اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

امام‌جمعه رشت: باکار شبانه‌روزی دغدغه مردم سراوان را برطرف کنید

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه انباشت ۴۰ ساله زباله سراوان دوندگی همه‌روزه می‌خواهد، گفت: زباله سراوان چهل سال است انباشته‌شده و مسؤولان باید باکار شبانه‌روزی دغدغه به‌حق مردم سراوان را برطرف کنند.

امام‌جمعه رشت: باکار شبانه‌روزی دغدغه مردم سراوان را برطرف کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) و گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران اظهار کرد: سپاه را امید ملت ایران و ملت‌های آزادی‌خواه جهان است.

وی با بیان اینکه سپاه مولد جمهوری اسلامی و از بدنه مردم است، گفت: صدها طرح، برنامه و سامانه به دست فرزندان این مردم در سپاه عملیاتی می‌شود و این روز را باید به مردم تبریک بگوییم.

خطیب جمعه رشت با اشاره به آتش زدن کتاب قرآن کریم توسط انسان‌های بی‌خرد در سوئد، گفت: مردم مسلمان سوئد جواب جسارت آن‌ها را دادند؛ دشمنان می‌خواهند مسلمانان را در دنیا به تحرک وادارند و  توطئه‌های خود را به اجرا درآورند  دشمنان اسلام و قرآن سال‌هاست توطئه‌چینی می‌کنند اما نمی‌دانند که حافظ اصلی قرآن، خداوند است.

وی با اشاره به حمایت رسانه‌های معاند از فردی در عراق ادعای مرجعیت کرده گفت: این فرد جزو نیروهای امنیتی اطلاعات رژیم بعث بوده بعد از مدت‌ها پنهان شدن، به‌تازگی  سر برآورده و مرجعیت خود را در راستای آیت‌الله سیستانی دانسته و  موردحمایت عربستان سعودی قرار گرفته است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به روز زمین پاک بیان کرد: مردم  کمک کنند تا طرح و برنامه‌هایی که مسؤولان ذی‌ربط در رابطه با مسائل پسماند انجام‌شده به نتیجه برسد چراکه زباله سراوان سالهاست انباشته‌شده و برای رفع آن برنامه‌های فرهنگی و عملیاتی در دستور کار است که با همراهی مردم محقق می‌شود.

فلاحتی با تقدیر از مطالبه‌گری درست که منجر به مسئله محوری پسماند شده گفت: باید مراقب بود تا حرکتی که منجر به فرصت‌طلبی دشمن شود، صورت نگیرد و در کنار آن باید هم ساخت زباله‌سوز در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه روزانه هزار و ۱۰۰ تن زباله اضافه می‌شود، افزود: باید پسماند به کود آلی تبدیل  شود تا انباشت زباله‌ای که ۱۰۰ متر است زود پوشانده و دستگاه‌هایی، در محل پسماند به وجود بیاید که  شیرابه‌ها را در همان محل  به آب خالص تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه معضل زباله گریبان گیر همه مردم گیلان است تصریح کرد: زباله نه‌تنها فقط برای سراوان آسیب‌زاست بلکه برای مردم گیلان نیز آسیب‌زاست و همه‌روزه باید دوندگی کرد چراکه ۴سالهاست این موضوع عقب‌مانده و زحمت مردم را مضاعف کرده‌ لذا همت همگان را برای برطرف کردن هرچه سریع‌تر آن می‌طلبد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه به تعبیری  پسماند سراوان، به ابر مشکل گیلان تبدیل‌شده  بیان کرد: در سفر دولت بیش از هزار میلیارد بودجه تصویب‌شده اما باید دستگاه‌ها زباله‌سوز تهیه شود، بنابراین باید به‌فوریت برنامه‌هایی برای اینکه زباله‌ها در مبدأ تفکیک و تبدیل شود و  سوزاندن زباله باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به لزوم توجه  شهرداری به محله‌های محروم رشت و  حاشیه‌نشین، گفت: تیر برق وسط خیابان، چاله‌های جاده‌ها، خیابان‌ها و مشکلاتی ازاین‌دست  برازنده شهر و استان ما نیست بلکه باید هرچه سریع‌تر برطرف شود.   

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول