اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس من| موافقت سازمان سنجش با درخواست داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد/ آغاز مهلت تغییر حوزه امتحانی از امروز

تعدادی از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 1401 با ثبت درخواستی در سامانه فارس من خبرگزاری فارس، خواستار تعویق برگزاری آزمون کارشناسی ارشد شدند و یکی از دلایل این درخواست را انتخاب محل آزمون بدون اطلاع از بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها مطرح کردند. سازمان سنجش برای حل این مشکل، فرصتی برای تغییر حوزه امتحانی این داوطلبان در نظر گرفت.

فارس من| موافقت سازمان سنجش با درخواست داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد/ آغاز مهلت تغییر حوزه امتحانی از امروز

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با توجه به حضوری شدن تشکیل کلاس‌ها در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و درخواست‌های داوطلبان به سازمان سنجش مبنی بر تغییر حوزه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ و بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی- دانشجویی کشور (از شهرستان محل اقامت به شهرستان محل تحصیل)، به منظور مساعدت تمهیداتی اندیشیده شده تا متقاضیان ثبت‌نام کننده در این آزمون که محل تحصیل با محل اقامت آنها متفاوت است و حوزه امتحانی خود را با توجه به محل اقامت تعیین کرده‌اند، بتوانند در صورت تمایل نسبت به تغییر حوزه امتحانی خود به شهر محل تحصیل اقدام کنند.

براساس این گزارش، داوطلبان این آزمون از امروز پنجم تا هفتم اردیبهشت ماه می‌توانند به سامانه جامع این آزمون در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به تغییر حوزه امتحانی خود اقدام کنند.

این امکان فقط برای داوطلبانی است که تاریخ فارغ التحصیلی خود را در زمان ثبت‌نام از اول اسفندماه ۱۴۰۰ به بعد درج کرده‌اند. به عبارتی این افراد هنوز دانشجو بوده و مجبور به مراجعه به دانشگاه محل تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، تعدادی از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در سامانه فارس من خواستار تعویق برگزاری این آزمون شدند و یکی از مواردی که سبب شده بود که این درخواست را داشته باشند، محل آزمون انتخاب شده داوطلبان بود، این مخاطبان در درخواست خود آوده‌اند: « با توجه به اینکه در هنگام ثبت نام کنکور ارشد صحبتی از حضوری شدن کلاس‌ها و دانشگاه نبود لذا تعداد کثیری از دانشجویان ترم آخری و غیر بومی، محل زندگی خود را به عنوان محل آزمون انتخاب کرده‌اند لذا با تداخل با کلاس ها و امتحانات دانشگاهی امکان جابه جایی برای تعداد زیادی از دانشجویان غیر بومی به منظور شرکت در امتحان و بازگشت به محل دانشگاه را عملا غیر ممکن می‌سازد.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول