اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ایلان ماسک توئیتر را خرید، تسلا 126 میلیارد دلار منفی شد

در معاملات شب گذشته سهام شرکت تسلا، نگرانی سهامداران نسبت به تبعات خرید توئیتر توسط ایلان ماسک باعث شد تا ارزش تسلا 126 میلیارد دلار کاهش یابد.

ایلان ماسک توئیتر را خرید، تسلا 126 میلیارد دلار منفی شد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلا و ثروتمندترین فرد جهان اخیرا شرکت توئیتر را‌‌‌‌‌‌‌‌ با رقم حدود 44 میلیارد دلار خریده است.

سهامداران نگران آن هستند که وی برای پرداخت این پول مجبور شود 21 میلیارد دلار از سهام خود در تسلا را‌‌‌‌‌‌‌‌ بفروشد و همین امر باعث شد تا ارزش سهام تسلا کاهش یافته و فقط در معاملات دیروز 126 میلیارد دلار از ارزش این شرکت به باد رود.

اگرچه شرکت تسلا هیچ نقشی در معامله توئیتر نداشته اما سهامش از محل این اقدام ضرر کرده است؛ چراکه ماسک اخیرا نسبت به اعلام اینکه پول خرید توئیتر را‌‌‌‌‌‌‌‌ از کجا آورده خودداری کرده و همین مسأله باعث بدبینی و گمانه‌زنی‌هایی در این باره که سهام تسلا را‌‌‌‌‌‌‌‌ فروخته یا مجبور به فروش آن خواهد بود، شده است.

در معاملات شب گذشته ارزش سهام تسلا 12.2 درصد ریخت که معادل ضرر 21 میلیارد دلاری ایلان ماسک در ارزش سهمش از تسلا بوده است.

دنیل ایوست، کارشناس موسسه تحلیلی ودبوش می‌گوید: نگرانی‌ها نسبت به فروش سهام تسلا توسط ماسک و احتمال توجه بیشتر وی به سهام توئیتر باعث شکل گیری صف فروش برای تسلا شده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول