اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سقوط هواپیمای آموزشی در «بورسای ترکیه»

رسانه‌های ترکیه از سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی در شهر «بورسا» در شمال غربی ترکیه و کشته شدن خلبان و جراحت یک خدمه آن خبر دادند.

سقوط هواپیمای آموزشی در «بورسای ترکیه»

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های ترکیه از سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی این کشور در شهر «بورسا» در شمال غربی ترکیه خبر دادند.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» یک فروند هواپیمای تک موتوره روز دوشنبه در منطقه مسکونی در شهر «بورسا» در شمال غربی ترکیه سقوط کرد. این هواپیما نزدیک «فرودگاه یونسلی» مرکز پروازهای آموزشی در حال پرواز بود که سقوط کرد. هنوز علت سقوط این هواپیما مشخص نیست و لاشه هواپیما پس از سقوط آتش گرفته است.

«یغوب کانبولات» فرماندار بورسا گفت که در این سانحه یک مربی پرواز و یک خلبان کارآموز کشته شدند. فرماندار بورسا افزود که این هواپیمای آموزشی غیر نظامی احتمالا به «دلایل فنی» سقوط کرده زیرا شرایط آب و هوایی برای پرواز مناسب نبوده است. وی گفت که این سانحه هوایی به دو خانه و دو خودرو نیز خسارت وارد کرده است.

رسانه‌های ترکیه به نوع این هواپیمای آموزشی هیچ اشاره‌ای نکرده‌اند. در ژوئن ۲۰۲۱، یک هواپیمای آموزشی دیگر نزدیک همان منطقه سقوط کرد. در  آن حادثه هواپیمای مدل «سسنا»، مربی پرواز و خلبان کارآموز مجروح شدند.

سه سال قبل نیز ، یک فروند هواپیمای مسافربری «بوئینگ- ۷۳۷» خطوط هوایی «پگاسوس» ترکیه با ۱۸۳ مسافر  حین فرود در فرودگاه «صبیحه گوکچن» شهر «استانبول» از باند فرود خارج شد و دستکم سه تن از مسافران جان خود را از دست دادند و ۱۷۹ تن دیگر مجروح شدند.

این پرواز داخلی بوئینگ -۷۳۷ از شهر «ازمیر» به «شهر «استانبول»  بود که هواپیمای یاد شده  حین فرود از باند فرودگاه خارج شد و آتش گرفت. تصاویر دلخراش از این حادثه نشان می‌دهد که هواپیمای مذکور بعد از خروج از باند فرودگاه در شهر استانبول به سه تکه تقسیم شد و آتش گرفت.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول