اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بازدید بایدن از «لاکهید مارتین» جهت ارسال جاولین به اوکراین

به دنبال اعلام ناتوانی شرکت آمریکایی درساخت موشک‌ برای اوکراین، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد از کارخانه ساخت موشک‌های «جاولین» بازدید می‌کند.

بازدید بایدن از «لاکهید مارتین» جهت ارسال جاولین به اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال اعلام شرکت سازنده موشک دوش پرتاب «استینگر» در ناتوانی در ساخت موشک‌های جدید برای ارسال به اوکراین، کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا روزهای آینده از کارخانه ساخت موشک‌های ضد تانک «جاولین» در «آلاباما» بازدید می‌کند.

به نوشته روزنامه «واشنگتن تایمز» «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا  در حالی از تاسیسات «لاکهید مارتین» بازدید خواهد کرد که این نگرانی وجود دارد انبارهای موشک‌های جاولین در حال اتمام باشد. کاخ سفید جزئیات بیشتری در مورد این سفررا ارائه نکرده است.

به نوشته این روزنامه، این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که قانون‌گذاران آمریکایی نگرانی‌های خود را در مورد عرضه موشک جاولین که کمیت آن از زمان حمله به اوکراین 33 درصد کاهش یافته، ابراز می‌کنند.

سناتور دموکرات «ریچارد بلومنتال» در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا گفت که ایالات متحده حدود یک سوم از موشک‌های جاولین خود را به اوکراین داده است. او تخمین زد که 32 ماه طول می‌کشد تا ایالات متحده انبار تسلیحات خود را تکمیل کند.

بلومنتال گفت اگر پنتاگون به ارائه موشک‌های جاولین به اوکراین با تعداد کنونی تولید داخلی ادامه دهد، ایالات متحده در آینده نزدیک با کمبود موشک جاولین مواجه خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا  روز یکشنبه در توییتی نوشت: «ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و دولت منتخب دموکراتیک او در قدرت باقی می‌مانند. ما به حمایت از اوکراینی‌ها در مبارزه آنها برای دفاع از میهن خود ادامه خواهیم داد.»

رئیس جمهور آمریکا چندی قبل نیز گفته بود: «یک بسته ۸۰۰ میلیون دلاری دیگر برای افزایش توان اوکراین در مبارزه با روس‌ها در دونباس را اعلام می‌کنم. این بسته، کمک‌های توپخانه‌ای، ده‌ها سامانه هویترز و ۱۴۴ هزار خشاب مربوطه را شامل می‌شود.»

بایدن افزود:‌‌ «این بسته همچنین، پهپادهای تاکتیکی را شامل می‌شود و ظرف دو ماه گذشته ما سلاح‌ها و تسلیحات را با سرعتی بی‌سابقه به اوکراین رسانده‌ایم. ما هزاران موشک ضد زرهی و ضد هوایی، بالگرد، خمپاره انداز، مسلسل‌های سنگین و سبک، سامانه‌های راداری و بیش از پانزده میلیون خشاب مهمات برای اوکراین فرستاده‌ایم.»

یک مقام ارشد پنتاگون نیز اخیرا از شروع آموزش نظامیان اوکراینی جهت استفاده از توپخانه‌های پیشرفته «هویتزر» خبر داد. یک مقام ارشد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) گفت، ارتش ایالات متحده آموزش شمارکمی از نیروهای اوکراینی را برای استفاده از توپخانه هویتزر آغاز کرده است.

روسیه  پنجم اسفند  گذشته دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین»  رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول