اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

اقدامی مهم برای رفع تنش آبی/ پیشقدمی صنایع بزرگ کرمانشاه در استفاده از پساب فاضلاب

استاندار کرمانشاه گفت: پیشگام و پیشقدم شدن شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه برای مشارکت در اجرای طرح انتقال آب پساب تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه اقدامی مهم برای حفاظت از منابع زیرزمینی و محیط زیست است.

اقدامی مهم برای رفع تنش آبی/ پیشقدمی صنایع بزرگ کرمانشاه در استفاده از پساب فاضلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بهمن امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه در بازدید از طرح توسعه‌ای و فاز دوم شرکت پتروشیمی اوره و آمونیاک، اظهار کرد: روند عملیات اجرایی این طرح با تکیه بر توان داخلی و خودباوری بسیار مطلوب است و مشکل تأمین مالی پروژه با تسهیل‌گری صورت گرفته برای پرداخت تسهیلات ارزی حل شده است.

وی افزود: تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و توسعه صنایع پایین دستی به منظور ایجاد اشتغال پایدار مورد حمایت مجموعه مدیریتی استان قراردارد و حتما در اجرای طرح تولید کریستال ملامین در بزرگترین مجموعه صنعتی غرب حمایت لازم را خواهیم داشت تا امکان بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای تا پایان سال ١۴٠٢ فراهم شود.
 
استاندار کرمانشاه گفت: تاکنون برای اجرای طرح توسعه‌ای ١۶٧ میلیون یورو اعتبار هزینه شده است و با تخصیص بودجه و تأمین مالی و با توانمندهای داخلی امسال شاهد پیشرفت مطلوبی در طرح خواهیم بود که بی شک ضمن ایجاد اشتغالزایی و ارزآوری، ارتقای کیفی محصولات و اشتغال موثر را نیز در پی دارد.

وی پیشگام و پیشقدم شدن شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه برای مشارکت در اجرای طرح انتقال آب پساب تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه را اقدامی مهم برای حفاظت از منابع زیرزمینی و محیط زیست ارزیابی کرد و گفت: این طرح مطالعاتی برای تأمین منابع آب شرکت‌های صنعتی در مسیر ۴٠ کیلومتری خط انتقال آب باید برای صنایع وابسته تشریح شود و با مشارکت این صنایع و مساعدت و حمایت آبفا این طرح ماندگار و حافظ منابع آبی سریعتر انجام شود.

امیری‌مقدم استفاده از پساب‌های شهری به عنوان منبع پایدار تأمین آب صنایع را سبب پایداری و پویایی چرخ تولید و حل مشکلات آینده به دلیل قرار گرفتن در شرایط خشکسالی و راهکاری برای مقابله با تنش آبی دانست و گفت: این اقدام هوشمندانه باید حمایت شود و امکان استفاده شرکت پتروشیمی از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب فراهم شود.

وی استفاده مطلوب از ظرفیت حمل و نقل ریلی استان را خاطرنشان ساخت و گفت: براساس درخواست این شرکت امکان افزایش سهم حمل و نقل ریلی با اجرای طرح خطوط آنتنی و اتصال به راه آهن برای ارسال محصولات به بنادر وجود دارد.

امیر‌مقدم پتروشیمی کرمانشاه را جزو اولین صنایع بزرگ و پروژه‌های توسعه‌ای استان دانست و گفت: تکمیل زنجیره ارزش محصولات به عنوان یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های این شرکت در حال انجام است و حتما از منابع استانی هم برای اجرای پروژه استفاده می‌کنیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: فاز دوم طرح عظیم پتروشیمی اوره و آمونیاک کرمانشاه که در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد؛ ضمن ایجاد اشتغالزایی مناسب میزان تولیدات کارخانه نیز تقریبا دو برابر می‌شود.

گفتنی است، این شرکت نخستین تولید کننده بخش خصوصی اوره و آمونیاک و از قدیمی‌ترین شرکت‌های کشور در ١٨ سال پیش تاسیس شده است که سالیانه یک میلیون و ۵٠ تن اوره و آمونیاک تولید دارد و با اشتغالزایی یک‌هزار و ٣۵٠ نفر؛ سالیانه ۶۵ درصد محصولات خود را به بازارهای هدف از جمله ترکیه، اسپانیا، بلژیک، صربستان و عراق صادر می‌کند.

کریستال ملامین محصولی پرطرفدار و کاربردی در صنایع چوب، کاغذ، رنگ، چرم، نساجی، قالب‌گیری، چسب، لاستیک و... است و کشورهایی همچون ترکیه، هند و چین از مشتریان این محصول محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول