اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

صادرات 66 درصدی ایران به قطر از طریق گمرک های بوشهر

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در سال گذشته ۱۳۳ میلیون دلار کالا از ایران به کشور قطر صادر شد که ۶۶ درصد از این میزان از طریق گمرک‌های استان بوشهر انجام شده است.

صادرات 66 درصدی ایران به قطر از طریق گمرک های بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد رجایی رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر رتبه دوم صادرات به کشور قطر را دارد و سال گذشته ۲۵ میلیون دلار کالا از این گمرک به مقصد قطر بارگیری شده است.

وی افزود: در این مدت ۸۰۸ هزار تن کالا به ارزش ۸۸ میلیون دلار از گمرک‌های استان بوشهر به کشور قطر صادر شد که از  این میزان حدود ۵۹ میلیون دلار ( معادل ۶۷ درصد) از گمرک بندر دیر  صورت گرفته است.

رجایی ادامه داد: ۵۸ میلیون دلار از ارزش کل صادرات استان بوشهر به قطر کالاهای کشاورزی و صنایع غذایی و ۲۷ میلیون دلار را صنایع معدنی تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: صنایع دستی و تولیدات دیگر نیز سه میلیون دلار از صادرات به قطر از طریق گمرک‌های استان بوشهر را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اعلام کرد: سال گذشته ۱۹۳ قلم کالا از گمرکات بوشهر به قطر صادر شد که  گوجه فرنگی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، سیمان و کلینکر هشت میلیون دلار، هندوانه و خربزه  ۶.۵ میلیون دلار، انواع سبزیجات ۶ میلیون دلار، میلگرد ۵.۵ میلیون دلار و میگوی دریایی و پرورشی ۵.۵ میلیون دلار کالاهایی هستند که بیشترین صادرات را از مقصد بوشهر به قطر داشته‌اند.

وی افزود: انواع کلم، خیار، کاهو و سنگ ساختمانی نیز از دیگر کالاهای هستند که بیشترین ارزش صادراتی را از بوشهر به قطر داشته‌اند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: واردات از کشور قطر به گمرک های استان بوشهر بسیار اندک و نزدیک به صفر بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول