اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کارخانه سیمان ری، مستعد تبدیل به مرکز نوآوری و خلاق شهری/ ستاری: اماکن تاریخی متروکه به مراکز نوآوری و کارآفرینی تبدیل شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به سازه تاریخی و صنعتی کارخانه سیمان ری، گفت: نخستین کارخانه سیمان کشور به بستری برای استقرار شرکت‌های فناور، خلاق و شکوفایی ایده‌های نوآورانه تبدیل می‌شود.

کارخانه سیمان ری، مستعد تبدیل به مرکز نوآوری و خلاق شهری/ ستاری: اماکن تاریخی متروکه به مراکز نوآوری و کارآفرینی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صبح امروز در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان ری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی فضاهای تاریخی بالقوه و استثنایی در داخل شهر که باعث مزاحمت برای شهروندان اطراف می‌شود و هیچ استفاده‌ای ندارد، می تواند به مراکزی برای کسب و کار جوانان خلاق و محلی برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در قالب مراکز نوآوری شهری تبدیل شود.

وی با اشاره به همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری ها برای تحقق شهر خلاق و هوشمند گفت: شهر هوشمند جایی است که شهرداری به عنوان یک شتابدهنده کسب و کار عمل می ‌کند و مسائل و مشکلات شهر نیز متناسب با قابلیت‌ها و شرایط شهر با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان حل می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  با اشاره به اینکه تجربه تبدیل اماکن متروکه به مراکز نوآوری و صنایع خلاق در کشور وجود دارد، افزود: این طرح در شهرهای یزد و تبریز موفق بوده است که در تهران نیز جایش خالی است، در همین راستا کارخانه سیمان ری، به عنوان یک مرکز تاریخی که نماد صنعتی شدن است، ظرفیتی ارزشمند به شمار می رود تا به عنوان یک مرکز نوآوری و خلاق شهری استفاده شود.

ستاری  با بیان اینکه کار مطالعاتی این طرح انجام و کارهای اجرایی شروع شده است، تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع، تثبیت مالکیت شهرداری روی این فضا است که انجام شده است که برای ادامه کار، معاونت علمی و فناوری از این روند حمایت می کند همچنین لازم است سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز برای توسعه این طرح جذب شود.

وی در پایان با تشکر از شهرداری تهران برای ایجاد چنین فرصتی، خاطرنشان کرد: با توجه به الزامات و ویژگی‌های جغرافیایی، فرهنگی، تاریخی و صنعتی، بازآفرینی این مکان نیازمند لازمه های خاص خود است اما اطمینان دارم که به یکی از فضاهای درخشان و پروژه‌ای نمونه در زیست بوم فناوری و نوآوری و صنایع خلاق تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول