اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

امام جمعه ایلام: پیشرفت‌های همه جانبه انقلاب اسلامی ایران بینظیر بوده است

امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشمن سعی دارد ارزش‌های انقلاب را مورد هجمه قرار دهد گفت: پیشرفت‌های همه جانبه انقلاب اسلامی ایران بینظیر بوده و سرعت رشد آن در سطح جهان فراتر از تصورها است.

امام جمعه ایلام: پیشرفت‌های همه جانبه انقلاب اسلامی ایران بینظیر بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، شامگاه روز گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در آخرین سلسله نشست‌های گفتمانی «چراغ راه» با موضوع و محور جهاد تبیین در دیدار با جمعی از دانش آموزان گفت: سوالی که مطرح است این که چرا در کشور ما انقلاب شد؟ حکومتی که جامعه را اداره می‌کرد و مشکلی هم وجود نداشت چه نیازی به انقلاب داشت؟

وی افزود: کارکنان سفارت آمریکا در قبل از انقلاب ماهانه ۷ میلیارد تومان از بودجه کشور ایران حقوق دریافت می‌کردند این در حالی است که تمام نیروهای نظامی قبل از انقلاب در آن زمان ماهانه ۱۴ میلیارد تومان دریافت می‌کردند. 

امام جمعه ایلام ادامه داد: مجلس قبل از انقلاب حق کاپیتولاسیون را تصویب کرد؛ یعنی هیچ ایرانی حق بازجویی از آمریکایی‌ها را نداشت که خود تحقیری برای کشور ما بود. 

کریمی‌تبار در خصوص پیشرفت قبل از انقلاب گفت: زمان رضاشاه کشور همسایه، دارای مترو بود اما بعد از انقلاب مترو در ایران ساخته شد؛ از کشورهای همسایه پزشک عمومی به کشور وارد می‌شد چرا که قبل از انقلاب کسی به پیشرفت کشور فکر نمی‌کرد. 

وی ادامه داد: در حال حاضر از ۵۳ کشور متعدد بیمار جهت درمان به ایران مراجعه می‌کند؛ همچنین رشد علمی کشور به رغم همه تحریم‌ها ۱۱ برابر میانگین رشد جهانی است.

نماینده ولی فقیه در ایلام با بیان اینکه پیشرفت‌های همه جانبه انقلاب اسلامی ایران بینظیر بوده است گفت: دشمن زمانی متوجه شد که جمهوری اسلامی سنگرهای اساسی دنیا را فتح می‌کند و سرعت رشد آن در سطح جهان فراتر از تصورهاست تنها راه ورود را تهاجم فرهنگی است و سعی دارد ارزش‌های انقلاب را مورد هجمه قرار دهد. 

وی ادامه داد: دشمن از مرز جغرافیایی نتوانست وارد شود ولی از مرز فرهنگی در درون خانه‌ها نفوذ پیدا کرده و بر افکار مردم تاثیر گذاشته است؛ خروجی کار دشمن در انتخابات ریاست جمهوری کمتر از ۵۰ درصد مشارکت بوده یعنی نسل جوان ما به آینده امید ندارند چون این ناامیدی خاص دشمن است و ما باید بتوانیم در جهاد تبیین داشته‌هایمان را بیان کنیم و از پیشرفت‌های کشور دفاع کنیم و آنها را ببینیم.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کردر رهبری به همه هشدار داده‌اند و فرمودند جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است لذا شما دانش آموزان به عنوان خط مقدم تهاجم فرهنگی دشمن هستید، دشمن می‌خواهد ذهن شما را به نفع خودش مهندسی کند باید مثل نسل افتخارآمیز جنگ سخت بود تا بتوان بر دشمن غلبه کرد؛ شما دانش آموزان در جریان جنگ نرم در جهاد تبیین بر دشمن غلبه پیدا کنید.

نوجوانان در جامعه می‌توانند موثر باشند

 حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نجفی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت: امام صادق (ع) می‌فرمایند عجله کنید و نوجوانان خود را درک کنید قبل از اینکه گروهی به نام مرجعه از شما سبقت بگیرند؛ ما اکنون در یک میدان رقابت قرار داریم.

وی افزود: قطعاً در جهاد تبیین به توان شما دانش آموزان اعتماد داریم؛ نوجوانان در جامعه می‌‌توانند موثر باشند و آنهایی صاحب فکر و ایده هستند می‌توانند پیرامون خود را تحت تاثیر قرار دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: نگاه دین اسلام به نوجوانان این است که علاوه بر تفریحاتی که دارند نباید ذهن آنها را فقط مشغول تفریحات و اموراتی کرد که وقت آنها را تلف می‌کند، نوجوانان آینده‌سازان کشور هستند باید در امورات اساسی کشور با نقش آفرینی نوجوانان پیش رفت.

وی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یعنی در برابر شبهات و ابهاماتی که جبهه باطل برای همه ایجاد می‌کند و این جبهه در انحراف پراکنی خود موفق شده اقدامی صورت گیرد.

نجفی ادامه داد: توان در برابر جبهه باطل محدود است و اگر هر قشری، خود، به میدان نیاید نتیجه این جهاد مطلوب نخواهد بود.

مدیر کل تبلیغات استان در پایان گفت: انقلاب اسلامی به حوزه اثر شما دانش آموزان که می‌توانید انجام دهید نیازمند است و سازمان تبلیغات این آمادگی را دارد که در زمینه تقویت استعدادها و کاری که لذت بخش برای شما است کار کنید خصوصا در مسائل رسانه که با آموزش دادن می‌توانیم این فضا را برای نخبگان فراهم کنیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول