اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رهگیری انواع هواپیماهای نظامی ترکیه بر فراز یونان

وزارت دفاع یونان از نقض مجدد حریم هوایی این کشور بر فراز دریای اژه از سوی هواپیماهای نظامی ترکیه خبر داد.

رهگیری انواع هواپیماهای نظامی ترکیه بر فراز یونان

به گزارش سرویس بین‌ءالملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع یونان سه شنبه شب به وقت تهران از نقض مجدد حریم هوایی خود از سوی انواع جنگنده‌ها و پهپادهای نیروی هوایی ترکیه خبر داد.

به نوشته روزنامه «پروثوتوما» نیروی هوایی ترکیه روز سه‌شنبه با چهار فروند جنگنده «اف-۱۶»، یک فروند هواپیمای جاسوسی «سی ان-۲۳۵» و یک فروند پهپاد با پرواز بر فراز دریای اژه حریم هوایی یونان را نقض کرد.  

به گفته وزارت دفاع یونان، هواپیماهای ترکیه بر اساس قوانین بین‌المللی از سوی جنگنده‌های یونان  شناسایی و رهگیری شدند. طبق اعلام وزارت دفاع یونان، هواپیماهای نظامی ترکیه در مجموع ۱۶ بار حریم هوایی یونان را نقض کردند.

رسانه ها در روزهای گذشته  از مذاکرات  آتن با رژیم  موقت صهیونیستی برای خرید پهپادهای اسرائیلی به ویژه پیشرفته‌ترین نوع آن که «هرون» است خبر دادند. این پهپاد می‌تواند ماموریت‌های تهاجمی را نیز انجام دهد.

در همین حال، رفتار ترکیه در دریای اژه اقدامات یونان برای تقویت توان بازدارندگی نیروی هوایی خود را توجیه می‌کند. در روز‌های اخیر، جنگنده های نیروی هوایی ترکیه پروازهای خود را در خاک یونان از سر گرفتند که منجر به یک سری رهگیری‌ها شد.

روزنامه «گریک سیتی تایمز» نیز  به نقل از تحلیلگران حوزه نظامی نوشت که رادارها و موشک‌های جنگنده‌های یونان این توانایی را دارند که جنگنده‌های ترکیه را شناسایی کرده و قبل از اینکه خلبانان متوجه شوند به آنها حمله کنند.

تحلیلگران نظامی گفته‌اند که ضروری است ترکیه برای تقابل به یونان،  ناوگان جنگنده «اف-۱۶» خود را به اف-۱۶ بلاک ارتقا دهد، ارتقایی که در حال حاضر در یونان در حال انجام است، اما در ترکیه انجام نشده است. 

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه  اخیرا گفت که پیشنهادها در دست بررسی است، اما اینک فقط دو جنگنده رادارگریز به غیر از «اف-۳۵» درحال تولید هستند که یکی «سوخو-۵۷» ساخت روسیه و دیگری «جی-۲۰» ساخت چین است. گفته می‌شود قیمت بالای سوخو-۵۷ مهمترین مانع در مسیر خرید این جنگنده از سوی آنکاراست.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول