اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اختصاص ارز نیمایی به گوشی‌های موبایل لوکس ضرورتی ندارد

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: چهار درصد بازار تلفن همراه در اختیار گوشی‌های لوکس است؛ اما ۲۵ درصد ارز صرف آن می شود و اختصاص ارز نیمایی به گوشی‌هایی که مورد استفاده ۴ درصد جامعه است، ضرورتی ندارد.

اختصاص ارز نیمایی به گوشی‌های موبایل لوکس ضرورتی ندارد

حجت‌الاسلام حسن شجاعی علی‌آبادی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در خصوص موضوع ممنوعیت واردات کالاهای لوکس اظهار داشت: در شرایطی که درگیر جنگ اقتصادی و کمبود منابع ارزی هستیم و برای تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و دارو دچار مشکلاتی هستیم، منطقی نیست که ما برای واردات کالاها و از جمله گوشی‌های لوکس ارز مصرف کنیم و این مورد تذکر رهبری انقلاب نیز بود.

وی افزود: سال گذشته حدود سه میلیارد دلار برای دارو اختصاص دادیم، در حالی که تنها برای واردات گوشی‌های لوکس نزدیک یک میلیارد دلار ارز نیمایی مصرف شده و حتماً ارزپاشی برای کالاهای لوکس به نفع کشور نیست در این جهت وزیر صنعت، معدن و تجارت به کمیسیون دعوت شد.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس ادامه داد: وزیر وعده داد این موضوع را بررسی و در ستاد تنظیم بازار تصمیم لازم را اتخاذ کنند، آنچه مطالبه ما است عدم اختصاص ارز یارانه‌ای به کالاهای لوکس در مرحله اول و سپس بررسی ضرورت ورود اینگونه کالاها حتی با ارز غیر دولتی است.

وی تصریح کرد: موضوع ممانعت از اختصاص ارز نیمایی به کالاهای لوکس و همچنین گوشی‌های لوکس، مختص یک نشان خاص نیست؛ بلکه در هر شرکتی می‌تواند بخشی از محصولات لوکس و بخشی غیر لوکس باشد که می‌بایست مصادیق آن توسط دولت با معیارهای دقیق تعیین شود.

شجاعی افزود: براساس بررسی‌ها چهار درصد بازار تلفن همراه در اختیار این کالاها است. اما ۲۵ درصد ارز صرف آن می شود و اختصاص ارز نیمایی به گوشی‌هایی که مورد استفاده ۴ درصد جامعه است، ضرورتی ندارد و باید دولت تصمیم بگیرد.

وی در پایان تاکید کرد: دغدغه ما این است که در شرایط جنگ اقتصادی یارانه‌ای از جیب عموم مردم صرف واردات کالاهای لوکس و غیرضرور نشود که در شرایط فعلی اقتصادی حتماً به مصلحت عمومی نیست و به ضرر مردم عزیز است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول