اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق: به رهبری امام مجاهد آیت‌الله خامنه‌ای قدس آزاد خواهد شد

رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، به تمجید از نقش امام خمینی (ره) در بیداری امت اسلامی در ارتباط با موضوع فلسطین و همچنین رهبری مقام معظم رهبری پرداخت.

رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق: به رهبری امام مجاهد آیت‌الله خامنه‌ای قدس آزاد خواهد شد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ «خالد الملا» رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت در شرایطی که کشورهای عربی دچار رخوت و سستی در ارتباط با آرمان فلسطین شده بودند، ابتکار امام خمینی (ره) برای بزرگداشت روز جهانی قدس، موجب بیداری امت اسلامی شد.

او گفت که دعوت امام خمینی (ره) در حقیقت وجدان امت اسلام را پس از دوره‌ای، از خواب غفلت بیدار کرد و در این ایام که در شرایط ویژه‌ای به سر می‌بریم، باید روز قدس  را برپا داشته و این دعوت امام خمینی (ره) را یادآور شویم و امت اسلامی را به آن فرا بخوانیم.

این عالم برجسته اهل سنت عراق، با اشاره به تجاوزات و حملات اشغالگران علیه نمازگزاران در مسجد الاقصی، گفت: «باید حواسمان به این روزها و اتفاقاتی که در این شب‌های مبارک ماه رمضان در لیالی قدر می‌افتد، باشد. می‌بینیم که مأموران رژیم اشغالگر صهیونیستی چگونه نمازگزاران را ضرب و شتم می‌کنند و به زنان و کودکان به صرف اینکه وارد مسجدالاقصی شده و نماز می‌خوانند، حمله می‌کنند.»

خالد الملا افزود: «این اتفاقات را می‌توان از دو دیدگاه یکی منفی و دیگری مثبت نگریست. اول اینکه رژیم صهیونیستی همچنان به جنایات خود علیه مسلمانان و مردم عرب در فلسطین و قدس ادامه می‌دهد و نگاه مثبت اینکه امروزه همان‌طور که امام خمینی به آن دعوت کرد، همه امت در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده و حق تاریخی و دینی خود را طلب می‌‌کنند.»

این عالم اهل سنت در ادامه گفت: «این هدف با رهبری امام مجاهد آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای (حفظه الله) که پرچم دعوت را در دست گرفته، محقق خواهد شد. ایشان روزانه و ماهانه و هر سال و در هر مناسبتی امت را مخاطب قرار داده و آن‌ها را به عدم رویگردانی از حق تاریخی و دینی خود در فلسطین و مسجدالاقصی فرا می‌خواند.»

وی افزود: «اکنون بر این باورم که فرصت مناسب برای این است که در اتحاد و عشق و همدلی خود یک دست باشیم و در مقابل رژیم صهیونیستی و در برابر بزرگترین حامی آن که استکبار جهانی است، یک موضع واحد بگیریم. یعنی آمریکا و اذناب آمریکا که از رژیم اشغالگر که فرزندان ما را می‌کشد و مقدسات ما را مورد حمله قرار می دهد، حمایت می‌کنند.»

او تأکید کرد: امروز فرصتی است برای سرنگونی این رژیم‌ها، به ویژه رژیم اسرائیل که به سرزمین ما تجاوز و مقدسات ما را اشغال کرده است. این کار نیاز وحده موضع است و باید متذکر شد که مقاومت دلیل حضور ما در دنیاست. آن‌گونه که خداوند متعال در قرآن کریم گفته است: « وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکَ لَیَبْعَثَنَّ عَلَیْهِمْ إِلَىٰ یَوْمِ الْقِیَامَةِ مَنْ یَسُومُهُمْ سُوءَ الْعَذَابِ» (و آن‌گاه که خدای تو اعلام نمود که تا روز قیامت کسی را به عقوبت و عذاب سخت بر آنها برانگیزد. سوره اعراف. آیه ۱۶۷)

به گفته شیخ خالد الملا، این آیه در خصوص انحراف یهود سخن می‌گوید که از دین خداوند سبحان منحرف شدند. این آیه به صراحت و روشنی بر این دلالت دارد که مقاومت تا روز قیامت باقی خواهد ماند و خداوند به دست مجاهدان و مقاومین پیروزی را علیه آنان رقم خواهد زد.

رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق در پایان سخنان در گفت و‌گو با خبرنگار فارس، یاد و نام شهدای مقاومت از جمله شیخ احمد یاسین، عبدالله شلح، عبدالعزیز الرنتیسی، ابو علی مصطفی، حاج عماد مغنیه، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و تمامی شهدای راه مقاومت را گرامی داشت.

گفت‌وگو: معصومه فروزان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول