اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

اولتیماتوم ارشاد البرز به فعالیت رسانه‎‌های مجازی فاقد مجوز

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از لزوم ثبت نام و اخذ مجوز فعالیت سایت‌ها و پایگاه‌های خبری استان تا پایان ماه اردیبهشت خبر داد و گفت: در غیر این صورت مجبور به برخورد قانونی هستیم.

اولتیماتوم ارشاد البرز به فعالیت رسانه‎‌های مجازی فاقد مجوز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سعید جابری انصاری، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، ضمن تقدیر از فعالیت اصحاب رسانه و مطبوعات البرز در گردش جریان اطلاعات و نقش ایشان در ارتقای سواد رسانه ای شهروندان، گفت: استان البرز دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای مطلوبی در حوزه رسانه بهره مند است که فعالیت حرفه ای و مشخص فعالان رسانه ای این استان، یکی از اصلی ترین سرمایه های فرهنگی البرز محسوب می‌شوند که این عزیزان در مقاطع و شرایط مختلف همواره بر ایفای رسالت خبری و افزایش سطح آگاهی شهروندان تاکید و فعالیت داشته اند و این اهتمام قابل ستایش و قدردانی است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: رسانه‌های استان، پیشگامان جهاد تبیین هستند و نقش ارزنده و بی بدیلی در امیدآفرینی و نیز ایجاد ارتباط دوسویه میان اقشار مختلف مردم و مسؤولین ایفا می‌نمایند از همین روی نقش و جایگاه خبرنگاران و فعالان رسانه ای از اهمیت والا و بالائی برخوردار است.

وی با اشاره به لزوم فعالیت هدفمند و قانونی اصحاب رسانه گفت: فعالیت تمامی صنوف از جمله فعالیت اصحاب خبر و رسانه، دارای شاخص‌های مخصوص به خود می باشد که متقاضیان و فعالان عرصه خبر، از لحاظ شرایط و ضوابط فنی و فردی مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرند و کلیه واجدین شرایط می‌توانند با ارائه و بارگذاری مستندات، نسبت به اخذ مجوز فعالیت قانونی اقدام نمایند و طبعا در اینصورت بهتر می‌توان تا نسبت به نظارت و حمایت از فعالیت این عزیزان صورت داد.

جابری انصاری ضمن اعلام آمادگی برای ارتقای سطح کمی و کیفی رسانه ای و انتظام بیشتر در فعالیت های رسانه های البرز افزود: شرایط البرز در حوزه فعالیت رسانه‌های مکتوب، از سطح مطلوب و خوبی برخوردار است و بحمدالله مدیران محترم مسؤول روزنامه‌ها و مطبوعات مکتوب به خوبی در انجام وظایف و تکالیف قانونی خود اقدام کرده اند.

این مقام مسؤول یادآور شد: در حال حاضر بانک اطلاعاتی مناسبی از این عزیزان موجود می‌باشد لیکن این موضوع درخصوص رسانه‌هایی که در بستر فضای مجازی فعالیت می‌نمایند جای تقویت و پیگیری دارد لذا از کلیه و از سوی دیگر لازم است که کلیه مدیران محترم مسؤول و بسایت‌ها و پایگاه‌های خبری که در سطح استان فعالیت می نمایند، حداکثر تا پایان ماه اردیبهشت ۱۴۰۱ ضمن مراجعه و ثبت نام در سامانه جامع رسانه‌های کشور به نشانی اینترنتی  e-resaneh.ir نسبت به بارگذاری مستندات و اخذ مجوز فعالیت قانونی اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: سعی داریم با این اقدام بتوانیم ضمن ایجاد بانک اطلاعاتی و شناسائی دقیق و کامل فعالان رسانه ای در فضای مجازی و  احصای نیازها و استماع نظرات ایشان نسبت به انجام هدایت-حمایت و نظارت قانونی بر فعالیت‌های حرفه ای این عزیزان اقدام نمائیم.

جابری انصاری افزود: این مشارکت زمینه مناسب و لازم را برای حمایت قانونی از مدیران محترم مسؤول این رسانه‌ها در مقاطع و وقایع مختلف فراهم می‌نماید و طبعا عدم ثبت نام فعالان رسانه‌ای فاقد مجوز در سامانه مذکور، تصریح بر ادامه فعالیت بدون مجوز و غیرقانونی این افراد خواهد داشت و نه تنها نمی‌توان هیچگونه حمایت قانونی از ایشان بعمل آورد بلکه حتی اداره کل متبوع را ملزم به اجرای دقیق قانون و برخورد با فعالیت‌های غیر قانونی در این عرصه می‌نماید.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول