اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مردم یک شهر بر سر یک سفره/متفاوت‌ترین سفره افطاری ایران در قلعه رئیسی +تصویر

امسال هم به مانند همه سال‌های اخیرسفره کریمانه 6 هزار نفری کریم اهل بیت (ع) در شهر قلعه رئیسی پهن شد.

مردم یک شهر بر سر یک سفره/متفاوت‌ترین سفره افطاری ایران در  قلعه رئیسی +تصویر

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، طبق رسم هر ساله شهر قلعه رئیسی با محوریت امام جمعه این شهر مبلغی از سوی هر خانواده کمک می‌شود و نذری برای تمامی سطح شهر پخت شده و همه بر سر یک سفره افطاری می‌نشینند.

بعد از دو سال که در روزهای کرونایی بر خلاف همیشه این افطاری پخت می‌شد و بین خانواده ها توزیع می‌گردید امسال این نذری تهیه و تمامی مردم این شهر بر روی سفره کریم اهل بیت در کنار هم نشستند.

مشارکت مردم در این شهر آن قدر زیاد است که هرسال این سفره بزرگ و بزرگتر شده و از سال 1390 تاکنون بیش از 40 هزار پرس غذا طبخ و بین روزه داران توزیع می‌شود و امسال در یازدهمین سال این سفره در مصلای این شهر پهن و همه مردم بر روی این سفره نشستند.

حجت‌الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در خصوص این سفره گفت: این سفره یک سفره وحدت آفرین و همدلی بین مردم است سفره ای که حول محور ولایت برگزار می‌شود و امسال هم با همکاری دفتر رهبر معظم انقلاب این سفره در این شهر پهن شد.

وی افزود: امسال تفاوت‌هایی در این سفره وجود داشت و در پهن شدن سفره تمامی اهالی شهر نقش داشتند و بعد از خرید اجناس آشپزخانه وسایل آشپزی در اختیار خانواده ها قرار گرفت و سه کیسه برنج و 20 کیلو گوشت قرمز بین 30 خانواده توزیع و مردم اقدام به پخت غذا کردند.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه بیش از صد میلیون تومان برای این سفره هزینه شد خاطرنشان کرد: این سفره در یازدهمین سال برپایی آن به یک سنت و رسم در این شهر تبدیل شد که موجب وحدت، همدلی و صمیمیت مردم می شود.

به گزارش فارس حضور جوانان و مردم چاروسا به صورت خود جوش برای جمع آوری وسایل آشپزی رنگ و بوی خاصی داشت به نحوی که در هر کوی و برزن این شهر کسی کاری انجام می ‌داد.

پس از پخت غذا خانواده ها با خودروی شخصی خود غذاهای پخت شده را جلوی مصلای تحویل می دادند.

 در ادامه بیش از دو هزار پرس غذا هم بین روستاهای محروم این بخش توزیع شد.

 

گزارش"سیدحسن آرمند"

انتهای پیام82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول