اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نشست مجازی رهبران مقاومت در حمایت فلسطین؛ رژیم موقت صهیونیستی، رو به زوال است

مراسم «منبر القدس» (تریبون قدس) امروز سه‌شنبه به صورت اینترنتی برگزار شد و در آن، رهبران جنبشهای مقاومت منطقه، سخنرانی و تأکید کردند که مبارزه با رژیم صهیونیستی و حمایت از مسئله فلسطین ادامه خواهد داشت.

نشست مجازی رهبران مقاومت در حمایت فلسطین؛  رژیم موقت صهیونیستی، رو به زوال است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مراسم «منبر القدس» (تریبون قدس) امروز سه‌شنبه به صورت اینترنتی برگزار شد و در آن، رهبران جنبشهای مقاومت منطقه به سخنرانی پرداختند. این مراسم به مناسبت روز جهانی قدس است.

«زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در آغاز این مراسم گفت که ملت فلسطین برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی، به جهاد و مقاومت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش شبکه خبری المسیره، النخاله تصریح کرد، ملت فلسطین با قربانیهای دروغین صهیونیستها، تحریف واقعیت و تاریخ تحریف شده‌ای روبروست که بذر کینه علیه اسلام را می‌کارد.

وی با بیان اینکه ملت فلسطین با مبارزه روزانه خود تأکید دارد که قدس و فلسطین، متعلق به آنان است، خاطر نشان کرد: «ملت فلسطین شاید از نظر تعداد، کم باشند، ولی اراده مستحکمی دارد و هر روز ثابت می‌کنیم که از قدس دست بر نخواهیم داشت».

دبیر کل جهاد اسلامی با تأکید بر اینکه عملیات شمشیر قدس، پروژه‌ای برای دفاع از قدس است، گفت: «ایران با تعهد کامل، در راستای آزادسازی فلسطین و قدس حرکت می‌کند و حامی مقاومت است».

النخاله با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید قدس است و تا لحظه شهادت، حامی آن باقی ماند، خاطر نشان کرد: «قدس اسلامی باقی خواهد ماند و شرم‌آور و دردناک است ک ملت ما رها شده‌اند تا با جان خود، مبارزه کنند».

شیخ قاسم: رژیم صهیونیستی، موقتی و رو به زوال است

در ادامه، شیخ عیسی قاسم از بزرگترین مراجع بحرین گفت: امت [اسلامی] ما امروز در برابر مسئولیت بزرگ احیای روز جهانی قدس قرار دارد تا با همه مشکلات مقابله کند. حضور مردمی امسال باید بیشتر از همه سال های گذشته باشد، مقابله نیز آشکارتر و با جدیت و فداکاری بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مسجد الاقصی با شدیدترین حملات خصمانه صهیونیست ها روبروست که یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای تقدس و نقش الهی آن است، خاطر نشان کرد: امت ما به دفاع از حریم اسلام و سربلندی و پاکی آن اهتمام دارد. مردم بحرین هم نگران از بین بردن ننگ عادی‌سازی هستند و معتقدندکه وظیفه آنان، مقاومت در برابر آن است؛ مانند مقاومت در برابر هر خیانت بزرگ دیگری.

این مرجع شیعیان با اشاره به حضور مردم بحرین در روز جهانی قدس، ادامه داد: قدس، فلسطین و امت اسلامی، با تجاوزات صهیونیسم، توطئه و تهدیدهای هویتی و موجودیتی آن روبروست. عادی سازی خائنانه با این دشمن کینه‌توز، به منزله مقابله با  امت اسلامی در یک جبهه با صهیونیسم و ​​استکبار جهانی است.

شیخ قاسم در پایان خاطر نشان کرد، رژیم صهیونیستی، یک حکومت موقت و رو به زوال است و به زباله دان تاریخ خواهد پیوست و این اقدامات نیز تا نابودی کامل این حضور شیطانی و از بین بردن عادی‌سازی ادامه خواهد یافت.

حکام عرب به خاطر حفظ قدرت، فلسطین را رها کردند

«مهدی الصمیدعی» مفتی اهل سنت عراق هم در این نشست گفت: «برخی از حکام عرب، در ازای باقی ماندن در قدرت، فلسطین و قدس را رها کردند. من از همه مسلمانان می‌خواهم که در روز جهانی قدس متحد باشند تا به جهان ثابت کنیم که برای سربلندی اسلام و مسلمانان، به سوی پیروزی حرکت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هدف ما قدس و اتحاد امت اسلام است، افزود: هیچ حقی بزرگتر و عظیمتر از قدس شریف نیست. همه علمای اسلام نیز باید حقیقت را بگویند و برای حفظ وحدت امت، در کنار مردم خود بایستند

الصمیدعی ضمن درخواست از فقهای اسلام برای دعوت از مردم جهت مشارکت در روز جهانی قدس، خاطر نشان کرد: جریان نفاق، با عادی سازی، امت اسلام را از بین برد. نه خدا و نه مسلمانان، این جنایت را نخواهند بخشید.

نابودی رژیم صهیونیستی، وعده الهی است

هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح عراق هم ضمن اعلام حمایت از مردم فلسطین، گفت: روز قدس، روز تجدید بیعت با قدس عزیز و ملت مقاوم فلسطین است. ادامه اشغال مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی، جنایتی است که باید به پایان برسد.

العامری با بیان اینکه دعوت امام خمینی (ره) برای روز قدس، یک پیام رسانه ای نیست، بلکه یک پروژه راهبردی برای آزادسازی فلسطین است، تصریح کرد: کشورهای عربی برای عادی سازی از یکدیگر سبقت می‌گیرند، ولی، نشانه‌های آزادسازی فلسطین، از عراق خواهد بود. این وعده الهی است و رژیم صهیونیستی نیز این مسئله را می‌داند.

وی با اشاره به آمادگی گروههای مقاومت عراق برای آزادسازی فلسطین، خاطر نشان کرد: «مواضع ملت و مرجعیت عالی ما، در حمایت از قدس و ملت فلسطین است و مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند. همه باید از حرکت در مسیر عادی‌سازی، دوری کنند».

رئیس ائتلاف الفتح با تأکید بر اینکه شناخت واقعیت و عقاید فاسد دشمن، لازمه پیروزی است، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی، یک رژیم، موقت است که بر جنایت و استفاده از اسطوره برای جعل حقایق تاریخی استوار است. رژیم صهیونیستی، نابود شدنی است. این وعده خداست.

نصرالله: در خط مقدم مبارزه با اسرائیل قرار داریم

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله، ضمن تمجید از حکیمانه بودن اعلام روز قدس از سوی امام خمینی (ره)، گفت: راهبرد دشمن اسرائیلی، حساب باز کردن بر روی زمان و فراموشی مسئله فلسطین بود و اینکه ملت‌های منطقه مسئله فلسطین را رها کرده و ناامید و سرشکسته شوند.

نصرالله با بیان اینکه امروز قدس بار دیگر موضوع اصلی خواهد بود، ادامه داد: محور مترقی مقاومت را باید محور قدس نامید؛ زیرا قدس، نقطه وحدت بین دولت‌ها، گروهها و ملت‌های آن است. امروز محوری وجود دارد که معادله منطقه‌ای قدرتمندی را برای حمایت و آزادسازی آن، خواهد ساخت.

وی افزود: غزه به رژیم صهیونیستی و اربابانش در جهان ثابت می‌کند که مردم فلسطین -هر اندازه که زندگیشان سخت باشد- سرزمین خود را فراموش نمی‌کنند و آن را ترک نخواهند کرد. قدس نیز مسئولیتی بر گردن همه امت اسلام است. ما در حزب الله، خود را در کنار برادرانمان در مقاومت فلسطین، در خط مقدم می‌دانیم.

دبیر کل حزب الله با تأکید بر اینکه هدف از محاصره و فشار به لبنان این است که حزب الله دست از قدس و فلسطین بردارد، خاطر نشان کرد: همه فشارها را تحمل می‌کنیم و منتظر روزی هستیم که قدس به مردمش بازگردد. هدف این است که ما را مجبور کنند در برابر خواست آمریکا و اسرائیل تسلیم شویم و هر گونه عادی سازی را بپذیریم.

نصرالله با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی زندگی خود را وقف فلسطین کرد، عنوان کرد: همه محدودیت‌ها را از بین می‌بریم و توطئه‌ها را نقش بر آب می‌کنیم. قدس نیز به عنوان اصل و هدف و یک محور باقی می‌ماند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول