اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حملات الانبار، خطر بقای آمریکایی‌ها در عین‌الاسد را فاش کرد

یک‌ تحلیلگر عراقی در خصوص تشدید تنش‌های امنیتی در استان الانبار طی 24 ساعت گذشته، گفت که این امر خطر بقای آمریکایی‌ها در پایگاه عین‌الاسد را فاش کرد.

حملات الانبار، خطر بقای آمریکایی‌ها در عین‌الاسد را فاش کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد الربیعی» تحلیلگر امنیتی عراق، امروز (دوشنبه، ۲۵ آوریل)، در خصوص تحولات اخیر در استان الانبار گفت که حملات اخیر صورت گرفته در این استان، بیانگر خطر بقای نیروهای آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» در غرب این استان است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه «المعلومه»، تصریح کرد: تحولات امنیتی در الانبار طی ۲۴ ساعت گذشته، شاهد یک مجموعه تخلفات و نقض‌ها بود که منجر به شهادت دو تن از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی و مجروح شدن تعدادی دیگر شد و همچنین یک کمین علیه یک افسر بلندپایه گذاشته شد و چندین نفر از جمله برخی غیرنظامیان در این میان مجروح شدند.

الربیعی افزود: آن‌چه رخ داد، نشان دهنده خطر بقای نیروهای آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد است زیرا آن‌ها دارای برنامه‌ای برای برهم‌زدن قواعد بازی هستند و این چیزی است که ما همواره درباره آن گفته‌ایم. هرجا که نیروهای سی آی ای باشند، افراط‌گرایی و فتنه پدیدار خواهد شد.

استان الانبار عراق، طی ساعات گذشته شاهد مجموعه شکاف‌ها و نقض‌های امنیتی با انفجار بمب در مسیر کاروان‌های الحشدالشعبی در عمق صحرا در جریان تعقیب بقایای داعش در چارچوب مرحله دوم عملیات «الاراده الصلبه» بود.

این عملیات گسترده علیه بقایای داعش در استان الانبار با مشارکت نیروهای الحشد الشعبی از دو روز پیش با حضور نخست وزیر عراق در فرماندهی این عملیات در این استان غربی عراق آغاز شد.

مرحله اول این عملیات در ۲۸ و ۳۰ مارس گذشته (سوم و هشتم فروردین ماه ۱۴۰۱) در مناطق استان کرکوک و استان دیالی در شمال و شرق عراق انجام شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول