اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

یادداشت: درس‌هایی که رهبر برای عدالت‌خواهان مشق کردند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روز گذشته خود با دانشجویان بار دیگر پرده از ابعاد جدید عدالت‌خواهی و اخلاق مطالبه گری به عنوان رکن اصلی جهاد تبیین برداشتند.

یادداشت: درس‌هایی که رهبر برای عدالت‌خواهان مشق کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سعید شفیعی ثابت فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: هیچ شکی وجود ندارد که اگر مردم و دانشجویان مطالبه‌گر باشند، آن‌ وقت امید به اصلاح در جامعه زیاد می‌شود و مسؤولان خود را موظف به پاسخگویی به جنبش عدالت‌خواهی می‌دانند ولی این معنای نقد غیرمنصفانه و بدون استدلال نیست.

توصیه‌های چندین‌باره امروز مقام معظم رهبری به دانشجویان در چند سال اخیر بار دیگر نشان داد که جنبش‌های عدالت‌خواهی در جمهوری اسلامی با آن چیز که مدنظر امامین انقلاب است فاصله نسبی دارند البته فاصله‌ای که می‌توان با اندکی تغییر رویه آن‌ را جبران کرد.

عدم مطالبه بدون استدلال، رعایت اخلاق در مطالبه‌گری و ارائه راه‌حل مناسب در مطالبه‌گری و همچنین مستحکم کردن مبانی اعتقادی و ایمانی مهم‌ترین توصیه‌های رهبری به دانشجویان بود که حاوی چند پیغام مهم است.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین راه پیشرفت کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی مطالبه‌گری صحیح و نقد منصفانه است ولی در چندین سال گذشته برخی افراد بعضاً با عدالت‌خواهی نادرست و ناآگاهانه باعث انحراف در مسیر مطالبه‌گری شده و جمهوری اسلامی را مخالف عدالت‌خواهی دانستند به این دلیل بود که مقام معظم رهبری امروز دانشجویان را به مستحکم کردن مبانی اعتقادی و ایمانی دعوت کردند.

به این توصیه مقام معظم رهبری به دانشجویان توجه کنید:«مطالبه‌گری باید با ادبیات منطقی، هوشمندانه، مستدل و به دور از هیاهو و تند و تیز و همراه با رعایت اخلاق باشد.» این فرمایش رهبری یعنی پرهیز از مطالبه‌گری غلط و نادرست زیرا این امر طوری به جامعه القا می‌کند که کل کشور را فساد فراگرفته است، یعنی همان که ضدانقلاب می‌تواند عیناً حرف عدالت‌خواه بی مبنا را منتشر کند.

برخی از مطالبات مصداقی جنبش‌های عدالت‌خواهی با نگاه امیدوارانه مقام معظم رهبری به کشور، ورود بدون مدرک و مستدل و تفکیک میان عملکرد ضعیف برخی از مسؤولان و آرمان‌های انقلاب اسلامی در تضاد است.

در این‌ نوع مطالبه‌گری مشکلات اصلی دیده نشده و مشکلات کوچک‌تر دیده می‌شود چون برخی به دنبال هیجانی کردن و مطرح‌شدن خود با بیان فساد بدون مدرک هستند.

همواره در چند سال اخیر شاهد مطالبه‌گری همراه با تفکر آرامان خواهی محض توسط برخی از جریانات جنبش عدالت‌خواهی بودیم که با مطالبه رابین‌هودی همراه  با دعوا و تنش سعی داشتند یک‌شبه تمام مشکلات را برطرف کنند که نتیجه‌ای جز انحراف نداشته است‌ به این‌ منظور رهبری دانشجویان را به دوری از تنش و دعوا در مطالبه دعوت کردند و این یعنی هر فردی بیشتر فریاد بزند عدالتخواه‌تر نیست.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول