اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مسئولان برای تخصیص اعتبارات به کمربندی شیراز تلاش کنند/ استیضاح شهردار در صورت عملی نشدن پروژه‌های مندرج در بودجه

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ضمن گلایه به برخی اتفاقات و تذکر نکاتی، از مسئولان استان فارس و نمایندگان مردم فارس در مجلس خواست تا تمام تلاش خود را برای جذب و تخصیص اعتبارات دولتی به‌ویژه برای بزرگراه‌های استان و به‌‌خصوص کمربندی‌های شیراز به کار گمارند.

مسئولان برای تخصیص اعتبارات به کمربندی شیراز تلاش کنند/ استیضاح شهردار در صورت عملی نشدن پروژه‌های مندرج در بودجه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهدی طاهری امروز در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی شورای شهر شیراز اظهار داشت: متاسفانه در دولت قبل و با بهانه کمبود اعتبارات دولتی، شهرداری شیراز را به مسلخ برده و اعتبارات توسعه شهر را که همه از محل پرداخت مردم عزیز شیراز است صرف احداث یا تکمیل کمربندی‌های شیراز کردند. 

وی افزود: این داد را به کجا باید برد که برخی از استانهای مجاور فارس نه تنها کمربندی‌های اصلی بلکه مشغول اجرای رینگ های چهارم مرکز استان خود هستند. آیا در دولت فعلی و با حضور وزیر کنونیِ جهادی راه و شهرسازی که دوشادوش ما در جبهه های دفاع مقدس هشت ساله و دفاع از حرمین حضور داشته باز هم باید شاهد همان بهانه ها باشیم؟ 

طاهری ادامه داد: مگر جان مردم کم ارزش شده و یا خون دیگر هم وطنان عزیز رنگین‌تر از ما است که در خصوص مرکز استان بزرگ فارس اینچنین تفکری را شاهد باشیم؟

فارس در حوزه آب و راه محروم‌ترین استان کشور است/ فریادمان را به کجا ببریم؟

وی در ادامه تاکید کرد: ریاست محترم جمهور، جناب آقای دکتر رئیسی شما را به خون مقدس شهدا دستور بررسی صادر فرمایید، ما باید فریادمان را کجا ببریم که به گواه مستندات آماری، فارس در موضوع راه و آب محروم ترین استان کشور است و شوربختانه نجابت ما شیرازی‌ها که صورت خود را در تاریخ با سیلی سرخ نگاه داشته ایم، مانع از دیده شدن این حد از محرومیت شده است. 

وی در ادامه خطاب به همکارانش در شورای ششم اظهار داشت: امیدوارم گفته های من سبب رنجش خاطر شما نشود که ضمن احترام به یکایک شما، در این گفتار خدا را تنها شاهد و ناظر بر ادعاهایم می گیرم.

وعده‌های خود را در قالب نظر شورا مطرح نکنید

طاهری افزود: خواهران و برادران عزیزم، برای سومین بار به خود و شما یادآور و متذکر می‌شوم که شورا یک جمع است و نه یک یا چند فرد! در برخی نشست و برخواست ها که امیدوارم به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی نمایشی تلقی نشوند، ارائه برخی نقطه نظرهای فردی در قالب نظر شورا و یا وعده دادن هایی که از زبان شورا مطرح می شوند، نمی توانند وجاهت قانونی داشته باشند. 

از مانورهای نمایشی اجتناب کنید

رئیس شورای شهر شیراز تاکید کرد: عاجزانه تقاضا دارم از این دست مانورهای نمایشی اجتناب بورزیم و صرفا در همان دو حوزه مسئولیتی یعنی تقنین و نظارت همت بگماریم. 

وی به نکته مهم دیگری اشاره و اظهار کرد: گاهی از زبان برخی مدیران شهرداری شنیده می شود که ادبیات گفتاری و نوشتاری برخی از اعضای محترم شورا ، آمرانه و از نوع تحکم های اجرایی تلقی می شود، خواهران و برادران عزیز، اعضای محترم شورا،  تحت هیچ شرایطی ما مجاز به تحکم و یا دخالت در امور اجرایی شهرداری نه به معنای عام و در معنای خاص به شخص شهردار و مدیران شهرداری نیستیم. از سوی دیگر، اینجانب از ابتدای شورای ششم نیز اصرار داشته و اکنون نیز بر این خواسته خود اصرار دارم تا در صورت صلاحدید اعضای شورا، ترتیبی داده شود تا جلسات کمیسیون‌ها با حضور مدیران شهرداری در ساعات غیر اداری تشکیل شوند؛ چرا که از نظر اینجانب ساعات اداری شهرداری متعلق به مردم و ارباب رجوع است و موضوعات مطروحه در کمیسیونها به راحتی در ساعات غیر اداری قابل رسیدگی هستند. 

وی اضافه کرد: ما عملاً مفیدترین ساعات عملیاتی مدیران شهرداری را آن‌هم در کمیسیون هایی که تعداد آنها قابل کاهش است، می‌گیریم. 

طاهری خاطرنشان کرد: در یک بررسی اجمالی و کارشناسانه حقوقی، متاسفانه سطح بررسی حقوقی مصوبات شورای ششم از چهار منظر : الف) بررسی سوابق و مستندات ، ب) انشای شکلی مصوبات ارسالی به صحن ، ج ) ضعف سطح مصوبه در ماهیت و د) تقلیل موضوع مصوبه به موضوعاتی که به طور معمول جزء اختیارات شهرداری می باشد، دچار ضعف است که به اعتقاد اینجانب ناشی از ضعیف شدن و کاهش حدود اختیارات کمیته حقوقی انطباق شوراست.

او گفت: تنزل تخصص ها وشخصیت های حاضر در این کمیته، حذف مشاور اعزامی فرمانداری در قالب یکی از مهمترین ارکان مشاوره ای در کمیته مذکور و انسداد اختیارات مشورتی آن کمیته در صحن و از طرفی کمبود توجه حقوقی برخی از دبیران کمیسیون ها و درهم ریخته شدن مصوبه اصلی کمیته ، مواردی است که به جد به آنها اشاره دارم و تقاضا می‌کنم تا ریاست و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه ، حقوقی و املاک این مهم را مجدداً در دستور کار کمیته حقوقی قرار داده و به صورت کافی و وافی مورد بررسی مجدد قرار دهند تا این نقیصه در شورا نیز برطرف گردد.

دشمن تراشی نکنیم

او در ادامه به اخبار و شایعاتی که در فضای مجازی پیچیده، اشاره کرد و گفت: اخیرا اخبار و شایعاتی در فضای مجازی شنیده می‌شود که تلاشهای شبانه روزی شورا و شهرداری را نشان رفته و این روزها تیغ افترا را از رو بسته اند. 

طاهری افزود: قبل از هر چیز متعجب از واکنش مدیران بزرگوار استانی و شهرستانی شده ایم که قبل از آنکه در چهارچوب مذاکرات فنی و روابط حسنه موجود فی مابین، مسائل را بررسی نمایند، مستقیماً نظرات خود را در شبکه های مجازی منعکس نموده و برای شهروندان محترم چنین وانمود می شود گویی این ساختارها در دو جبهه قرار گرفته اند و از این رو شورا  مورد هجمه قرار می گیرد. عزیزان و بزرگواران، دربهای شورا مثل همیشه باز است و نیازی به مصاحبه های اینچنینی نیست، یقیقناً ما باید در یک جبهه واحد و به دور از هر شبهه ای مسائل مهم تری را حل و فصل نماییم که در این مسیر کوچکترین شکافی می‌تواند سبب خشنودی دشمنان انقلاب اسلامی شود. 

وی تاکید کرد: در همین راستا و با توجه به شبهاتی که در موضوع عوارض ساختمانی و جرائم ساخت و ساز و امثالهم در سال جاری مطرح شده است، بر اساس هماهنگی صورت گرفته با ریاست و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و معاونت مالی و اقتصادی و اداره درآمد شهرداری شیراز در هفته جاری یک کنفرانس مطبوعاتی مقرر خواهد شد تا به پرسش های تخصصی در این زمینه پاسخ داده شود.

وی با اشاره به نکته دیگری گفت: اینجانب همانطور که از ابتدای حضور در شورا بر «برنامه محور» بودن شورا به عنوان نه یک امتیاز بلکه به عنوان تنها راهبرد موفقیت آن تاکید کرده ام ، با تجدید احترام به تلاشهای مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و معاونت برنامه ریزی  شهرداری ، کماکان در انتظار مشاهده برنامه مدون تا  1404 بوده و البته تمام قد آماده همکاری هستم. 

وی در ادامه ضمن تشکر از فرماندار سابق شیراز و با تبریک به فرماندار جدید گفت: از فرماندار جدید تقاضا دارم تا برای کاهش تعداد مصوبات ابهامی فی مابین شورا و فرمانداری دو اقدام را ، البته به صلاحدید در پیش گیرند، اول اینکه با اعزام نماینده مطلع خود در کمیته انطباق شورا در قالب مشاور، نقش مشاوره ای خود را در شکل و ماهیت مصوبات شورا ایفا نموده و دوم اینکه در زمان بررسی مصوبات نماینده حقوقی مطلع شورا را در موضوعات مورد ابهام فراخوانی نموده چه بسا با هم‌اندیشی موضوع ابهام برطرف گردد، چراکه شورا در عین حال از حضور نماینده فرماندار در نقش مشاور در زمان برگزاری جلسه صحن همچون گذشته استقبال خواهد کرد. 

شهردار تا کنون احدی را به‌عنوان نماینده مرکز پژوهش‌ها به شورا معرفی نکرده است 

رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: به رسانه ها عرض می کنم تا این گلایه ام را به عنوان نماینده مردم شیراز در شورا یادداشت کنند، تا این تاریخ و پس از درخواست های مکرر ، شهردار شیراز احدی را به مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر معرفی ننموده اند. نمی دانم در بین کارکنان شهرداری افراد محقق و متفکری وجود ندارد و یا اگر وجود دارند که یقیناً وجود دارند، ایشان را به جای اینکه در محیط علمی و مطالعاتی مدیریت شهری به کار بگمارند در محیط اداری و اجرایی به‌کارگیری می‌کنند، لذا به عنوان نماینده مردم شریف شیراز ، اینجانب گزارش این بند را به نوبت به رسانه ها منعکس خواهم کرد‌. 

وضعیت پیاده‌راه‌های سلامت سامان‌دهی شود/ جامعه اسلامی نمی‌تواند شاهد قبح‌شکنی از سوی عده‌ای اندک باشد 

وی همچنین از ریاست کمیسیون فرهنگی اجتماعی خواست تا با به‌کارگیری یک کارگروه مطالعاتی به بررسی دقیق و همه جانبه ای از نقش پروژه هایی که تحت عنوان پیاده راه های سلامت شناخته می شوند و کارکرد آنها در ایجاد سلامت جسمی و روانی جامعه بپردازند و همزمان تزاید بی عفتی تا حد شکستن قبح بی حجابی، تمرکز برای ایجاد کلونی های ضد فرهنگ انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ بی بند وباری و راه هایی برای رفع این دست از نگرانی ها را صورت دهند. 

وی افزود: جامعه انقلاب اسلامی در گام دوم نمی‌تواند شاهد چنین قبح شکنی هایی آنهم از سوی عده ای اندک باشد.

در صورت آغاز نشدن پروژه‌های بزرگ مقیاس مندرج در بودجه، طرح استیضاح شهردار رقم خواهد خورد 

طاهری در پایان به شهردار شیراز گفت: اگر تا پایان نیمه نخست سال جاری عملیات اجرایی تمامی پروژه های بزرگ مقیاس مندرج در بودجه مصوب سال جاری آغاز نشوند و اگر دلیل قانع کننده ای نبینم اینجانب از جمله تنظیم کنندگان درخواست استیضاح ایشان، علیرغم میل باطنی خواهم بود. 

وی افزود: در این خصوص آیه ای را به آن برادر عزیز هدیه می دهم از سوره مبارکه طه آیه 15 : لِتُجزی کُلُ نفسٍ بما تَسعی ( هر کس به موجب آن چه می کوشد جزا داده می شود) 

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول