اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بایدن: ارسال تسلیحات به اوکراین را تا پایان جنگ متوقف نمی‌کنیم

رئیس جمهور آمریکا با معرفی دو بسته به کنگره آمریکا گفت، کمک‌های واشنگتن به کی‌یف باید تا زمانی که اوکراین درگیر جنگ است ادامه یابد.

بایدن: ارسال تسلیحات به اوکراین را تا پایان جنگ متوقف نمی‌کنیم

به گزارش گروه مانیتورینگ سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه با اشاره به اتمام بودجه در نظر گرفته شده برای اوکراینی‌ها گفت، دو بسته به کنگره ارائه کرده که تداوم ارسال تسلیحات و کمک‌های اقتصادی به اوکراین را میسر می‌کند.

بایدن در نشستی خبری گفت: «دقایقی پیش درخواستی را برای کنگره فرستادم که کمک‌های حیاتی اقتصادی، امنیتی و بشردوستانه به اوکراین را شامل می‌شود تا به آن‌ها در مقابله با حمله پوتین در این برهه حیاتی تداوم بخشیده شود».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «ما به این لایحه نیاز داریم. اتحادیه اروپا و ناتو سهم منصفانه خود را فراهم می‌کنند ولی ما هم باید به پرداخت سهم خود ادامه دهیم. هزینه‌های این جنگ زیاد است اما آزاد گذاشتن تهاجم، هزینه‌های بیشتری خواهد داشت».

او تأکید کرد باید تسلیحات و مهمات و تجهیزات نظامی برای اوکراین فرستاده شود تا آن‌ها به جنگیدن ادامه دهند و بسیار حیاتی است که کنگره این تأمین بودجه ۳۳ میلیارد دلاری را در اسرع وقت تصویب کند زیرا آمریکا تا زمانی که جنگ در اوکراین ادامه دارد، به ارسال تسلیحات ادامه خواهد داد.

بایدن درباره طرح ارائه شده به کنگره گفت، پیش از این کنگره اجازه داد لایحه فراحزبی برای اوکراین تصویب شود اما با تصویب این لایحه دولت آمریکا می‌تواند جریان ارسال تسلیحات و کمک اقتصادی به اوکراین را به‌صورت بدون وقفه فراهم کند.

وی مدعی شد، تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه نیستند که اقتصاد جهانی را با چالش مواجه کرده‌اند بلکه حمله روسیه به اوکراین عامل این مشکلات است.

بایدن گفت، این بودجه کمکی در صورت تصویب، به کاهش قیمت مواد غذایی در آمریکا و دیگر کشورها نیز کمک خواهد کرد که به‌خاطر حمله روسیه به اوکراین دچار تورم شده‌اند. با کمک این بودجه می‌توان محصولات زراعی بیشتری تولید کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت، هفته آینده به کارخانه تسلیحاتی «لاکهید مارتین» خواهد رفت تا بر تولید موشک‌های «جاولین» که به اوکراین ارسال می‌شوند نظارت کند.

بایدن افزود: «علاوه بر این لایحه بودجه کمکی، یک بسته جامع را به کنگره می‌فرستیم که تلاش ما را تقویت خواهد کرد تا خانه و دارایی و اموال افراد نزدیک به حلقه قدرت در روسیه را مصادره کنیم. از این طریق، مأموران مجری قانون ما می‌توانند دارایی‌های مرتبط با دولت روسیه را توقیف کنند».

او در ادامه اظهاراتش گفت: «به محض اینکه این اموال و دارایی‌ها به فروش رفت مطمئن خواهیم شد که پول آن‌ها مستقیماً به اوکراین می‌رود».

بایدن در پاسخ به سوالی درباره واکنش روسیه به «جنگ نیابتی» ناتو با این کشور از طریق اوکراین گفت: «برای هر کاری که روسیه انجام دهد آماده هستیم».

امروز (پنجشنبه) کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، بایدن قرار است «یک بسته جامع قانون‌گذاری» را به کنگره پیشنهاد کند که «در راستای پاسخگو قرار دادن دولت و افراد  پرنفوذ روسیه بابت جنگ علیه اوکراین، اختیارات دولت ایالات متحده افزایش یابند».

کاخ سفید بدون اشاره به اینکه از چه سازوکاری برای تشخیص «روابط مفسدانه» استفاده خواهد کرد مدعی شد: «درخصوص هر فردی که دانسته یا عامدانه عایداتی مستقیم از طریق روابط مفسدانه با دولت روسیه داشته باشد، اعلام جرم صورت می‌گیرد».

در این بیانیه آمده است، توقیف اموال روس‌ها، مواردی که در آن افراد نزدیک به حلقه قدرت تلاش کنند تحریم‌های روسیه را دور بزنند نیز شامل خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه اعمال کرده و از سوی دیگر کمک‌های مالی و تسلیحاتی متعددی به اوکراینی‌ها داشته‌اند. با این حال توقیف دارایی روس‌ها و ارسال آن به اوکراین در قالب کمک‌های نظامی، در این زمینه بی‌سابقه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول