اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

پرسش و پاسخ فعالان اقتصادی با استاندار/ دوستی: پیش‌نویس قانون تجارت دریایی و ته لنجی آماده شده و به زودی اجرایی می‌شود

استاندار هرمزگان گفت: پیش‌نویس قانون تجارت دریایی و ته لنجی آماده شده و به زودی اجرایی می‌شود

پرسش و پاسخ فعالان اقتصادی با استاندار/ دوستی: پیش‌نویس قانون تجارت دریایی و ته لنجی آماده شده و به زودی اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جمع فعالان اقتصادی استان اظهار داشت: در تخصیص اعتبارات به دنبال تجارت سیاسی با مردم نیستم بلکه رویکرد ما این است که با انجام پروژه‌های رشد در استان، بتوانیم برای جوانان ایجاد اشتغال کنیم و زیرساخت‌های اصلی را تامین کنیم.

وی افزود: احداث سالن ورزشی و آسفالت راه روستایی خوب است اما این موارد به تنهایی نمی‌تواند سبب ایجاد اشتغال و ماندن جوانان در روستاها شود، در حال حاضر در استان بالغ بر 500 روستای خالی از سکنه وجود دارد که بیش از 433 روستا راه دسترسی داشته‌اند و این یعنی با راه نمی‌توان مانع از مهاجرت افراد جویای کار از روستا به شهرها شد.

 

استاندار هرمزگان گفت: ما به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها و پروژه‌های مرتبط با حوزه رشد هستیم، اختصاص بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین برق مزارع پرورش میگو در استان امر بسیار خوبی بود که می‌تواند ضریب اشتغال در استان را بالا ببرد.

وی ادامه داد: در حوزه آبزی پروری وعده دادیم 3 مرکز برای تقویت ذخایر داده بودیم که تخصیص زمین انجام شده و مکان مشخص شده و یک مرکز دیگر نیز به این 3 مرکز اضافه شده است.

مهندس دوستی گفت: در حوزه تجارت که اصلی ترین گرفتاری همه ما همین مسئله است کارگروهی با حضور سه وزیر تشکیل شد و پیش نویس یک قانون برای تجارت و ته لنجی نوشته شد که در این قانون بیمه ملوانان تا ساماندهی ته لنجی و تخفیفات مختلف در این قانون در نظر گرفته شده است این قانون در پروسه است و امیدوارم به سرعت اجرایی شود.

 

وی اظهار داشت: در مسئله آبرسانی به دشت‌ها و تکمیل زیرساخت‌ها، معادل 10 درصد هزینه انجام شده برای سد جگین برای آب رسانی به دشت ها و اراضی پایین دست این سد کردیم تا سرمایه گذاری بزرگ اولیه فایده ای داشته باشد و بتواند به ایجاد شغل برای مردم منطقه کمک کند.

استاندار هرمزگان گفت: برای تکمیل زنجیره پتاسیم و ایجاد شهر پتاس 70 هکتار در نظر گرفته شده و از سوی دیگر بر روی شهر سیلیس در استان نیز مطالعاتی انجام شده و با توجه به ضعف منابع سیلیس در هند به دنبال بازار هند و سرمایه گذاری در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری دریایی نیز ما توانستیم یکی از آرزوهای دیرینه استان را برآورده کنیم و توانستیم سهمیه سوخت یارانه‌ای برای کشتی‌های کروز را مجوز بگیریم.

دوستی گفت: نسخه اولیه دفترچه سرمایه گذاری استان در اسفندماه با تلاش معاونت اقتصادی استانداری آماده شده که کار بزرگی است، با این دفترچه می‌توان نظر سرمایه گذاران را جلب کرد و در آن 68 مشوق طلایی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.

از 1100 میلیارد تومان تسهیلات نوسازی باغات استان استقبالی نشد

وی افزود: برای نوسازی باغات استان بالغ بر 1100 میلیارد تومان تسهیلات گرفته شد که متاسفانه استقبال مناسبی از این طرح نشده است ما در سفر ریاست جمهوری 14 هزار و 400 میلیارد تسهیلات سفر گرفتیم که باید ماهانه 1250 میلیارد تومان جذب شود که هنوز استقبالی نشده است و در صورت عدم جذب، بازگشت خواهد خورد. 

استاندار هرمزگان گفت: در بحث سند دار کردن زمین‌های مسکونی در مناطق مختلف استان از جمله در بندرعباس، جزیره هرمز و میناب خوب عمل شد اما در حوزه سند دار کردن اراضی کشاورزی همچنان مشکل وجود دارد.

وی تصریح کرد: تمرکز عمده طرح‌های گردشگری بر معلول سفر و احداث هتل و مسافرخانه است در حالی که باید به سمتی برویم که در حوزه گردشگری طرح‌هایی اجرایی شود که عامل سفر به استان شوند.

انتهای پیام/ 8805

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول