اهداف انقلاب اسلامی، آثار امامین انقلاب و کتب ده‌گانه مکتب انقلاب اسلامی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.


جلسات و محافل قرآنی امام خمینی (ره)

راه‌های رسیدن به دولت اسلامی و وظایف همه گروه‌ها برای تحقق دولت اسلامی

موضوع رسیدن به دولت اسلامی از جمله موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب آن را لازمه رسیدن به جامعه اسلامی و تمدن اسلامی می‌دانند که در این بخش از نمایشگاه قرآن موضوع دولت‌سازمی اسلامی و اقداماتی که باید مردم و حکومت برای رسیدن به دولت‌سازی اسلامی انجام دهند بیان شده است. اینکه مردم در رسیدن به دولت اسلامی چه نقشی دارند، حکومت چه نقشی دارد، حوزه علمیه و دانشگاه چه نقشی دارند در قالب اینفوگرافی به نمایش درآمده است.

مراحل تحقق دولت اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی

 

اصول فکری و مبانی عقیدتی انقلاب اسلامی و وظایف مبتنی بر این اصول فکری و نقشه راه تحقق اهداف انقلاب اسلامی از دیگر آیتم‌های بخش رهبر قرآنی است که مراحل تحقق دولت اسلامی جامعه اسلامی در گام دوم انقلاب شامل «جنبش جامعه‌سازی جوانان»، «حرکت عمومی دولت‌سازی مردم»، «تشکیل دولت اسلامی» و «جامعه‌سازی اسلامی» است که اینها سبب تشکیل جامعه نمونه اسلامی می‌شود.

 


جلسات و محافل قرآنی آیت‌الله خامنه‌ای

نمایش فعالیت‌های قرآنی رهبر انقلاب از کودکی تا انقلاب اسلامی در مشهد

نمایش فعالیت‌های قرآنی رهبر انقلاب در مشهد و در ایام قبل از انقلاب از دوران کودکی، حضور در مکتب‌خانه، تحصیل در مدرسه دیانتی، فعالیت‌‌های ایشان در مسجد امام حسن (ع) و مسجد کرامت و مسجد سلیمانی و همچنین مدرسه میرزا جعفر از دیگر آیتم‌های بخش است که تصاویر این مکان‌ها هم به نمایش درآمده است.

سیر حرکت انبیاء از آدم تا خاتم، پیروزی انقلاب اسلامی، تلاش برای تمدن اسلامی و رسیدن به حکومت مهدوی

نمایش سیر حرکت انبیاء تا ظهور اسلام و پیروزی انقلاب اسلامی دیگر موضوعی است که در بخش رهبران قرآنی به نمایش درآمده است. کاویانی کارشناس بخش رهبران قرآنی نمایشگاه قرآن درباره این آیتم‌ به خبرنگار فارس می‌گوید: این اقدام بر مبنای سخن امام خمینی (ره) است که فرمودند: انقلاب اسلامی ادامه حرکت انبیاء است و در جایی دیگر هم امام می‌فرمایند: نهضت اسلامی مردم ایران نقطه شروع انقلاب جهان اسلام به پرچم‌داری امام زمان (عج) است.

در اینجا سیر حرکت انبیاء در چارچوب دین برای حاکم کردن دین و به سعادت رسادن بشر به نمایش درآمده است. این نهضتی است که توسط انبیاء دنبال شده و با اولیاء و اهل بیت (ع) تقویت شده و ادامه یافته و پس از آنها نواب اربعه امام زمان (عج) و دیگر جانشینان آنها کار را ادامه دادند تا علمای معاصر و امام خمینی (ره) و نهایتاً رخ دادن پیروزی انقلاب اسلامی.


نقشه سیر حرکت انبیاء از آدم تا خاتم، پیروزی انقلاب، تمدن اسلامی و حکومت مهدوی

انقلاب اسلامی ثمره تلاش بزرگان زیادی در تاریخ است

کاویانی ادامه می‌دهد: در واقع در این نقشه سیر پیشرفت اسلام به گونه‌ای نمایش داده شده که نشان می‌دهد انسان‌های زیادی در تاریخ تلاش کرده‌اند و هر یک به اقتضای زمان و جامعه خود کار را پیش برده‌اند و نهایتاً کار در دوران معاصر به قیام منجر و در عصر امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی پیروز می‌شود، حال اگر هر یک از بزرگان در تاریخ وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دادند شاید امروز شاهد پیروزی انقلاب اسلامی نبودیم.

افق کار هم رسیدن به تمدن اسلامی است که رهبری و پرچم‌ آن امروز دست آیت‌الله خامنه‌ای است که به برنامه‌ریزی ایشان برای رسیدن به تمدن اسلامی اشاره شد و نهایتاً ایجاد زمینه برای تشکیل حکومت مهدوی و ظهور امام زمان (عج).


تقریض‌های رهبر معظم انقلاب که روی قرآن‌های اهدایی نوشته اند

نمایش تقریض‌های رهبر انقلاب بر قرآن‌های اهدایی

به گزارش فارس نمایش تقریض‌های رهبر معظم انقلاب در قرآن‌های اهدایی، خصوصآ قرآن‌هایی که به خانواده‌های معظم شهدا اهدا شده برنامه دیگری از بخش رهبر قرآنی است که طی آن تصاویر این تقریض‌ها به نمایش درآمده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول