اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

جزئیات جدید از ملاقات مقامات ایران و طالبان/ اعلام سیاست‌ طالبان در قبال مسائل مرزی

معاون سفارت ایران در کابل در دیدار رئیس کارگروه وزارت دفاع افغانستان بر حل مشکلات مرزی از طریق گفتگو و مذاکره تاکید کرد.

جزئیات جدید از ملاقات مقامات ایران و طالبان/ اعلام سیاست‌ طالبان در قبال مسائل مرزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سید حسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل امروز سه شنبه با مولوی شبیر احمدرئیس کارگروه وزارت دفاع و سرپرست هیات رهبری طالبان در ساماندهی امور مرزی با جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

شبیر احمد با اشاره به فضای همکاری میان دو دولت جمهوری اسلامی ایران و حکومت سرپرست در افغانستان، در مورد حل و فصل برخی سوئ  تفاهم‌های مرزی اظهار داشت: بنا بر دستور هیات رهبری طالبان، هیاتی چهارنفره از مقامات نظامی و دفاعی افغانستان تشکیل شده تا با مذاکره و گفت‌گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران شرایط همکاری‌های مرزی میان دو کشور را تسهیل کند.

وی در ادامه صراحتا اظهار داشت: سیاست  ما در قبال کشورهای همسایه به ویژه جمهور ی اسلامی ایران که میزبان میلیون‌ها شهروند افغانستانی است، عدم بروز هرگونه جنگ و درگیری و حرکت به سوی همکاری‌های همه‌جانبه مرزی است.

 

 

مولوی شبیر احمد در مورد حضور برخی نیروهای طالبان در مرز ایران گفت: بزرگان حکومت به ویژه وزیر دفاع دستور  داده‌اند که هیچ فردی اجازه بروز کوچکترین درگیری را در مرزهای جمهوری اسلامی ندارند و آرایش نظامی در مرز مشترک ممنوع است.

وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات موجود از گذشته در مرزهای مشترک دو کشور گفت: از جمهوری اسلامی ایران این درخواست را داریم تا در زمینه‌های مختلف امنیت مرزی اعم از جلوگیری از قاچاق انسان و مواد مخدر و همچنین مبارزه با تروریسم با حکومت جدید افغانستان همکاری همه‌جانبه‌ای داشته باشد.

در پایان این دیدار مقرر گردید هیات چهارنفره حکومت سرپرست افغانستان بعد از عید فطر با  مقامات ایران در یکی از پایتخت‌ها و یا در مرز مشترک دیدار و مسائل مختلف مرزی را حل و فصل نمایند.

ضمن اینکه مقرر گردید مولوی بریانی معاون سپاه هرات وعضو هیئت امروز در مرز با سردار شجاع مرزبان جمهوری اسلامی در خراسان بمنظور رفع سو تفاهمات دیدار دوستانه داشته باشند.

در دو روز گذشته اخباری مبنی بر تشکیل آرایش نظامی و احتمال بروز درگیری در مرزهای مشترک ایران و افغانستان منتشر گردید که مقامات هر دو کشور این موضوع را رد کرده و به دنبال حل مسائل موجود از طریق گفتگوو مذاکره هستند.

/انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول