اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گزارش میدانی روسیه؛67 مرکز نظامی اوکراین هدف گرفته شد

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه در عملیات نظامی ۲۴ ساعته گذشته، ۶۷ مرکز نظامی اوکراین هدف قرار گرفت و بیش از ۳۰۰ نفر از تندروهای اوکراینی کشته شدند.

گزارش میدانی روسیه؛67 مرکز نظامی اوکراین هدف گرفته شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) گزارشی میدانی از عملیات نظامی روسیه در ۲۴ گذشته در اوکراین ارائه کرد و گفت که سامانه‌های دفاع هوایی روسیه، یک فروند جنگنده سوخو-۲۴ اوکراین را بر فراز آسمان لوهانسک و یک فروند موشک «توچکا-یو» را بر فراز «ایزیوم» ساقط کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وزارت دفاع روسیه در خصوص عملیات شبانه‌روز گذشته ارتش روسیه در اوکراین گفت: «سامانه‌‌های دفاع هوایی روسیه، یک فروند جنگنده سوخو-24 نیروی هوایی اوکراین را بر فراز منطقه «نیکولایف» در جمهوری خلق لوهانسک سرنگون کردند».

بنا بر گفته کوناشنکوف، صبح امروز (پنجشنبه)، سامانه‌های دفاع هوایی روسیه یک موشک بالستیک توچکا-یو اوکراین را در منطقه مسکونی شهر ایزیوم منطقه خارکیف منهدم کردند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که ارتش اوکراین قصد داشته است که با موشک توچکا-یو به بیمارستان شهر ایزیوم حمله کند.

وی در این خصوص گفت: ««هدف این حمله بیمارستان شهری بود که در آن واحد پزشکی روسیه مستقر است که به مردم منطقه خارکیف کمک می‌کند».

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که نیروهای زمینی روسیه در طول نیمه‌شب گذشته، ۴۸۰ موضع را در اوکراین هدف قرار دادند.

کوناشنکوف در این خصوص گفت: «یگان توپخانه‌ای و راکتی ارتش روسیه، ۴۰۸ موضع را در طول نیمه‌شب هدف قرار دادند. ۱۸ مرکز فرماندهی و ۳۸۳ محل تجمع نیروهای انسانی و تجهیزات نظامی اوکراین نیز هدف گرفته شد».

وزارت دفاع روسیه همچنین گزارش کرد: « موشک های دقیق نیروی هوافضای روسیه ۴ تاسیسات نظامی اوکراین را هدف قرار دادند و ۲ انبار سلاح و مهمات راکت و توپخانه نیز منهدم شد».

آنطور که در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: « : نیروی هوافضای روسیه طی روز گذشته ۶۷ مرکز نظامی اوکراین را هدف قرار داد و بیش از ۳۰۰ ملی‌گرا و ۴۰ خودروی زرهی منهدم شدند».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول