اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه سه دیپلمات نروژی را اخراج کرد

وزارت خارجه روسیه به اطلاع نروژ رسانده که شماری از دیپلمات‌های این کشور باید مسکو را ترک کنند.

روسیه سه دیپلمات نروژی را اخراج کرد

 به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه دولت نروژ در جریان نبرد روسیه و اوکراین با همراهی از آمریکا، از اوکراین حمایت می‌کند، گزارش ها حاکی‌ است که وزارت خارجه روسیه چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از اخراج سه دپیلمات این کشور خبر داده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وزارت خارجه نروژ اعلام کرد که وزارت خارجه روسیه از مجاری دیپلماتیک  به اسلو اعلام کرده سه دیپلمات نروژی در مسکو قرار است خاک روسیه را ترک کنند. این اقدام روسیه در پاسخ به اقدام مشابه اسلو صورت می‌گیرد.

«یوناس گار استوره» نخست‌وزیر نروژ چندی قبل در سخنانی مقابل نمایندگان مجلس این کشور گفت که دولت وی قصد دارد ۴۰۰ میلیون کرون (۴۴ میلیون دلار) در راستای طرح انگلیس برای خرید سلاح و ارسال آن به اوکراین اختصاص دهد.

وی گفت که نروژ با این اقدام می‌تواند اوکراین را با سلاح‌هایی که خود در اختیار ندارد، حمایت کند و اینکه اختصاص بودجه برای خرید سلاح برای اوکراین تجربه جدیدی برای نروژ است.

در این راستا «بیورن آریلد گرام» وزیر دفاع نروژ نیز گفته بود که این کشور به اوکراین ۱۰۰ فروند سامانه‌ دفاع هوایی «میسترال» اهدا کرده است. نروژ پیش از آن نیز دو هزار راکت‌انداز ضد تانک در اختیار اوکراین قرار داده بود.

«ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهوری اوکراین چندی پیش از اسلو درخواست کرده بود تا تسلیحاتی از جمله موشک‌های ضد کشتی «هارپون» و سامانه موشکی سطح به هوا پیشرفته برای کی‌یف ارسال کند.

کشتی‌های متعلق به ناوگان شمالی روسیه چندی قبل  بریا نمایش قدرت به ناتو متحدان آمریکا از جمله نروژ رزمایش رهگیری و انهدام زیردریایی‌های دشمن در «دریای نروژ» را با موفقیت به اتمام رساند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، ناو موشک‌انداز و ناوچه نیروی دریایی این کشور با همراهی بالگرد مجهز به دستگاه‌های ویژه، روش‌های مختلف موقعیت‌یابی زیردریایی‌های دشمن را تمرین کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول