اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

جهان اسلام باید یک رسانه مستقل داشته باشد

نماینده ولی فقیه در استان البرز لا اشاره به اینکه گفتمان وحدت در حال شکل‌گیری است، گفت: جهان اسلام باید یک رسانه مستقل داشته باشد.

جهان اسلام باید یک رسانه مستقل داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، در آستانه روز جهانی قدس جمعی از جمعی از اساتید، روحانیون و ائمه جماعات نمازخانه‌ها و حسینیه‌های اهل سنت البرز با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج طی نشستی صمیمانه با حضرت آیت‌الله حسینی همدانی دیدار و گفتگو کردند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در این دیدار با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان الکریم نکاتی راجع به شب قدر و دوستی اهل‌بیت علیهم‌السلام و امیرالمؤمنین علیه‌السلام بیان کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به مسائل جهان اسلام با تأکید بر اینکه جهان اسلام باید یک رسانه مستقل داشته باشد که مدیریت آن با مسلمین باشد، اظهار داشت: متأسفانه رسانه جهان اسلام دست ابرقدرت‌هاست و آن‌ها نیز به میل و سلیقه خود ما را معرفی می‌کنند.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم دشمن‌شناسی دقیق در بین مسلمین، بیان کرد: قرآن کریم به‌دقت و به‌صورت جامع دستورالعمل شناسایی، سیاست‌گذاری، مقابله و دفع دشمنان را به ما آموزش داده است.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه امروز دشمن علاوه بر جنگ سخت مانند بمب‌گذاری‌ها، حادثه‌های تروریستی و امثال‌ذلک جنگ همه‌جانبه نرمی را آغاز کرده است، گفت: دشمن در این جنگ نرم همه‌جانبه مدیریت افکار می‌کند و به خصوصه در مرحله اول با دین کار دارد و سپس به اسلام و غیر اسلام و درنهایت به شیعه و سنی می‌پردازد که برای هرکدام نیز طرح و برنامه‌ای مستقل دارد.

وی در ادامه به ممنوعیت ورود نمادهای مذهبی در دانشگاه‌های بعضی کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: این ممنوعیت ورود نمادهای مذهبی صرفاً مربوط به مسلمان‌ها یعنی چادر و روسری نیست بلکه با نمادهای سایر ادیان مانند یهودیت نیز مقابله می‌کنند لذا هدف اصلی دشمن مقابله با اصل دین است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه در جنگ نرم هدف دشمن تغییر باورها است، گفت: همه ما به‌عنوان عضوی از جهان بزرگ اسلام موظفیم تا به اطرافیان و مستمعین خود دشمن پیدا و پنهان را معرفی و آن را به‌خوبی برایشان تبیین کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه گفتمان وحدت در حال شکل‌گیری است، گفت: غیر از ایام ولادت رسول‌الله صلوات‌الله‌علیه که به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده است، روز قدس یکی دیگر از مواردی است که وحدت جهان اسلام را احیا کرد.

حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه روز قدس یک مسئله فرای جهان اسلام است، افزود: امروز حتی در کشورهای غربی و اروپایی کسانی که با صهیونیست و تفکر آن مبارزه می‌کنند این روز را گرامی می‌دارند و حرکت‌دارند.

وی بابیان اینکه روز قدس امسال به خاطر شیطنت‌های اخیر صهیونیست‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است، گفت: خوب است برادران اهل سنت بالباس ظاهری خود در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کنند تا نشان‌دهنده وحدت مسلمین باشد.

گفتنی است در این نشست صمیمی که بیش از دو ساعت به طول انجامید؛ اساتید، روحانیون و ائمه جماعات نمازخانه‌ها و حسینیه‌های اهل سنت استان البرز به بیان فعالیت‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند و بر لزوم حفظ وحدت در بین جامعه مسلمین تأکید کردند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول