اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

کشف یک قلاده شیر نر در گرگان/ ۱۶۶ چکاوک قاچاق با گزارش کنگاوری ها به طبیعت بازگشتند

یک قلاده شیر که به صورت غیرمجاز در یکی از باغ های اطراف گرگان نگهداری می شد، در پی یک گزارش مردمی و با پیگیری و هماهنگی گروه های داوطلبانه حامی حیات وحش، کشف و ضبط و با حکم قضایی به صورت موقت به سازمان حفاظت محیط زیست تحویل داده شد.

کشف یک قلاده شیر نر در گرگان/ ۱۶۶  چکاوک قاچاق  با گزارش کنگاوری ها به طبیعت بازگشتند

به گزارش خبرنگار محیط زیست فارس، دوم اردیبهشت ماه مصادف با روز جهانی زمین پاک بهانه‌ای شد برای گروه‌های داوطلبانه و محیط زیستی تا برنامه‌های زیست محیطی و حمایتی خود از طبیعت را در سرتاسر ایران برگزار کرده و سعی کنند با برنامه های فرهنگی و آموزشی خود مردم و به ویژه کودکان را از اهمیت این حوزه بسیار مهم آگاه کنند. شناسایی و نجات و رهاسازی پرندگان و حیوانات مختلف از دیگر برنامه‌های انجام شده توسط این گروه‌ها در هفته اول اردیبهشت بود. ما نیز همچون گذشته تلاش کردیم در قرار سبز هفتگی خود با انتشار و پوشش رسانه‌ای این فعالیت ها، حمایت خود را از گروه‌های مردمی و داوطلبانه اعلام کنیم.

 تحویل یک بهله کورکور سیاه به اداره حفاظت محیط زیست سیاهکل

یک فرد دوستدار طبیعت که حین عبور از جاده سیاهکل به سنگر متوجه حضور یک بهله کورکور سیاه آسیب دیده در حاشیه جاده شده بود، پس از چند روز تیمار و نگهداری، این پرنده را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل در استان گیلان تحویل داد.

 پویش مسیر سبز ایران پاک در صفا شهر

در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسیر سبز ایران پاک در سراسر کشور، این برنامه در شهر صفاشهر مرکز شهرستان خرم بید استان فارس اجرا و دوستداران محیط زیست اقدام به جمع آوری زباله های ریخته شده در مسیرهای منتهی به این شهر کردند.

 برنامه ریزی طرح یک ساعت با محیط بان در خاش

با همکاری گروه‌های فعال محیط زیستی و اداره آموزش و پرورش شهرستان خاش، دوره‌های آموزشی در قالب طرح یک ساعت با محیط بان با هدف هر دانش آموز یک محیط یار در سطح مدارس این شهر در استان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد تا ضمن آشنایی دانش آموزان با موضوعات زیست محیطی، از ظرفیت های آنان در حفظ و حراست از محیط زیست کشور استفاده شود.

رهاسازی یک فرد عقاب شاهی در منطقه حفاظت شده شیدا چهارمحال و بختیاری

یک فرد عقاب شاهی که به دلیل آسیب دیدگی قدرت پرواز نداشته بود پس از دو ماه تیمار و نگهداری توسط همیار علاقه‌مند به محیط زیست و کسب بهبودی کامل، در منطقه حفاظت شده شیدا در استان چهارمحال و بختیاری رهاسازی شد.

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی و گردشگری خواجه عطا در بندرعباس

با همکاری گروه های فعال در حوزه محیط زیست و اداره حفاظت محیط زیست بندرعباس، جشنواره فرهنگی ورزشی و گردشگری خواجه عطا ویژه کودکان و نوجوانان به منظورآشنایی با مناطق بکر ساحلی استان هرمزگان و حفاظت از آن، برای دانش آموزان محله خواجه عطا، مربیان و خانواده هایشان برگزار شد‌.

معرفی برندگان مسابقه فعالیت های محیط زیستی من در شهرستان ایذه

مسابقه فعالیت‌های محیط زیستی من به همت مؤسسه سبزگامان دیار بلوط و بابونه در شهرستان ایذه استان خوزستان برگزار شد. طی این مسابقه شرکت کنندگان فعالیت های محیط زیستی خود از جمله کاشت نهال، مراقبت از فضای سبز و پاکسازی طبیعت از زباله را در قالب عکس و فیلم کوتاه ارسال نمودند. لازم به ذکر است در پایان این مسابقات به آثار منتخب جوایزی اهدا شد.

نشست هم اندیشی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با سمن های محیط زیستی

نشست هم اندیشی سمن‌های محیط زیستی با  سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه به مناسبت فرا رسیدن هفته زمین پاک برگزار و بر استفاده از ظرفیت سمن ها در راستای ترویج فرهنگ زیست محیطی و حفاظت از محیط زیست تأکید شد.

 رهاسازی یک راس جبیر در رودان

با همکاری و پیگیری گروه‌های حامی حیات وحش در شهرستان رودان، یک راس جبیر که از منزل فرد متخلفی کشف شده بود، پس از کسب اطمینان از سلامتی کامل، در دامان طبیعت این شهرستان از استان هرمزگان رهاسازی شد.

اجرای پویش مسیر سبز ایران پاک در پاکدشت

پویش مسیر سبز ایران پاک با هدف فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست در شهرستان پاکدشت اجرا و طی آن حاشیه راه‌ها، بوستان ها و مراکز تفرجگاهی این شهرستان در استان تهران از زباله پاکسازی شد.

رهاسازی یک قلاده گربه جنگلی در صومعه سرا

طی گزارش و پیگیری یک فرد دوستدار حیات وحش مبنی بر گیر افتادن یک قلاده گربه جنگلی در تله، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا استان گیلان در محل حضور یافته و پس از مداوا و اطمینان از سلامتی کامل، این حیوان را در طبیعت رهاسازی کردند.

تیمار و رهاسازی یک بهله سارگپه در سرپل ذهاب

با تلاش و پیگیری یکی از دوستداران طبیعت، یک بهله سارگپه که از ناحیه بال دچار آسیب دیدگی شده بود، به اداره محیط زیست سرپل ذهاب تحویل داده شده و پس از تیمار و اطمینان از بهبودی در زیستگاه های این شهرستان در استان کرمانشاه رهاسازی شد.

برگزاری کارگاه آموزش زیست محیطی در روستای کردکندی چالدران

در این کارگاه که با همکاری گرو های حافظ محیط زیست و اداره حفاظت محیط زیست در دبستان ۱۲ بهمن روستای کردکندی چالدران استان آذربایجان غربی برگزار می‌شد، دانش آموزان با اهمیت تفکیک زباله از مبداء، راه های صرفه جویی آب و بهبود شرایط محیط زیست آشنا شدند.

نشست هم‌اندیشی شورای هماهنگی سمن های زیست محیطی در لرستان

در آستانه هفته زمین پاک و به منظور افزایش تعاملات و همکاری های دو جانبه، نشست اعضای شورای هماهنگی سمن های محیط زیست و منابع طبیعی استان لرستان با سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست این استان برگزار شد.

جمع آوری بیش از هشت تن پلاستیک از بستر تالاب کافتر شهر اقلید

به همت اعضای انجمن دوستداران زاگرس سبز اقلید و با همکاری تعدادی از طبیعت دوستان این شهرستان، بیش از 8 تن پلاستیک از بستر تالاب کافتر استان فارس جمع آوری شد.

 نجات گربه جنگلی از استخر آب در فراشبند استان فارس

با هماهنگی و پیگیری تعدادی از شهروندان علاقه مند به حیات وحش شهرستان فراشبند و راهنمایی ماموران اداره حفاظت محیط زیست استان فارس، یک فرد گربه جنگلی که در استخر ذخیره آب کشاورزی در یکی از دامداری های این شهرستان گرفتار شده بود بدون هیچگونه آسیب جسمی نجات یافته و در طبیعت رها سازی شد.

اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در بندرعباس

طرح یک ساعت با محیط بان با همکاری مابین گروه‌های محیط زیستی و اداره آموزش و پرورش، در دبستان پویا شهر بندرعباس اجرا و دانش آموزان این مدرسه با حیات وحش استان هرمزگان و مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست آشنا شدند.

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی در مسجد سلیمان

انجمن همیاران محیط زیست شهرستان مسجد سلیمان به مناسبت روز زمین پاک دوره آموزشی با عنوان اهمیت حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی را در مدارس روستای تمبی و خواجه آباد این شهرستان در استان خوزستان برگزار کرد.

آغاز درختکاری در پارک جنگلی موقت قلعه چنعان

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک فاز اول شروع درختکاری و ایجاد پارک جنگلی با حضور برخی از مسئولین شهرستان کارون و دوستداران محیط زیست در محل سکوی موقت قلعه چنعان استان خوزستان آغاز شد.

کشف و ضبط ۱۶۶ فرد چکاوک در شهرستان کنگاور

در پی گزارش و پیگیری دوستداران محیط زیست کنگاور استان کرمانشاه مبنی بر خرید و فروش چکاوک توسط ۲ نفر از متخلفین سودجو در این شهرستان، مأموران یگان حفاظت محیط زیست موفق به دستگیری آنان و کشف و ضبط ۱۶۶ فرد چکاوک شدند.

نجات ۲ قلاده توله روباه در ساوجبلاغ

طی اطلاع رسانی اهالی محلی مبنی بر سقوط دو قلاده توله روباه در چاه و با پیگیری گروه های حامی محیط زیست ساوجبلاغ، محیط بانان و آتش نشانان این شهرستان در استان البرز پس از ساعت ها تلاش موفق به خارج کردن این توله ها از چاه شدند.

کشف و ضبط یک قلاده شیر نر در گرگان

در پی یک گزارش مردمی و با پیگیری و هماهنگی گروه‌های داوطلبانه حامی حیات وحش، یک قلاده شیر که به صورت غیرمجاز در یکی از باغ‌های اطراف گرگان نگهداری می شد، توسط محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست گرگان کشف و ضبط و با حکم قضایی به صورت موقت به سازمان حفاظت محیط زیست تحویل داده شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول