اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای بلینکن: اقتصاد روسیه در حال فروپاشی است

وزیر خارجه آمریکا با مؤثر ادعا کردن تحریم‌های جهانی علیه مسکو، مدعی شد روسیه به دلیل تحریم های اعمال شده علیه خود، قادر به نوسازی صنعت دفاعی خود نخواهد بود.

ادعای بلینکن: اقتصاد روسیه در حال فروپاشی است

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه مدعی شد اقتصاد روسیه به‌دلیل تحریم‌های گسترده‌ای که غرب علیه آن اعمال کرده، در حال فروپاشی است.

بلینکن طی جلسه استماع کمیته فرعی اعتبارات در مجلس سنای آمریکا، گفت: «کمک نظامی ما به اوکراین در نبرد کی‌یف بسیار مهم بود. ما مصمم هستیم که هر چیزی را که اوکراین برای دفع تجاوز روسیه و دفاع از خود نیاز دارد در اختیار آن قرار دهیم».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی با استقبال از آغاز تحقیقات دادگاه کیفری بین‌المللی در مورد جنایات جنگی در اوکراین، اظهار داشت: «ما در تشکیل کمیسیونی در شورای حقوق بشر سازمان ملل برای تحقیق در مورد جنایات مرتکب شده در اوکراین مشارکت کردیم».

وزیر خارجه آمریکا با مؤثر ادعا کردن تحریم‌های جهانی علیه مسکو، توضیح داد: «روسیه به دلیل تحریم های اعمال شده علیه خود، قادر به نوسازی صنعت دفاعی خود نخواهد بود. اقتصاد روسیه هم به دلیل تحریم‌های سخت و مهاجرت صدها شرکت از روسیه در حال فروپاشی است».

بلینکن در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: «آنچه در شرق اوکراین اتفاق می‌افتد با نبردها [برای تصرف] کی‌یف متفاوت است و نیازهای اوکراین امروزی نیز متفاوت است. اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال تحریم نفت روسیه به عنوان گام بعدی است».

بر اساس این گزارش، وی همچنین افزود: «ما در ماه می، در دوران ریاست خود بر شورای امنیت سازمان ملل بر موضوع امنیت غذایی تمرکز خواهیم کرد. مشکل امنیت غذایی با تجاوز روسیه به اوکراین تشدید شده است».

پیش از این، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز با تاکید بر لزوم تداوم ارسال تسلیحات به کی‌یف، گفته بود اوکراینی‌ها برای پیروزی در این جنگ به کمک نیاز دارند. (جزئیات بیشتر)

پنتاگون نیز اعلام کرده بود بیش از ۳۰ کشور ائتلافی را تشکیل داده‌اند که از اوکراین در برابر روسیه حمایت کرده و تجهیزاتی به ارزش بیش از ۵ میلیارد دلار برای آن تامین می‌کنند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول