اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

زیرساخت فرهنگی برای اجرای طرح نسخ الکترونیک مهیا شود/ قرار بود طرح هزینه‌ها را کاهش دهد

رئیس نظام پزشکی همدان از نبود زیرساخت فرهنگی در اجرای طرح نسخ الکترونیک گلایه کرد و گفت: این طرح قرار بود هزینه‌ها را کاهش دهد که نه تنها کاهش نداده بلکه باعث سوء استفاده‌هایی هم شده است.

زیرساخت فرهنگی برای اجرای طرح نسخ الکترونیک مهیا شود/ قرار بود طرح هزینه‌ها را کاهش دهد

خبرگزاری فارس ـ همدان، این روزها با اجرای نسخ الکترونیک برخی از افراد با ارائه کد ملی سایر بیمه‌شدگان در مراکز درمانی خدمات درمانی دریافت می‌کنند بدون اینکه آن بیمه‌شده اطلاعی از این موضوع داشته و کدملی خود را در اختیار آن فرد گذاشته باشد.

رئیس نظام پزشکی همدان نیز نسبت به این مسئله معترض بود و اظهار کرد: قبل از اجرای طرح نسخه الکترونیک تمام نگرانی‌ها را خدمت مدیران بیان کردیم و احتمال بروز چنین مشکلاتی وجود داشت.

علیرضا مدرکیان با بیان اینکه وقتی مدیران اصرار به اجرای طرح نسخه الکترونیک در هر شرایطی داشتند امروز این مشکلات را هم شاهد خواهیم بود گفت: با اجرای طرح نسخ الکترونیک حتی هزینه‌های درمان هم به چند مدل پرداخت می‌شود.

وی با تاکید به اینکه با اجرای طرح نسخ الکترونیک احراز هویت بیمار به آن معنا وجود ندارد گفت: فردی که کد ملی فرد بیمه شده را بداند می‌تواند به پزشک مراجعه و هزینه ویزیت را با کسر بیمه پرداخت و داروی خود را هم دریافت کند.

رئیس نظام پزشکی همدان با تاکید به اینکه برخی پزشکان قراردادی با بیمه‌ها ندارند و بیمارانشان مجبورند این هزینه را آزاد پرداخت کنند افزود: امروز هزینه‌های بیمه کم نشده و سوء استفاده‌هایی نیز می‌شود، ویزیت هم آزاد و از جیب مردم پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ما همه نگرانی‌ها را قبل از اجرای طرح نسخ الکترونیک مطرح  کردیم و لازمه آن این بود که بخواهند و حرف ما را بشنوند گفت: وقتی برای سازمان‌های بیمه‌گر و یا هر تصمیم‌گیرندگانی از  این حوزه نظر کارشناسی اهمیتی نداشت و اصرار به اجرای آن داشتند، خروجی‌اش این مشکلات می‌شود.

مدرکیان با اشاره به اینکه باید تدابیر خاصی اندیشیده و زیرساخت‌های لازم فراهم می‌شد عنوان کرد: منظور از زیرساخت، سخت‌افزاری مثل کامپیوتر و اینترنت نیست و آمادگی فرهنگی هم بخشی از این زیرساخت است.

وی با بیان اینکه گیرندگان خدمت و دهندگان خدمت برای انجام طرح باید آمادگی داشتند تا به راحتی طرح را می‌پذیرفتند گفت: اینکه طرحی به اجبار اجرایی شود اثرقابل توجهی نخواهد داشت و تنها هزینه‌ها اضافه می‌شود.

رئیس نظام پزشکی همدان با بیان اینکه وقتی از سازمان‌های بیمه‌گر سوال شود آیا بعد از اجرای طرح نسخ الکترونیک هزینه‌هایشان کمتر شده؟ قطعا  پاسخ خواهند داد نشده، تصریح کرد: در حال حاضر برخی پزشکان نه تنها در همدان بلکه در کشور نسخه الکترونیک نمی‌نویسند و درصدی از مردم هزینه ویزیت را آزاد پرداخت می‌کنند و از طرفی سوء استفاده‌هایی می‌شود در حالی که قرار بود نسخ الکترونیک جلوی برخی سوء استفاده‌ها را بگیرد و هزینه‌ها را پایین آورد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم پزشکان روزی ناچار به اجرای طرح می‌شوند باید منتظر چنین پیامدهایی هم بود که به جای کاهش هزینه‌ها با افزایش هزینه‌ها مواجه شویم و دیگر آن تعهد و ابزار شناسایی هم وجود ندارد و هر کد ملی ارائه و هر نوع خدمتی هم دریافت می‌شود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول