اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تأمین 60 درصد اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از تأمین 60 درصد اراضی مورد نیاز برنامه چهارساله نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

تأمین 60 درصد اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسینعلی مقصودی صبح امروز در شورای مسکن چهارمحال و بختیاری  از تأمین 60 درصد اراضی مورد نیاز برنامه چهارساله نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و گفت: سهمیه استان در برنامه دولت جهت تأمین مسکن شهری اقشار مختلف، ساخت 40 هزار و 927 واحد می‌باشد و از این تعداد، اراضی 23 هزار و 165 واحد معادل 300 هکتار تأمین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری به تأمین زمین از طریق اراضی مازاد دستگاه های اجرایی نیز اشاره کرد و افزود: بخشی از اراضی مازاد در شهرهای اردل، فارسان، لردگان، شهرکرد، آلونی، طاقانک و سودجان به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برای انجام مراحل قانونی معرفی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: در مجموع 60 هزار و 724 نفر در استان برای مسکن ثبت‌نام کرده‌اند و از این تعداد 27 هزار و 896 متقاضی تأیید اولیه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 11 هزار و 446 نفر را در مرحله تأیید نهایی قرار دارند، اضافه کرد: برای پنج هزار و 459 متقاضی افتتاح حساب انجام شده است و تاکنون 2 هزار و 776 متقاضی وجه اولیه را واریز کرده‌اند.

مقصودی عنوان کرد: چهار هزار و 73 متقاضی در انتظار افتتاح حساب هستند و با احتساب این تعداد، 90 درصد از متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان تعیین تکلیف شده‌اند.

وی روند اجرای طرح نهضت ملی در استان را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: در جلسه مدیران کل استان‌ها با وزیر راه و شهرسازی، چهارمحال و بختیاری در ارزیابی انجام شده از مجموع روند طرح در بین 35 اداره کل استانی، رتبه 12 را کسب کرد و با فعالیت‌های گسترده‌ای که در حال اجراست، طی ماه‌های آینده این رتبه بسیار بالاتر خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آمار ثبت‌نام مجردین بالای 23 سال را نیز بیش از 12 هزار متقاضی عنوان کرد و افزود: بزودی با ابلاغ شیوه‌نامه مراحل افتتاح حساب آنان نیز انجام می‌شود.

وی ثبت‌نام وام خودمالکین را نیز در استان از طریق سامانه نهضت ملی مسکن، تعداد 800 مورد دانست و گفت: در شهرهایی که همچنان با مشکل زمین روبرو هستیم شرایط وام خودمالکین می‌تواند راهگشا باشد و باید اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه همچنان صورت گیرد.

دستگاه‌های دولتی زمین‌های مازاد خود را برای ساخت مسکن معرفی کنند

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این جلسه  بر ضرورت تعیین تکلیف اراضی در شهرهای فاقد زمین ملی تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی دارای زمین مازاد نیز موظفند براساس قانون جهش تولید مسکن، اراضی مازاد خود را جهت تأمین زمین طرح‌های حمایتی مسکن معرفی کنند.

علی حیدری همچنین خواستار همکاری دستگاه‌های متولی جهت تعیین تکلیف اراضی موردنظر طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جونقان، اردل، لردگان، آلونی و فارسان شد.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول