اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تاکید بر تأمین امنیت شغلی کارگران/ توجه به مطالبات کارگری ضروری است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تامین امنیت شغلی کارگران بسیار مهم است و باید با هر عاملی که موجب سلب امنیت شغلی کارگر می‌شود، مقابله کرد.

تاکید بر تأمین امنیت شغلی کارگران/ توجه به مطالبات کارگری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم روز پنجشنبه در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان با بیان اینکه کارگران جزو متین‌ترین و زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند، اظهار کرد: تشکل‌های کارگری زبان گویای این قشر هستند که باید از ظرفیت آنها برای بیان مطالبات و دغدغه‌های کارگران استفاده کامل شود.

وی  با اشاره به اینکه باید آشکار و شفاف با کارگران صحبت کرده و به مسائل و مشکلات آنها رسیدگی شود، ادامه داد: ضروری است تصمیماتی گرفته شود تا اصلی‌ترین عضو تولید و کسب‌وکار در آرامش به کار خود ادامه دهد.
 
خرّم گفت: باید حقوق و مزایای کارگران متناسب با کار پرداخت و کرامت انسانی آنان حفظ شود همچنین بهداشت و سلامت کار و کارگر مسأله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی بیان داشت: موضوع مسکن نیز از مسائل مهمی است که در دولت سیزدهم با اجرای طرح نهضت ملی مسکن به آن توجه ویژه شده و تعاونی‌های مسکن کارگری می‌توانند از این طرح استفاده کنند؛ اگر تعاونی‌های مسکن کارگری وارد عرصه شوند ما نیز از آنها حمایت خواهیم کرد.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی متذکر شد: آموزش مهارت به کارگران از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه جدی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای قرار گرفته و برنامه‌ریزی‌های لازم برای مهارت‌افزایی کارگران انجام شود.
 
وی ادامه داد: با افزایش مهارت کارگران، کیفیت محصولات تولیدی ارتقا یافته و رضایت‌مندی مشتری افزایش می‌یابد؛ همچنین در امنیت و سلامت جامعه که دسترنج کارگر است تاثیرگذار است.
 
خرّم در خصوص اعتراضات کارگری نیز گفت: وقتی به مطالبات کارگری توجه نشود، کارگران به دنبال تحصن و تعطیلی کارخانجات و مراکز تولیدی می‌افتند که این موضوع به ضرر کارفرما و کارگر است؛ البته ما به این موضوع به عنوان یک آسیب جدی نمی‌نگریم و معتقدیم که چنین مسائلی به دنبال یک‌سری مشکلات رخ می‌دهند که آن مشکلات باید حل شوند.

 
وی ادامه داد: قبل از اینکه این مسائل اتفاق بیفتد، باید مسوولان شنوای مشکلات کارگران باشند و حق و حقوق آنها را تامین کند و اگر خواسته‌ای، بحق نیست باید به شکل منطقی توجیه شوند.
 
خرّم متذکر شد: نظم و انضباط و رفتار حرفه‌ای کارگری از موضوعات بسیار مهم است و هیچ کاری و عملی بدون نظم نتیجه‌بخش نیست.
 
وی اضافه کرد: کارگران باید دارای رسانه باشند تا به‌صورت منطقی، پیام‌ها و مطالبات بحق خود را بیان کنند.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور، بیان داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از عوامل پیشرفت جریان کار و کارگری می‌توانند باشد و صاحبان صنایع و کارفرمایان باید از این شرکت‌ها حمایت کنند.
 
وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان عامل بقای صنعت کشور بوده و باید از فعالیت این شرکت‌ها در تمام عرصه‌های تولیدی استقبال شود تا جریان تولید با تخصص و دانش بیشتر به نتایج بهتری منجر شود.
 
خرّم با اشاره به اینکه بخش خصوص آذربایجان‌شرقی نسبت به سایر استان‌ها نمره قابل قبولی دارد، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا بخش عمده‌ای از صنایع و معادن را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا بخش خصوصی فعال‌تر شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول