اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تورم استرالیا رکورد 20 ساله را شکست

در سه ماهه نخست سال 2022 نرخ تورم در استرالیا رکورد 20 ساله را شکست و پیش بینی می‌شود بانک مرکزی این کشور طی چند روز آینده دست به افزایش نرخ بهره بزند.

تورم استرالیا رکورد 20 ساله را شکست

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در سه ماهه نخست سال 2022 به خاطر بالا رفتن قیمت بنزین، مصالح ساختمانی و مواد غذایی نرخ تورم در استرالیا رکورد 20 سال گذشته را‌‌‌‌‌‌‌‌ شکست.

این مسأله خبر خوبی برای اسکات موریسون، نخست وزیر این کشور نیست؛ چراکه وی هم اکنون درگیر رقابت‌های انتخاباتی است و افزایش قیمت‌ها به یکی از موضوعات اصلی مورد بحث رأی‌دهندگان در این کشور تبدیل شده است.

آمار منتشر شده از تورم در استرالیا باعث شده تا این نگاه به وجود بیاید که بانک مرکزی این کشور نباید نرخ بهره را‌‌‌‌‌‌‌‌ بیش از این پایین نگه داشته و باید به سمت اجرای سیاست‌های تشدید پولی برود. این انتظار وجود دارد که حتی در نشست هفته آینده این بانک نرخ بهره را‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش دهد.

از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت بنزین در استرالیا 35 درصد رشد کرده و هزینه ساخت ساختمان و مصالح نیز 13.7 درصد در این کشور بالا رفته است. در سه ماهه نخست امسال همچنین قیمت مواد غذایی به خاطر بالا رفتن هزینه‌های حمل و نقل، کود، بسته بندی و مواد اولیه نیز بالا رفته است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول