اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

امام جمعه ایلام: انقلاب اسلامی ابهت آمریکا را شکسته است

امام جمعه ایلام گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که در شرایط فعلی هیمنه و ابهت آمریکا را شکستیم.

امام جمعه ایلام: انقلاب اسلامی ابهت آمریکا را شکسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عصر امروز حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در ایلام در ادامه سلسله نشست‌های گفتمانی «چراغ راه» با موضوع و محور جهاد تبیین در دیدار با جمعی از روحانیون و طلاب گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که در شرایط فعلی هیمنه و ابهت آمریکا را شکستیم؛ آمریکا در منطقه ۸ تریلیون دلار هزینه کرد تا فقط جمهوری اسلامی را ساقط کند ولی شکست خورد.

وی افرود: آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهای منطقه تهدید به ایجاد خاورمیانه جدید کردند و قرار بود در این خاورمیانه هم مرز با جمهوری اسلامی باشند یعنی اسرائیل با ایران هم مرز شود مقام معظم رهبری برای این توطئه دشمن تدبیری اندیشیدند و خروجی کار این شد که الان با کمترین هزینه با اسرائیل هم مرز هستیم نه آنها با ما.

امام جمعه ایلام ادامه داد: حضرت علی می‌فرماید به خدا قسم هیچ قومی در درون خانه مورد تهاجم دشمن قرار نگرفت مگر اینکه ذلیل شده باشد و الان همه در درون خانه‌ها مورد تهاجم دشمن قرار گرفتیم و شما سربازان دین، سنگربانان دین، مدافعان حریم تشیع مدافعان این عرصه هستید و باید برای دین، انقلاب کار کرد.

وی ادامه داد: در این شرایط باید جهاد تبیین را جدی بگیریم برای دنیا و آخرت ضرورت دارد در دیدار با مداحان و هیئت‌های مذهبی اعلام کردم که ختم مجالس اموات به روحانیت واگذار شود یک جایی باید تاثیرگذار باشیم این عرصه در حال از دست رفتن است و باید دوباره روحانیت به این حوزه وارد و تبیین کنند.

وی گفت: مساجد را نباید رها کرد علیرغم همه تبلیغاتی که شده اما هنوز هم مورد اعتماد و تریبون در اختیار داریم و باید تلاش کرد در فضای حقیقی، مجازی، مدارس و دانشگاه‌ها کار کنیم و نیاز داریم قرارگاهی تشکیل دهیم که در این قرارگاه راهبرد، اهداف و شیوه کار مشخص باشد.

نماینده ولی فقیه در پایان گفت: اولین هدف دشمن خود روحانیت است از همه سربازان امام زمان، سربازان ولایت، پاسداران دین می‌خواهم دست به دست هم دهند و در این فریضه مقدسی که رهبری مشخص کرده بتوانیم از باورهای دینی، اعتقادات و دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کنیم. 

ما در تلاشیم تا جامعه را متوجه فرمان جهاد تبیین کنیم

حجت الاسلام محمدعلی نجفی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز در این نشست گفت: رهبری فرمودند فقط سه تن از ائمه اطهار جهاد فیزیکی داشته و باقیمانده ائمه اطهار جهاد تبیین دادند.

وی افرود: اگر افراد و خواص جامعه بلند می‌شدند و روشنگری را متناسب با نیاز جامعه انجام می‌دادند شاید خیلی از موضوعات تحمیل نمی‌شد. 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: رهبری در تاریخ 5 مهرماه فرمان جهاد تبیین را صادر کردند و در دیدار با دانشجویان فرمودند، شما جوانان و دانشجویان به معنای واقعی کلمه آینده این کشور هستید به مسئله تبیین اهمیت دهید خیلی از حقایق هست که باید تبیین شود، در کنفرانس وحدت می‌فرمایند ما در سطح دنیای اسلام باید به دنبال جهاد تبیین باشیم روشنفکران علما و نویسندگان باید تبیین انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی افزود: رهبری در دیدار با هیئت‌ها و مداحان گلایه مند می‌شوند و می‌گویند در این جهاد تبیین که گفته شد نگاه شود کجای مسیر ایستاده‌اید؟ یعنی ببینید چه کار کرده‌اید عرصه جنگ و جهاد که تعریف شد جدی گرفته‌اید آیا فعالیت را شروع کرده‌اید؟

حجت‌الاسلام نجفی ادامه داد: شاید برای خیلی‌ها مسیر جهاد تبیین هنوز مشخص نباشد که در دیدار با خبرگان رهبری فرمودند اغوای جامعه و هدایت جامعه از طریق اغوا و هدایت خواص است بنابراین مسیر جهاد تبیین از مسیر خاص می‌گذرد. 

وی افزود: هدف این نشست‌ها این نیست که بلافاصله خروجی داشته باشد تلقی ما این بود که خیلی‌‌ها هنوز اصل مسئله را درک نکرده‌اند و ما نیاز داریم در یک جمعی درباره اصل موضوع صحبت کنیم تا جامعه متوجه شود چنین فرمانی صادر شده است.

وی ادامه داد: درست است جهاد تبیین از مسیر خواص است ولی ما معتقدیم سررشته دار این عرصه طلاب و روحانیون و مبلغین دینی هستند چرا که نظام ما یک نظام دینی است پس مبلغین باید از این نظام دفاع و دفع شبهه کنند. 

مدیر سازمان تبلیغات استان گفت: تلقی ما این بود اگر خواص جامعه نخبگان و کسانی که حوزه اثر دارند موضوع را تلقی و دریافت کنند خود آنها در این مسیر و اهداف آن اقدام خواهند کرد و عرصه جهاد تبیین ابتکاری و از استان ایلام شروع شده است و امیدواریم این حرکت که مقارن با ماه مبارک رمضان است منشأ اتفاقات خوبی در آینده باشد.

انتهای پیام 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول