اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

سریال آئینه عبرت هیات رئیسه فوتبال؛ این قسمت فدراسیون عاقل !/ زندگی شیرین می شود

از زمان ریاست عزیزی خادم و پس از برکناری اش در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال شاهد اتفاقات حیرت انگیزی بودیم که هیچ کدام به سود فوتبال کشور و تیم ملی نبوده است.

سریال آئینه عبرت هیات رئیسه فوتبال؛ این قسمت فدراسیون عاقل !/ زندگی شیرین می شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مدیریت فدراسیون فوتبال کشورمان در عصر عزیزی خادم  مثل قصه های هزار و  یک شب شده؛ هر هفته، هر روز و حتی هر ساعت شاهد ماجراهای محیرالعقولی در این فدراسیون هستیم. از شایعه ها و حاشیه هایی مبنی بر دعوا و پرتاب کردن اشیا اعضا به سمت یکدیگر در جلسه هیات رئیسه گرفته تا توئیت های روشنفکرانه! از سهم خواهی برخی اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تا دعوا برای گرفتن پست های مختلف مدیریتی و اجرایی در بدنه فدراسیون فوتبال.

در این ماجراهای فوتبال عصر عزیزی خادم و هیات رئیسه  یک نکته برای همه دوستان، منتقدان و حتی اهالی فوتبال مثل روز روشن بود اینکه در این دعواهای توئیتی ، فیزیکی و رسانه ای اعضای هیات رئیسه  آنچه اهمیت نداشت فوتبال کشور و تیم ملی بود و  همه دنبال منافع شخصی بوده و شاید هستند.

شاید به همین دلیل است که مهرداد سراجی مدیرعامل برکنار شده باشگاه سایپا و عضو هیات رئیسه  هر روز هشتک می زد که پای فوتبال ایستاده ام! و بعد شروع به افشاگری علیه دیگر اعضا و همکارانش  در هیات رئیسه می کرد و خرجش را در قایق فدراسیون فوتبال از دیگر اعضا جدا کرده بود. او حتی در یکی از توئیت هایش بعد از بازی جنجالی تیم ملی  با لبنان در مشهد  از عنوان« اصولی ضایع شده!» استفاده کرد اما در سری جدید سریال هیات رئیسه فدراسیون فوتبال زندگی شیرین شده و حالا حتی مقابل سوال خبرنگاران سراجی می گوید:« افشای پاداش های اعضای سابق فدراسیون فوتبال غیراخلاقی بوده و نباید این اتفاق می افتاد.»! او حالا می گوید ما پای فوتبال ایستاده ایم!

 

اهالی فوتبال و مردم فوتبالدوست و فهیم از این همه تغییر موضع ناگهانی مبهوت و انگشت به دهان مانده اند، آیا این صحبت ها واقعی است؟! یا قهرمان قصه( عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال) خواب نما شده است؟! یعنی  باید باور کنیم افشاگری پاداش های اعضای سابق فدراسیون فوتبال از سرپرست تیم ملی گرفته تا دستیار رئیس معزول  اتفاقی تلخ و غیر اخلاقی بوده که بدون خواست و اراده اعضای هیات رئیسه صورت گرفته؟

اگر چنین است  چرا تا به امروز فدراسیون  فوتبال هیچ موضع رسمی در مورد این افشاگری ها نگرفت؟! اگر اکثر این پرداخت ها آنطور که سراجی گفته قانونی و با مصوبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بوده چرا این همه دیر  فدراسیون موضع گیری می کند؟! اگر سراجی و دیگر اعضای هیات رئیسه تا به امروز مثل بقیه موارد از این مسایل هم بی خبر! بوده اند که وای بر حال فوتبالی که چنین مدیران بی اطلاعی دارد!

مدیرانی که بعد از 10 -15 روز از افشاگری های رنگارنگ و پرداختی های بعضا غیرقانونی و غیرمعقول تازه یادشان آمده که این مسایل غیراخلاقی است. در حالیکه اکثر منتقدان وضع موجود فدراسیون فوتبال معتقدند این افشاگری ها از سوی برخی از اعضای هیات رئیسه صورت می گرفته تا با این روش بتوانند راحت تر به مقاصد و اهداف تعیین شده شخصی برسند! چون در زمینه این افشاگری ها هیچ کس بویی از سود رسانی به فوتبال ملی و کشور را حس نکرد. 

در جدیدترین سریال آئینه عبرت فدراسیون فوتبال شاهدیم که اعضای هیات رئیسه بعد از حدود دو ماه یادشان افتاده که باید در حوزه تخصصی خود اظهار نظر کنند و به تقسیم کار در بین مدیران فدراسیون فوتبال احترام بگذارند. کار نیکویی که خیلی دیرهنگام انجام شده ولی ایراد بزرگش این است که در این عقل گرایی مدیران فوتبال بازهم رد پایی از منفعت شخصی دیده می شود زیرا اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال یادشان افتاده اگر در اداره فوتبال بعد از عزیزی خادم رئیس معزول ناتوان ظاهر شوند همگی آنها باید با پست های مدیریتی خود در فوتبال خداحافظی کنند زیرا خطر تاسیس کمیته انتقالی یا کمیته عادی سازی در فدراسیون فوتبال را بیش از هر زمانی دیگر حس کرده اند. 

انگار تازه یادشان افتاده اگر آرامش بر فدراسیون فوتبال حاکم شود می تواند هم به فوتبال ملی کمکی شود و هم  سود شخصی ببرند و این مدیران ارشد فوتبال حداقل تا بعد از جام جهانی بر مسند کار باقی خواهند ماند. این قسمت سریال فوتبال دیدنی و قابل تحمل تر شده اما حیف که خیلی دیر به نمایش درآمده است! میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال هم بعد از فینال جام حذفی از افشاگری های اخیر ابراز تاسف کرده است.

هر روزی که اعضای هیات رئیسه فدراسیون صرف جدل و یا حتی تعارف های نخ نما شده از یکدیگر می کنند برنامه آماده سازی تیم ملی یک هفته با تاخیر به اجرا در خواهد آمد در حالیکه 30 آبان تیم ملی باید نخستین مسابقه خود را مقابل انگلیس در جام جهانی انجام بدهد. امیدواریم حداقل در قسمت جدید سریال هیات رئیسه فدراسیون نقش تیم ملی و مسابقه های حساسش در جام جهانی پر رنگ تر شود و اعضا فقط به فکر سهم خواهی بعد از برکناری موقت رئیس فدراسیون فوتبال نباشند.

هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تا اینجای کار به شهادت کارشناسان دلسوز فوتبال رفوزه شده و باید دید در این روزهای اندک باقیمانده تا 10 خرداد و تشکیل مجمع عمومی فدراسیون فوتبال آنها می توانند این سوء مدیریت خود را تا حدی جبران کنند یا اینکه همچنان با مصاحبه های کلیشه ای و تکراری صحبت از بی پولی و ناتوانی در اجرای یک برنامه آماده سازی ساده برای تیم ملی خواهیم بود؟ 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول