اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین پیروزی ماکرون در انتخابات را تبریک گفت

طبق اعلام کاخ ریاست‌جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین در پیامی، انتخاب مجدد امانوئل ماکرون به عنوان رئیس‌جمهور فرانسه را به وی تبریک گفت.

پوتین پیروزی ماکرون در انتخابات را تبریک گفت

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری های روسی امروز (دوشنبه) به نقل از کرملین اعلام کردند که پس از پیروزی ماکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پیام تبریکی به «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود ارسال کرده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، پوتین در این پیام برای ماکرون آرزوی موفقیت کرده است. 

خبرگزاری رویترز گزارش داد نتایج نهایی روز دوشنبه نشان داد که ماکرون «مارین لوپن» رقیب راست افراطی خود را با اختلاف قابل توجهی شکست داد، اما با اذعان به نارضایتی گسترده، خوشحالی چندانی نکرد و همه نگاه‌ها به رای‌گیری پارلمانی ژوئن در فرانسه معطوف شد. 

ماکرون در مناظره انتخاباتی رو در رو با لوپن، وی را به نزدیکی به روسیه و رئیس‌جمهور این کشور متهم کرده بود. ماکرون خطاب به لوپن مدعی شده بود: «مشکل این است که وقتی از روسیه صحبت می‌کنید با بانکدار خود صحبت می‌کنید. شما نمی‌توانید به درستی از منافع فرانسه در این زمینه دفاع کنید زیرا منافع شما به افراد نزدیک به قدرت روسیه مرتبط است. شما به قدرت روسیه و به آقای پوتین وابسته هستید». بر اساس همین ادعا برخی سیاستمداران غربی مدعی بودند که انتخاب لوپن به عنوان رئیس‌جمهور فرانسه در شرایط کنونی با توجه به بحران اوکراین مناسب نیست. 

امانوئل ماکرون در انتخابات دیروز (یکشنبه) فرانسه توانست ۵۹ درصد از آرا را دست آورد و او را به اولین رهبر فرانسوی تبدیل کرد که در ۲۰ سال گذشته مجدداً انتخاب شد. او و لوپن پس از کسب مقام اول و دوم به ترتیب در میان ۱۲ نامزدی که در دور اول در ۱۰ آوریل شرکت کردند، به دور دوم راه یافتند. لوپن توانست ۴۱ درصد آرا را از آن خود کند. 

همزمان با سخنرانی پیروزی ماکرون در جمع هواداران خود در پاریس، صدها نفر از معترضان در برخی نقاط این کشور به خیابان‌ها ریختند. منابع خبری از حضور گسترده پلیس در اطراف معترضان و تنش بالا میان معترضان و پلیس خبر دادند. خبرگزاری آناتولی همچنین از شلیک پلیس فرانسه به سمت یک خودرو در جریان اعتراضان به نتیجه انتخابات در پاریس و کشته شدن دو نفر خبر داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول