اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

۴۰ دستگاه اتوبوس به رشت اختصاص می‌یابد/انتقاد از کاهش ظرفیت کارخانه کودآلی

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در جلسه اخیر با معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور پیرامون اختصاص سهمیه چند دستگاه اتوبوس به رشت صحبت‌هایی انجام شد، گفت: قرار است چهل دستگاه اتوبوس توسط وزارت کشور به ناوگان حمل و نقل افزوده شود و شهرداری رشت باید بیست درصد از هزینه خرید این تعداد از اتوبوس‌ها را پرداخت کند.

۴۰ دستگاه اتوبوس به رشت اختصاص می‌یابد/انتقاد از کاهش ظرفیت کارخانه کودآلی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا عصر امروز در سی و ششمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با قدردانی از حضور اصحاب رسانه در جلسات شورای رشت اظهار کرد: رسانه‌ها پل ارتباطی ما بین مردم و مسوولین هستند و بابت تمامی تلاش‌های آنان قدردان زحماتشان هستیم. 

وی به پنجم اردیبهشت مصادف با سالروز حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس افزود: پس از پیروزی انقلاب و اخراج نیروهای آمریکایی از ایران اسلامی، دولت آمریکا که تحمل این حقارت را نداشت تصمیم گرفت با حمله نظامی به ایران، مجددا زمینه‌های حضور رژیم پهلوی را رقم بزنند. 

رئیس شوای شهر رشت به هفتم اردیبهشت مصادف با روز حمل و نقل اشاره کرد و گفت: در دنیای امروزه حمل و نقل نقش غیر قابل انکاری در توسعه سرمایه‌گذاری دارد و متاسفانه شهر رشت در حال حاضر شرایط مناسبی در این حوزه ندارد و در شرایط فعلی ۲۸ دستگاه اتوبوس در رشت مشغول فعالیت است. 

اختصاص ۴۰ دستگاه اتوبوس به رشت
وی با اشاره به اینکه در جلسه اخیر با معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور پیرامون اختصاص سهمیه چند دستگاه اتوبوس به رشت صحبت‌هایی انجام شد، افزود: قرار است چهل دستگاه اتوبوس توسط وزارت کشور به ناوگان حمل و نقل افزوده شود و شهرداری رشت باید بیست درصد از هزینه خرید این تعداد از اتوبوس‌ها را پرداخت کند و البته توسعه حمل و نقل در شهر به موارد دیگری همچون تراموا و غیره نیز نیاز دارد. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به یازدهم اردیبهشت، روز جهانی کار و کارگر بیان کرد: نقش کارگران در تولید و خودکفایی کشور در بخش‌های مختلف بسیار حائز اهمیت است و امسال در شرایطی پیشاپیش روز کارگر را به این قشر تبریک عرض می‌کنم که شرمنده کارگران خدوم و پرتلاش شهرداری رشت هستیم. 

ابراز گلایه کارگران شهرداری رشت پیرامون کاهش حقوق 
کارگرنیا با بیان اینکه پیش از ورود به جلسه صحن شورای امروز، چند تن از کارگران شاغل در شهرداری رشت گلایه و دغدغه‌های خود را پیرامون کاهش حقوقشان با بنده در میان گذاشتند، تصریح کرد: واقعا در شرایطی که دولت خدمتگزار تمام تلاش خود را به منظور افزایش حقوق کارگران به کار گرفته، دلیل کاهش مداوم حقوق کارگران و دیگر نیروهای شهرداری رشت برایمان نامعلوم و موجب شرمساری است و معتقدم باید از شهردار رشت و مدیران مربوطه به منظور پاسخگویی در این باره برای حضور در صحن شورا دعوت کنیم. 

وی با بیان اینکه نهم اردیبهشت به نام روز ملی شوراهای شهر و روستا نامگذاری شده است، افزود: شورا یک اصل اعتقادی و برگرفته از آموزه‌های دینی و نشانه مردم سالاری دینی است و اعضای شورا به واسطه شناخت عمیقی که از نیازها و مشکلات شهری و روستایی مورد سکونت دارند، زبان گویای مردم برای بیان مشکلاتشان هستند. 

کارگرنیا با تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز شورا به اعضای شورای رشت بیان کرد: امیدوارم همه ما در انجام وظایف در پیشگاه خداوند متعال سربلند باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به برخی از قراردادهای منعقده در شهرداری رشت تصریح کرد: با یک شرکت پیرامون چند موضوع از جمله جمع‌آوری زباله خشک و غیره مدتهاست قرار داد منعقد شده اما عملا هیچ اقدامی در این حوزه انجام نمی‌شود و در شرایطی که قرار بود بابت جمع آوری زباله خشک به شهروندان مبالغی توسط این شرکت پرداخت شود حتی از دادن یک پلاستیک زباله استفاده خودداری می‌کنند. 

هوشمندسازی و طرح ممیزی بلاتکلیف رها شده است
کارگرنیا هوشمندسازی خدمات شهرداری رشت را از دیگر مباحث بلاتکلیف مانده دانست و بیان کرد: از سالهای گذشته طیق قرار دادی که منعقد شده قرار بود بحث هوشمندسازی در شهرداری رشت بالاخص در حوزه ساخت و ساز اجرایی شود اما در این موضوع تا کنون اقدامی صورت نگرفت و طرح ممیزی املاک نیز یکی دیگر از موضوعات رها شده است. 

وی به بی‌توجهی شهرداری رشت نسبت به وضعیت شهربازی رشت اشاره کرد و گفت: قرار بود سرمایه‌گذار یکسری دستگاه‌های جدید در این مکان مستقر کند اما با توجه به اینکه حتی مدت این قرار داد هم تمام شده تا کنون هیچ اقدام موثری انجام نشده است و همچنان از همان دستگاه‌های سابق در شهر بازی استفاده می‌شود. 

انتقاد از کاهش ظرفیت کارخانه کودآلی
کارگرنیا با انتقاد از اینکه ظرفیت کودالی مجددا کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: قرار بود با افزایش این ظرفیت به روزانه یکهزار تن، مشکلات انباشت زباله کاهش پیدا کند اما گویا در شرایط فعلی ظرفیت کارخانه کودآلی مجددا کاهش پیدا کرده است. 

وی با ابراز گلایه از بی‌توجهی شهردار رشت نسبت به وضعیت تصفیه خانه شیرابه سراوان افزود: در حوزه ابنیه زباله‌سوز نیز لاک‌پشتی پیش می‌رویم و کارشناسان این حوزه صراحتا اعلام کرده‌اند که با روند پیش رو تا ۱۰ سال آینده نیز کاری از پیش نمی‌رود. 

ارائه گزارش مکتوب ماهیانه شهردار رشت به شورا
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه شهردار رشت پس از این باید ماهیانه به تفکیک هر کدام از پروژه‌ها، گزارش مکتوب به شورا ارائه کند، افزود: شهردار رشت بیشتر تصمیمات را به تنهایی می‌گیرد و به نقش شورا توجهی ندارد. 

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان نیز امروز با حضور در جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با قدردانی از دعوت انجام شده توسط شورا به مناسبت گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: آموزش و پرورش گیلان به لحاظ فضای آموزشی وضعیت چندان مطلوبی ندارد و بازگشایی مدارس این نگرانی را در ما بیشتر کرده است. 

محمد فائزی با بیان اینکه در سال‌های گذشته به حسب میزان رشد دانش آموزی نتوانستیم فضاهای آموزشی را پرورش دهیم، افزود: یک سوم از دانش آموزان گیلان در شهر رشت مشغول به تحصیل هستند، اما این میزان امکانات در رشت وجود ندارد و ما در تلاشیم تا نهضت مدرسه‌سازی را در استان گیلان و با اولویت شهر رشت در دستور کار قرار دهیم. 

انتقاد عضو شورا از عملکرد ادارات کل تعزیرات و مسکن و شهرسازی
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شرمنده مردم سراوان هستم، اظهار کرد: سالهاست که مردمان سراوان به واسطه انباشت زباله با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند و انتظار داریم این مشکل با عزمی جدی برطرف شود. 

علیرضا تاج شهرستانی با بیان اینکه سراوان قابلیت تبدیل به یک نقطه گردشگری را دارد، افزود: در سراوان به واسطه مواهب الهی می‌توانیم حتی نسبت به احداث تله کابین اقدام کنیم و ان شاالله با برطرف کردن معضل زباله سراوان، همگان بتوانیم از مواهب الهی در این قسمت از شهر بهره‌مند شویم. 

وی با انتقاد از وضعیت پل های عابر پیاده مکانیزه رشت تصریح کرد: در برخی از مواقع شاهد اقداماتی توسط شهرداری رشت هستیم که بیشتر شبیه طنز است و در موضوع پل های عابر پیاده نیز در شرایطی بالابر تعریف کرده اند که دائما خراب و یا درب آسانسور قفل است.

برخی از جایگاه‌ها در رشت به غلط اشغال شده‌اند
عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اعضای شورا نباید شعارهای انتخاباتی خود را فراموش کنند، اظهار کرد: وقتی در رشت قدم می‌زنم ناخودآگاه از اینکه این شهر روزی در بهترین‌ها در جایگاه نخست قرار داشت و امروزه به واسطه سو مدیریت‌ها به این شرایط نامطلوب دچار شده است حسرت می‌خورم. 

مهدی نوری هریس با انتقاد از اینکه در حوزه مدیریت شهری برخی از جایگاه‌ها گویا به غلط اشغال شده است، تصریح کرد: اینکه در جایگاهی که مربوط به عمران است کارشناس مالی تکیه زده است و بر صندلی که متعلق به کارشناس محیط زیست است، دارنده مدرک میکرو بیولوژی حضور دارد، واقعا مایه شرمساری است. 

وی با اشاره به اینکه درباره یکی از انتخاب‌های نادرست با شهردار رشت صحبت کردم، بیان کرد: وقتی دلیل انتخاب یکی از مدیران غیر مرتبط را در یکی از حوزه‌های کاری از شهردار رشت سوال کردم، شهردار رشت در پاسخ به بنده گفت که این فرد مدیر خوبی است و بنده معتقدم یک مدیر باید دارای ویژگی‌های بسیار بالایی برای تکیه زدن بر صندلی مدیریت باشد. 

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه چندین مرحله پیرامون ارائه برنامه‌های شهرداری رشت در سال ۱۴۰۱ مکاتبه کرده‌ایم، افزود: سه هفته از نامه‌ای که به شهردار رشت در این باره زده‌ام می‌گذرد اما عملا هیچ پاسخی از شهردار رشت ندیده‌ایم. 

نوری با بیان اینکه در زمینه اطلاع‌رسانی از برنامه‌های شهرداری رشت به شهروندان نیز به خوبی عمل نمی‌شود، گفت: پیشنهاد می‌کنم شهردار رشت به جای اینکه به همراه تعدادی از افراد که فقط به به گفتن را بلد هستند، به همراه تعدادی از شهروندان در معابر رشت تردد کند تا ببیند در شهر چه خبر است. 

وی با اشاره به اینکه مدیران شهری خدمتگزاران مردم هستند، تصریح کرد: از آن دسته از افرادی که در شورا با شهردار رشت برای ماندن در این جایگاه همراهی کرده‌اند تقاضا دارم از شهردار رشت بابت کاهش حق و حقوق پرسنل پیگیری کنند و متاسفانه به واسطه کاهش حقوق و مزایای پرسنل شهرداری رشت، نیروهای شهرداری انگیزه فعالیت خود را از دست داده اند. 

تذکر عضو شورا به راهور گیلان
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با تبریک فرا رسیدن روز حمل و نقل و ایمنی اظهار کرد: ایمنی از عوامل تاثیرگذار در حمل و نقل است و ایمنی حمل و نقل نیازمند عزمی ملی و نهادینه شدن فرهنگ آن در جامعه نیاز است. 

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه صنعت حمل و نقل در ایران در دوره‌های مختلف با فراز و فرودهای مختلف همراه بوده است، افزود: پیشرفت متوازن بخش حمل و نقل در تمامی حوزه‌ها به افزایش امنیت ملی منجر می‌شود و به توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌انجامد. 

وی با قدردانی از رئیس راهور کشور پیرامون ایستادگی در مقابله با بی‌کیفیت‌سازی برخی از تولید کنندگان خودرو تصریح کرد: بحث آسفالت و کیفیت آسفالت در ایمنی حمل و نقل بسیار حائز اهمیت است و متاسفانه وضعیت ورودی جاده تهران تا کنون به نتیجه نرسیده است. 

عباس نژاد با اشاره به اینکه از مجموعه راهور استان گیلان تقاضا داریم از انجام آسفالت‌های شبانه در رشت جلوگیری نکنند، بیان کرد: از این بابت و برخی از اقدامات به راهور استان تذکر جدی می‌دهم. 

وی با تاکید به اینکه به شهردار رشت بابت بی‌توجهی نسبت به برخی از مباحث تذکر می‌دهم، تصریح کرد: تالاب عینک رشت به شعار انتخاباتی در رشت تبدیل شده و شهردار رشت پاسخ دهد از روزی که به عنوان شهردار انتخاب شده است تا کنون چند جلسه برای این موضوع برگزار کرده است و به دوستان آقای شهردار نیز تاکید می‌کنم که تذکرات لازم را به خوبی بشنوند. 

عباس نژاد با بیان اینکه کاهش دائمی اضافه کاری پرسنل شهرداری رشت اصلا قابل پذیرش نیست، گفت: نارضایتی هر روزه در شهرداری رشت در حال افزایش است و حتما این موضوع را به صورت طرح سوال با یک امضا اعلام می‌کنم و در شرایطی که اضافه کاری پرسنل مصوب شده است، شهردار دائما در حال کاهش اضافه کاری پرسنل است. 

وی با انتقاد ازعدم ساخت سرویس بهداشتی در رشت گفت: بنده در مقابل کم کاری‌های شهردار رشت سکوت نمی‌کنم و به دنبال منافع شخصی نیستم و دقیقا در روزی که شهردار باید بابت پاسخگویی در صحن شورا حضور پیدا کند به تهران سفر می‌کند. 

در این جلسه از تعدادی از کارگران شهرداری رشت به مناسبت روز کارگر، دو تن از رانندگان شهری به مناسبت روز حمل و نقل و از دو نفر از معلمین به مناسبت روز معلم و یک قاری نوجوان قرآن کریم در صحن شورا تجلیل شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول