اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کرونا کشنده‌تر است یا آنفلوآنزا؟

محققان درباره میزان مرگ و میر دو بیماری کووید-19 و آنفلوآنزا بررسی‌هایی انجام دادند.

کرونا کشنده‌تر است یا  آنفلوآنزا؟

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از هندوستان تایمز، نتایج یک بررسی جدید که اخیرا صورت گرفته نشان می‌دهد کووید-۱۹ سه برابر کشنده‌تر از آنفلوآنزا است.

به گفته کارشناسان، بزرگسالان بستری شده در بیمارستان با کووید-۱۹ نسبت به افراد مبتلا به آنفولانزا در معرض خطر بیشتری برای عوارض و مرگ هستند.

براساس مطالعه‌ای که در اسپانیا انجام شد، بزرگسالانی که با کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده‌اند، علیرغم اینکه جوان‌تر هستند و بیماری‌های مزمن کمتری دارند، نسبت به افراد مبتلا به آنفلوآنزا به طور قابل‌توجهی در معرض خطر عوارض و مرگ هستند.

این یافته که در کنگره اروپایی میکروبیولوژی بالینی و بیماری‌های عفونی امسال (ECCMID) در لیسبون، پرتغال از ۲۳ تا ۲۶ آوریل ارائه شد، همچنین نشان می‌دهد که ابتلا به کووید-۱۹ هم با اقامت طولانی‌تر در بیمارستان و هم با مراقبت‌های ویژه مرتبط است و هزینه درمان این بیماری بیش از دو برابر آنفلوآنزا است.

 سرپرست تیم تحقیقاتی گفت: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که کووید-19 بسیار کشنده‌تر از آنفولانزا است. علیرغم اینکه بیماران آنفولانزا مسن‌تر هستند و بیماری‌های مزمن بیشتری دارند، بیماران دچار کرونا به طور مداوم پیامدهای بدتری داشتند و هزینه درمان آنها بسیار گران‌تر بود». 

حتی برای افرادی که خوش‌شناس هستند و از مرگ در اثر کرونا جان سالم به در می‌برند و از بیمارستان خارج می‌شوند، پیامدهای ابتلا به این عفونت برای مدت زمان طولانی ادامه دارد. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول