اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف سعودی از آزادی ۱۶۳ اسیر یمنی خبر داد

ائتلاف سعودی خبر داد که ۱۶۳ اسیر وابسته به نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را آزاد می‌کند.

ائتلاف سعودی از آزادی ۱۶۳ اسیر یمنی خبر داد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف سعودی امروز (جمعه) اعلام کرد که ۱۶۳ اسیر یمنی را آزاد کرده و در هماهنگی با صلیب سرخ جهانی این افراد به صنعاء منتقل می‌شوند.

در بیانیه ائتلاف سعودی ادعا شده است که این اقدام در راستای تلاش برای بسته شدن پرونده تبادل اسرا بدون توجه به مسائل سیاسی و همچنین تلاش برای پایان بحران یمن است.

هنوز این موضوع از سوی منابع رسمی یمنی تأیید نشده است. اعلام آزادی اسرا از سوی ائتلاف سعودی پس از آن است که روز شنبه گذشته کمیته امور اُسرای دولت نجات ملی یمن از آزادی ۴۲نفر از اسیران ائتلاف سعودی خبر داد.

«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اُسرای دولت نجات ملی در یمن طی پیامی توئیتری نوشت: به مناسبت ماه مبارک رمضان و با نزدیک‌شدن عید فطر، در یک ابتکار بشردوستانه و یک‌جانبه، و به دستور «سید عبدالملک الحوثی» اقدام به آزادی ۴۲ اسیر از ائتلاف متجاوزی سعودی کردیم.

تبادل اسرای دو طرف پس از آن انجام می‌گیرد که «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، در ۱۳ فروردین از آغاز آتش‌بس دو ماهه بین طرف‌های درگیر در یمن خبر داد و خواستار توقف تمامی عملیات‌های نظامی شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول