اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

شهید طهرانی مقدم محصول نگاه تحول گرایانه در بستر انقلاب اسلامی است

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: شهید طهرانی مقدم محصول نگاه تحول گرایانه در بستر انقلاب اسلامی است که در مکتب امامین انقلاب پرورش یافت.

شهید طهرانی مقدم محصول نگاه تحول گرایانه در بستر انقلاب اسلامی است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نشست هم اندیشی مسئولان بسیج اساتید با حضور  عرفان خسرویان سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در این دانشگاه برگزار شد.

همچنین در این نشست سردار طهرانی مقدم برادر شهیدان سربلند علی و حسن طهرانی مقدم(پدر موشکی ایران)،  واعظ جوادی رئیس مرکز تحقیقات بانوان سازمان بسیج اساتید، جهانگیری معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید، مصلح زاده رئیس مرکز راهبردنگاری سازمان بسیج اساتید و جلیلی رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای حضور داشتند.

در این نشست  خسرویان تقارن زیبای بهار طبیعت و بهار قرآن و همچنین تقارن این نشست با روز جهانی قدس را مبارک خواند و ابراز امیدواری کرد که بسیج اساتید برای روز قدس برنامه ای جامع تدارک ببیند.

 خسرویان در خصوص روز قدس تصریح کرد: قدس سرزمین مقدس پیامبران و دروازه تمدنی برای جهان اسلام است.

وی  در ادامه تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و به فضل الهی این آرمان تحقق پیدا خواهد کرد و این رژیم به شدت دچار فروپاشی شده است.

خسرویان در خصوص وضعیت دانشگاه ها در پیش از انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه در غرب با نگاه خاصی پایه گذاری و به شکل مدرن تاسیس شد و ماموریتش تربیت افراد دین ستیز و شیفته غرب بود و از همین جهت به یگان های ناتوی فرهنگی از سوی کشورهای غربی تبدیل شد. و به تعبیر رهبر معظم انقلاب تربیت شدگان آن دانشگاه ها پس مانده های الگوی غربی بودند.

خسرویان در ادامه با نگاه به دانشگاه بعد از انقلاب تصریح کرد: در دانشگاه های بعد از انقلاب اسلامی تحولات اساسی ایجاد شد و نیروهای مذهبی و انقلابی تعدادشان افزایش پیدا کرد و تکثیر شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه دانشگاه باید ماموریت گرا و مسئله محور باشد افزود: چالش هایی در جامعه وجود دارد که این چالش ها از جنس اندیشه ای هستند و دانشگاه برای  رفع چالش ها باید با رویکرد حل مسئله حرکت کند.

خسرویان ضمن تکریم پدر موشکی ایران بعنوان یکی از فارغ التحصیلان شاخص دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: امثال شهید طهرانی مقدم ها محصول نگاه تحول گرایانه در بستر انقلاب اسلامی هستند که در مکتب امام خمینی(ره) و امام خامنه ای(مدظله العالی) پرورش یافتند.

در بخش دیگری از برنامه، سردار طهرانی مقدم نیز به خاطرات ارزشمندی از شهیدان علی و حسن طهرانی مقدم اشاره  و تصریح کرد: اقتدار موشکی ما تهدیدی برای چند گروه از جمله آمریکایی ها و صهیونیست ها و برخی کشورهای عربی منطقه که سفارت رژیم جنایتکار صهیونیستی را افتتاح کردند می باشد. ایشان در خاتمه شهید حسن طهرانی مقدم را یکی از چهره های علمی موفق و از فارغ التحصیل دانشگاه فنی و حرفه ای خواند که باید الگویی متعالی برای جوانان و دانشجویان باشد که با باور به «ما می توانیم» ضمن غلبه بر تحریم ها و مشکلات ، ایران را به جایگاه ششمین قدرت موشکی دنیا تبدیل کرد.

در این نشست واعظ جوادی بعنوان دیگر سخنران این برنامه با ارائه دو پیشنهاد خواستار معرفی هرچه بیشتر دانشگاه فنی و حرفه ای به جوانان و جامعه صنعتی شد.

حجت الاسلام بنیان جوادی نیز به بیان روایتی از حضرت امام صادق(ع) در خصوص صفات انسان های وارسته و بسیجیان پرداخت و چهار صفت برجسته آنها را تشریح کرد.

جهانگیری معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور دیگر سخنران این برنامه بود که ضمن تاکید بر اهمیت نامگذاری روز جهانی قدس توسط رهبرکبیر انقلاب به برنامه های سازمان بسیج اساتید در خصوص این روز و تشکیل ستاد ارتحال حضرت امام(ره) در تمام دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از انقلاب حضرت رسول(ص) و ائمه اطهار(ع) بود و توانست در برابر فشارها و قدرت های بزرگ مقاومت کند.

وی در خصوص رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: این دانشگاه باید طوری بستر سازی کند که جوانان ما از آن استقبال کنند و این رشته های فنی و حرفه ای هستند که ایران را به استقلال می رسانند.

در این برنامه جلیلی مسئول بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای نیز در خصوص اهداف و برنامه های نشست مطالبی را ارائه کرد و بسیج اساتید را یکی از کانون های مهم تحول در دانشگاه دانست.

مصلح زاده دبیر ستاد راهبردنگاری دهه پنجم انقلاب اسلامی نیز در این نشست چالش های فراروی دانشگاه ها را به سه بخش بنیادین، ساختاری و تکنیکی تقسیم کرد و چالش های بنیادین را مهمترین چالش خواند و به تشریح چهار محور این چالش ها پرداخت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول