اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تبریک رئیس جمهور چین به ماکرون بابت پیروزی در انتخابات

رئیس جمهور چین در پیام تبریک به همتای فرانسوی بابت پیروزی در انتخابات، درباره توسعه همکاری‌ها بین دو کشور ابراز امیدواری کرد.

تبریک رئیس جمهور چین به ماکرون بابت پیروزی در انتخابات

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین روز دوشنبه پیروزی مجدد همتای فرانسوی خود در انتخابات ریاست جمهوری را به او تبریک گفت.

به نوشته خبرگزاری «شینهوآ»، شی در پیام خود به «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نوشت، ظرف پنج سال گذشته توسعه همکاری‌های راهبردی جامع پکن-پاریس، با هدایت رهبران دو کشور سطح بالای خود را حفظ کرد.

رئیس جمهور چین افزود، دو کشور به همکاری عمل‌گرایانه در زمینه‌های مختلف از جمله مبارزه با ویروس کرونا، به‌طور شانه به شانه ادامه دادند، در راستای برپایی چندجانبه‌گرایی در عرصه جهانی تلاش کردند و عزم تازه‌ای در توسعه روابط اتحادیه اروپا و چین جاری ساخته و در برقراری صلح، ثبات و رفاه در سطح بین‌المللی سهیم بودند.

شی با اشاره به اینکه چین و فرانسه هردو در زمینه حفظ استقلال خود جزو کشورهای مطرح محسوب می‌شوند، این مسئله را عامل مهمی در پایداری روابط پکن و پاریس در بحبوحه تغییرات پیچیده در عرصه جهانی دانست.

او در ادامه پیام تبریک به ماکرون نوشت، همواره روابط دوجانبه را از جنبه راهبردی و درازمدت نگریسته و آمادگی دارد به طور متداوم با همتای فرانسوی خود در راستای حفظ آرمان اصلی برقراری روابط دیپلماتیک بر پایه استقلال دو کشور، درک مشترک، آینده‌نگری، نفع دوجانبه و خروجی برد-برد، تلاش برای رساندن روابط دو جانبه به بلندایی جدید و نفع رساندن به مردم هردو کشور و تمام جهان تلاش کند.

براساس نتایج غیررسمی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، امانوئل ماکرون با کسب ۵۸ درصد آراء بر رقیبش «مارین لوپن» نامزد افراطی حزب راست‌گرا غلبه کرده است.

علاوه بر شی، خبرگزاری های روسی امروز (دوشنبه) به نقل از کرملین اعلام کردند که پس از پیروزی ماکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پیام تبریکی به ماکرون ارسال کرده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، پوتین در این پیام برای ماکرون آرزوی موفقیت کرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول