اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تماس تلفنی اردوغان و زلنسکی درباره وضعیت ماریوپل

رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با همتای اوکراینی بر ضرورت تخلیه شهروندان و مجروحین از شهر بندری محاصره‌شده در اوکراین تأکید کرد.

تماس تلفنی اردوغان و زلنسکی درباره وضعیت ماریوپل

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی او روز یکشنبه تحولات اوکراین و شهر ماریوپل را به بحث گذاشتند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، رئیس جمهور ترکیه در این تماس تلفنی تأکید کرد که غیرنظامیان و افراد مجروح در شهر تحت محاصره ماریوپل باید تخلیه شوند.

دفتر اردوغان در بیانیه‌ای درباره این گفت‌وگوی تلفنی نوشت، اردوغان و زلنسکی آخرین تحولات میدانی مربوط به درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین و مذاکرات صلح را به بحث گذاشتند.

طبق این بیانیه، اردوغان گفت، ترکیه آماده فراهم کردن هرگونه اقدامات حمایتی برای مذاکرات صلح مسکو و کی‌یف از جمله میانجی‌گری است و با توجه به بدتر شدن روز به روز اوضاع ماریوپل، تخلیه غیرنظامیان باید تضمین شود.

رئیس جمهور ترکیه همچنین به همتای اوکراینی خود گفت، کشورش آمادگی دارد یکی از تضمین‌کنندگان امنیت اوکراین باشد.

کمتر از یک ماه پیش، ترکیه پس از تلاش‌های فراوان توانست میزبان مذاکرات میان هیأت‌های روس و اوکراینی شود اما این گفت‌وگوها نتیجه چشمگیری نداشت. وزرای امور خارجه روسیه و اوکراین پیش‌تر نیز در آنتالیای ترکیه دیدار داشتند.

آناتولی همچنین نوشت، اردوغان روز دوشنبه میزبان «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواهد بود. گوترش پس از سفر به ترکیه به مسکو و کی‌یف سفر خواهد کرد.

 کی‌یف پیشتر از افتتاح یک کریدور بشردوستانه از ماریوپل خبر داد و گفت تلاش خواهد کرد تا غیرنظامیان را از ظهر شنبه، به وقت محلی خارج کند. 

«ایرینا ورشچوک» معاون نخست‌وزیر اوکراین در پستی در فیس‌بوک گفت که اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، خروج از شهر محاصره شده ماریوپل از ظهر شنبه آغاز می‌شود. وی افزود: «امروز ما دوباره برای تخلیه زنان، کودکان و سالمندان تلاش خواهیم کرد».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول