اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

روز قدس در تهران| از حمل تابوت آمریکا بر دستان دهه نودی‌ها تا نمایش بی‌سابقه موشک‌های محور مقاومت

راهپیمایی روز جهانی قدس مقارن با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور پرشور و گسترده مردم در تهران و سراسر کشور برگزار شد.

روز قدس در تهران| از حمل تابوت آمریکا بر دستان دهه نودی‌ها تا نمایش بی‌سابقه موشک‌های محور مقاومت

به گزارش خبرگزاری فارس، راهپیمایی روز جهانی قدس مقارن با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعد از محدودیت های کرونایی در سال های گذشته، با حضور پرشور و گسترده مردم در تهران و سراسر کشور برگزار شد.

راهپیمانان روزه‌دار تهرانی در حمایت از آزادی قدس و سرزمین‌های فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی با شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» از مسیرهای 10 گانه به سمت دانشگاه تهران در حرکت هستند.

* نمایش موشک «خیبرشکن» و «عماد ۳» در راهپیمایی روز قدس

به گزارش فارس، جدیدترین موشک بالستیک ایران با نام «خیبرشکن» و «عماد ۳» به نمایش گذاشته شد.

موشک «خیبر شکن» با برد ۱۴۵۰ کیلومتر دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی جهان است.

موشک بالستیک برد بلند عماد نیز در میدان انقلاب اسلامی تهران در حاشیه راهپیمایی روز قدس به نمایش درآمد.

برد این موشک سوخت مایع در محدوده یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر تا ۲ هزار کیلومتر است.

سرعت بالای پیمایش، قدرت عبور از سامانه‌های دفاعی دشمن مانند آرو ۳، ضریب خطای بسیار پایین، مانورپذیری، قابلیت کنترل تا آخرین لحظات برخورد به هدف، قابلیت پرتاب از پرتابگر‌های ثابت و متحرک و بسیاری از ویژگی‌های محرمانه جزو ویژگی های این موشک بالستیک ایرانی است.

 

 

* اجرای سرود روز قدس توسط دهه نودی‌ها

در مسیر راهپیمایی امروز برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است. اجرای سرود روز قدس تسط نوجوانان یکی از برنامه هایی است که مورد توجه راهپیمایان قرار گرفت.

 

 

 

 اجرای زنده سرود «سلام فرمانده» توسط دهه نودی ها هم از بخش های متنوع دیگر این راهپمایی بود.

 

 

*  امضای طومار برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی

مردم روزه دار تهران در مسیر راهپیمایی امروز با امضای طوماری ضمن اعلام حمایت از مردم فلسطین، خواستار برخورد با جنایات رژیم صهیونیستی شدند.

 

 

* ختم قران کریم در مسیر راهپیمایی

در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله روز قدس صندوقچه‌هایی حاوی برگه‌هایی از قرآن کریم تعبیه شده است تا راهپیمایی‌کنندگان با خواندن یک صفحه ختم قرآن کریم کنند.

 

 

* انتقاد مردم به حذف تصاویر سردار سلیمانی در اینستاگرام

در حاشیه راهپیمایی روز قدس راهپیمایی کنندگان به شکل نمادین با حذف تصاویر حاج قاسم سلیمانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام مقابله کردند.

مردم با طراحی یک صفحه تلفن همراه که تصویر حاج قاسم سلیمانی بر آن نقش بسته، بخشی از پیام رهبر معظّم انقلاب مبنی بر گرفتن انتقام سخت از جنایتکاران ترور شهید سلیمانی را یادآوری کرده‌اند.

 

 

* نمایش موشک های مقاومت در حاشیه راهپیمایی

برپایی نمایشگاه موشک های مقاومت در حاشیه راهپیمایی امروز از دیگر بخش هایی بود که توجه راهپیمایان را به خود جلب کرد.

موشک قاسم جهاد اسلامی فلسطین، موشک عیاش250حماس فلسطین، موشک فاتح 110 حزب الله لبنان، موشک تشرین ارتش سوریه، موشک سجیل سپاه پاسداران، موشک قدس2 انصارالله یمن، موشک جمال 69نباءعراق از موشک هایی است که در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

 

 

 

 

* حضور ورزشکاران در میدان فلسطین تهران

ورزشکاران رشته های مختلف در راهپیمایی امروز حضور گسترده ای دارند. در مسیر راهپیمایی تیم های ورزشکاران رزمی به اجرای نمایش پرداختند.

 

 

 

* حضور نمایندگانی از جامعه کلیمیان ایران در راهپیمایی

نمایندگانی از جامعه کلیمیان ایران نیز با حضور در راهپیمایی ضدصهیونیستی «روز جهانی قدس» در تهران، انزجار خود را از جنایات رژیم غاصب اسرائیل نشان دادند.

 

 

* حضور سیدهادی خامنه ای در راهپیمایی

سیدهادی خامنه ای عضو مجمع روحانیون در راهپیمایی امروز حضور داشت.

 

 

* تصاویر شهیدان سلیمانی و فخری زاده در دستان مردم

مردم روزه دار تهران با همراه داشتن تصاویری از شهیدان سلیمانی و فخری زاده و همچنین حاج احمد متوسلیان خشم خود را از جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان دادند.

 

 

* حضور فرزند رهبر انقلاب در جمع مردم

سیدمجتبی خامنه ای فرزند رهبر معظم انقلاب هم صبح امروز در راهپیمایی روز قدس تهران شرکت کرد.

 

 

* حضور رئیس جمهور در راهپیمایی روز قدس

آیت الله رئیسی رئیس جمهور نیز ضمن حضور در جمع مردم در راهپیمایی روز قدس، با راهپیمایان گفت وگو کرد.

 

 

رئیس جمهور در حاشیه مراسم روز جهانی قدس گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس نماد همبستگی امت اسلامی است که به نابودی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز در راهپیمایی پرشور مردم تهران حضور داشت. مخبر در این راهپیمایی با مردم درباره مسائل و مشکلات آنها به گفت وگو پرداخت.

 

 

* حضور رئیس و نمایندگان مجلس در راهپیمایی روز قدس

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در راهپیمایی روز قدس حضور یافتند.

 

 

* حضور رئیس قوه قضائیه در راهپیمایی روز قدس در تهران

حجت‌الاسلام اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه نیز در راهپیمایی روز قدس در تهران شرکت کرد.

 

 

* حضور رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در راهپیمایی روز قدس

حجت‌الاسلام حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ضمن حضور در راهپیمایی روز قدس گفت: ما چشم مان را از دشمن بر نمی داریم و آنها را تعقیب می کنیم. ما برای تهاجم اطلاعاتی علیه بدخواهان انقلاب اسلامی و شبکه‌ صهیونیستی، قدرت سازی کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: دشمنان بدانند هیچ اقدامی علیه امنیت جمهوری اسلامی و ملت عظیم ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند و ضربه متقابل را در سرزمین‌های خودشان دریافت می‌کنند.

*حضور  رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در راهپیمایی

 آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد.

 

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آیه شریفه «إن تنصروالله ینصرکم»، آن را وعده قطعی الهی دانست و افزود: این مردم مظلوم با مقاومت، قیام و جهاد خود، ان‌شاء‌الله بنا به وعده الهی، نصرت حق متعال را جلب خواهند کرد.

وی، حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس را نویدبخش نابودی رژیم صهیونیستی و حامیان جنایتکار آن دانست و خاطرنشان کرد: با گذشت دو سال از آخرین راهپیمایی روز قدس به این شکل و با وجود اینکه هنوز شرایط کرونایی باقی است، حضور امروز مردم در راهپیمایی روز قدس، گسترده و باشکوه بود.  

آملی لاریجانی افزود: مردم ما همواره در حمایت از آرمان فلسطین و دفاع از مظلومان، پیش‌قدم بوده‌اند و مسلما این گام‌های مردم که امروز در دفاع از مظلومیت ملت فلسطین بر زمین نهاده شد، در ماه مبارک رمضان نزد خداوند نیز مأجور خواهد بود.

 

 

* حضور شهردار تهران در جمع راهپیمایان روز قدس

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز در راهپیمایی امروز تهران شرکت کرد.

 

زاکانی در راهپیمایی امروز با اقشار مختلف مردم به گفت وگو پرداخت.

 

 

* حضور وزرا و مسئولان در جمع مردم روزه دار تهران

پیمان جبلی رییس سازمان صدا‌وسیما، پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، جواد اوجی وزیر نفت، عین اللهی وزیر بهداشت، اسماعیلی وزیر ارشاد، علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هیات دولت، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور، علی‌اکبر ناطق نوری، سیدمحمود علوی وزیر سابق اطلاعات، حیدر مصلحی وزیر اسبق اطلاعات، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان دیگر هم در راهپیمایی امروز تهران حضور داشتند.

 

جواد اوجی وزیر نفت

 

بهادری جهرمی سخنگوی دولت

 

 

حجت الاسلام ابوترابی در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار فارس گفت: حضور پر افتخار و عزت بخش در روزهایی که با بیماری کرونا مبارزه می کنیم بسیار امید بخش نشاط آور و برای دشمنان یاس آور است.

 

 

* اسلامی: راهپیمایی روز قدس نشان می‌دهد مردم برای عزت اسلام و انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به حضور پرشور مردم در این راهپیمایی اظهار داشت: راهپیمایی امسال روز قدس و حضور پرشور ملت، نشان می‌دهد مردم برای عزت اسلام و انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

وی افزود: مخصوصا در شرایطی که روابط دیپلماتیک برخی کشورهای عربی با رژیم جعلی اسرائیل برقرار شده، این حضور پرشور معنای عمیق تری پیدا می‌کند و نشان می‌دهد مسأله فلسطین فقط مسأله سرزمین و اشغال آن نیست؛ بلکه صهیونیسم فرهنگ و مکتب اسلام ناب محمدی را هدف قرار داده و باید در برابر آن هوشیار بود.

اسلامی همچنین با اشاره به تاثیر این حضور پرشور مردمی در مناسبات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بطور طبیعی هرچقدر این پیوند مردم با آرمان‌های انقلاب و حاکمیت عمیق تر باشد، قدرت بین المللی نظام نیز افزایش خواهد یافت.

 

 

* حجت الاسلام مرتضوی: خون شهدا با آزادی فلسطین به بار خواهد نشست

حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، پیام راهپیمایی روز قدس امسال را اعلام انزجار مجدد از رژیم غاصب صهیونیستی و همبستگی با مردم مظلوم و مقاوم فلسطین خواند و تاکید کرد: وعده خداوند حتمی است و خون شهدا با آزادی فلسطین به بار خواهد نشست.

 

 

محمود احمدی نژاد رئیس دولت نهم و دهم نیز در راهپیمایی امروز حضور داشت.

 

 

* حضور فرماندهان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در راهپیمایی

سردار سلامی فرمانده کل سپاه و سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در راهپیمایی امروز تهران شرکت کردند.

امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش نیز در راهپیمایی حضور داشت.

 

 

سردار اشتری فرمانده کل انتظامی کشور نیز در جمع مردم تهران در راهپیمایی امروز حضور یافت.

 

 

* اسرائیل قطعا ۸۰ سالگی خود را نخواهد دید

سردار علی فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم روز قدس در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: انقلاب اسلامی پیروزی های زیادی را لمس کرده است و انشاالله به زودی فتح فلسطین را جشن خواهد گرفت.

وی افزود: با اسرائیل امروزه معطوف به جبهه ایران نیست بلکه تمام مسلمانان جهان جبهه علیه رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد کرده‌اند تا با این غده سرطانی مبارزه کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این پیام را در روز قدس به سران رژیم صهیونیستی دارم که این رژیم قطعاً ۸۰ سالگی خود را نخواهد دید.

* حضور وزیر امور خارجه، در راهپیمایی روز جهانی قدس

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه هم در راهپیمایی روز جهانی قدس تهران شرکت کرد.

* حضور علی لاریجانی در راهپیمایی

علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی نیز صبح امروز به جمع مردم در راهپیمایی روز قدس پیوست.

 

 

لاریجانی در حاشیه این راهپیمایی با اشاره به حضور گسترده مردم گفت: حضور مردم دارای پیام است کمک به روحیه مردم فلسطین و کمک به حفظ امنیت کل منطقه است.

* حضور وزیر کشور در راهپیمایی

احمد وحیدی وزیر کشور نیز با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس به جمع گسترده مردم پیوست.

 

 

* تابوت آمریکا روی دستان دهه نودی‌ها

جوانان و نوجوانان تهرانی با اقدامی نمادین، مرگ آمریکا را به تصویر کشیدند.

آنها با ساخت تابوتی که روی آن با پرچم آمریکا پوشانده شده بود، به شکست سیاست های آمریکا اشاره کردند.

 

 

* پرچم رژیم صهیونیستی زیر پای راهپیمایان روز قدس در تهران

مردم روزه دار تهران در راهپیمایی امروز با زیرپاگذاشتن و آتش زدن پرچم آمریکا و رژیم کوک کش اسراییل، خشم خود را به سیاست های خصمانه و جنایات آنها نشان دادند.

 

 

* امدادرسانی تکنیسین‌های اورژانس تهران به مردم

تکنیسین‌های اورژانس تهران صبح امروز با حضور در مسیر راهپیمایی به مددجویان و مردم خدمات رسانی کردند.

* بارش نم نم باران رحمت الهی در خیابان های تهران

همزمان با لحظات پایانی راهپیمایی یوم الله قدس، بارش نم نم باران در خیابان های تهران، حال و هوای خاصی را ایجاد کرد.

* حضور دانشجویان و اتباع خارجی مقیم ایران در راهپیمایی

اتباع خارجی کشورهای مختلف امروز در راهپیمایی روز قدس تهران در کنار مردم کشورمان حضور داشتند.

 

* قطعنامه روز قدس| هیچ راه حل نمایشی جایگزین راهبرد قطعی «فلسطین از بحر تا نهر» نمی‌شود

همزمان با راهپیمایی امروز مردم در تهران و سراسر کشور، قطعنامه پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس منتشر شد.

متن کامل این قطعنامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ ( سوره اسرا آیه ۱)

حمد و سپاس بیکران خدای سبحان را که به ما توفیق داد پس از درک لیالی مبارکه قدر و در آستانه عید سعید فطر و جشن پیروزی روزه‌داران بر طاغوت نفس ، با حضور حماسی و قدرتمند در «راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس» با رستاخیز عظیم امت اسلامی در اقصی نقاط جهان همراه و بار دیگر «حمایت از مقاومت عزتمندانه مردم مظلوم و مسلمان فلسطین» را فریاد زده و شکست خط سازش و سرعت گرفتن زوال رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و بیزاری از جبهه سلطه و استکبار و حامیان آن را در معرض جهانیان قرار دهیم.

 

 

در شرایطی که با گذشت ۴۳ سال از ابتکار معجزه گون معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و راهبری های حکیمانه و مدبرانه خلف صالح ایشان مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)  آرمان «آزادی قدس شریف» و «رهایی ملت مظلوم فلسطین» ، رویای صهیونیست‌ها در «تسلط از نیل تا فرات»  و تحقق «خاورمیانه بزرگ» باطل و رژیم جعلی و موقتی صهیونیستی نیز به سرعت در مسیر زوال  قطعی قرار گرفته است؛ ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن شکن روز جهانی قدس که مظهر وحدت اسلامی در حمایت از فلسطین و میدان پشتوانه سازی برای  امنیت ملی ایران عزیز است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی الله اکبر  و خامنه ای رهبر به جهانیان اعلام می‌داریم:

۱- آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین از سلطه رژیم اشغالگر صهیونیستی و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند جهان اسلام دانسته و با محکوم کردن هرگونه سازش و همچنین عادی سازی روابط با اسرائیل غاصب که با بی توجهی به تجارب و خطاهای بزرگ تاریخی گذشته صورت پذیرفته است، را خیانتی غیرقابل بخشش و توطئه‌ای پلید برای تضعیف جبهه مقاومت اسلامی و نابودی آرمان فلسطین مظلوم قلمداد و هر تلاشی را که بخواهد اذهان امت اسلامی از این نقشه شوم را منحرف سازد، تقبیح  می نماییم.

 

 

2- روز قدس و حمایت از ملت فلسطین را پشتوانه امنیت ملی ایران اسلامی و رمز وحدت و اتحاد امت اسلامی برابر توطئه‌های نظام سلطه و استکبار دانسته و ضمن تاکید بر ضرورت تعمیق مقاومت ضد صهیونیستی، و از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهیم با اتخاذ مواضع قاطعانه و عملی، تنها راه حل مسئله فلسطین که بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور و تحقق راهبرد فلسطین فی البحر الی النهر است را مورد حمایت قرارداده و با هرگونه راه‌حل نمایشی جایگزین و ظالمانه مخالفت نمایند.

3- شکست‌های پی‌درپی امریکا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع وهابی در منطقه راهبردی غرب آسیا که توهم شکست ناپذیری ارتش صهیونیستی و نفوذناپذیری امنیتی آن را باطل ساخته است از نشانه‌های افول نظام سلطه و صهیونیسم در منطقه دانسته و بر حمایت قاطع و همه‌جانبه معنوی و موثر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت ضد صهیونیستی به ویژه مجاهدان و رزمندگان غیور فلسطین تاکید می‌کنیم.

4 - با اعلام نفرت و انزجار از سکوت مرگبار مجامع جهانی و نهادهای کاریکاتوری حقوق بشر در قبال نژادپرستی، نسل کشی و جنایات ضد بشری رژیم جعلی صهیونیستی؛ افشای جنایات و خباثتهای این رژیم علیه ملتها به ویژه مردم فلسطین و همچنین جنایات شیطانی آن علیه ملت ایران طی ۶۰ سال اخیر از جمله همکاری در شکل گیری ساواک جهنمی؛ فاجعه خونبار ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ ، ترور شهدای هسته ای و... را از مصادیق جهاد تبیین دانسته و از دستگاه‌ها و نهادهای مسئول این حوزه و همچنین اصحاب رسانه می خواهیم با استفاده از ظرفیتها و فرصتهای موجود نسبت به تبیین سیاهه جنایات رژیم صهیونیستی و چرایی حمایتهای نظام جمهوری اسلامی از انتفاضه و فلسطین به ویژه برای نسل جوان جامعه اسلامی اقدام عاجل و موثر نمایند.

 

 

5- امریکا و نظام فرعونی، مافیایی و تروریستی حاکم بر این کشور را دشمن شماره یک خود دانسته و با محکوم کردن عهدشکنی ها و رفتار استکباری و مزورانه کاخ سفید در مواجهه با حقوق برجامی ایران اسلامی ضمن حمایت از هیئت مذاکره کننده هسته ای کشورمان، لغو همه جانبه تحریم‌ها و راستی آزمایی و حصول اطمینان از تمکین امریکایی‌ها در قبال آن را تنها راه صیانت از حقوق و منافع ملی قلمداد و هرگونه تخطی و غفلت از آن را مذموم و خلاف ملاحظات راهبردی نظام و رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) می دانیم.

6- اقتدار و توانمندی‌های بازدارنده موشکی و نفوذ معنوی و تعیین‌کننده منطقه‌ای ایران مقتدر و سربلند که به یمن مجاهدت‌های اقتدار آمیز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پرچمداری سردار دلها شهید قدس حاج قاسم سلیمانی حاصل شده است را سرمایه راهبردی کشور دانسته و ضمن تاکید بر تداوم راهبرد ظرفیت افزایی دفاعی و بازدارنده، به دشمنان این سرزمین هشدار میدهیم از هرگونه شیطنت و رویاپردازی برای  تضعیف و یا تعرض به این حوزه که خط قرمز ایرانیان است، اجتناب ورزند و خود را هدف پاسخ های قاطعانه، ویرانگر و پشیمان کننده ایران مقتدر قرار ندهند.

 

 

7-  وحدت و وفاق ملی رمز پیروزی و سربلندی ملت ایران برای عبور از بحران ها ، فتنه ها و چالش های تولید شده توسط دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی بوده است؛ با تاکید بر شرایط خطیر و حساس تاریخی امروز کشور و لزوم تعمیق همدلی و هم افزایی ظرفیت ها و فرصت ها برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و فائق آمدن بر جنگ اقتصادی و تحریمی دشمنان و مبارزه قاطع با فساد و گرانی، هرگونه غفلت و کوتاهی در این عرصه را در زمره بازی در زمین دشمن تلقی و با محکومیت قاطع آن، محاکمه و مجازات عوامل و مسببان را خواستاریم.

* سردار سلامی: ۷۴ سال است استکبار، خنجری را در پهلوی جهان اسلام فرو کرده است

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در مراسم روز قدس اظهار داشت: روز جهانی قدس شریف میراث ماندگار حضرت امام خمینی است که در نخستین ماه‌های پیروزی انقلاب شکوهمند خود با ابتکاری اعجاز و حکمتی الهی و بالغه با نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان قدس شریف و فلسطین را از فراموش شدگی، غربت غم انگیز و مظلومیت خارج کرد.

وی ادامه داد: از آن روز تا به امروز سیمای فلسطین هر روز درخشان تر و برجسته تر و جذاب تر در صحنه سیاسی عالم در حال حرکت است و بعد از دوران باشکوه امامت امام راحل مان بیرق حمایت از نهضت فلسطین و مبارزه با استکبار و صهیونیسم به دسترهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام سید علی خامنه ای این نایب امام زمان مان برافراشته ماند و حرکت داده شد.

فرمانده کل سپاه گفت: از آن زمان حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب با ابتکاری در امتداد ابتکار امام خمینی (ره) با تشکیل نیروی قدس سپاه به ایجاد شاکله قدرت و امتداد انقلاب اسلامی در سایر بلاد اسلامی با هدف در تنگنا قرار دادن رژیم صهیونیستی و به اذن خداوند در آینده‌ای نزدیک به حذف این رژیم از جغرافیای سیاسی عالم اهتمام کرد.

وی افزود: ۷۴ سال پیش از سال ۱۹۴۸ میلادی که با توطئه جهانی انگلیسی و بعدها با امتداد این توطئه جهانی از سوی آمریکا نقشه سیاسی جدیدی برای زخم نمودن پیکر جهان اسلام طراحی شد. 

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: به تعبیر نخست وزیر سال‌های اول قرن بیستم انگلستان در آن سال‌ها او گفت همه آبراهه‌های راهبردی جهان در منطقه جهان اسلام واقع شده است و ذخایر زیرزمینی همان جاست و اگر جای پایی در آنجا نداشته باشیم باید قید سیادت و آقایی بر جهان را به هم بزنیم و از سیادت بر عالم چشم‌پوشی کنیم.

وی ادامه داد: اما این عبارت کوتاه، شد فلسفه یک توطئه شوم برای جهان اسلام که مستکبران خنجر به نام رژیم جعلی صهیونیستی را در پهلو و پیکره جهان اسلام فرو بردند تا با ایجاد یک زخم ترمیم ناپذیر و یک سمبل امنیتی و سیاسی که امتداد سیاست‌های غرب در جهان اسلام است بتوانند بر این جغرافیایی از ثروت و موقعیت مسلط شوند و از آن روز تا به امروز سیاست‌های آمریکا، انگلیس و بخشی از کشورهای اروپایی حامی این توطئه بوده است.

وی ادامه داد: وقتی که انقلاب اسلامی ظهور یافت و خورشید امامت امام از افق ایران طلوع کرد، فلسطین حامی قدرتمند پیدا کرد. جهاد در فلسطین زنده شد و امام فرمودند اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود. این فقط یک عبارت ساده نبود بلکه نقطه آغاز یک سیاست بلند و راهبردی قوی و جدی بود. این عبارت به قدرت و واقعیت تبدیل شد و در سطح هدف، آرمان و آرزو باقی نماند به نحوی که از ۷۴ سال پیش به این طرف با معماری آمریکا و مهندسی اروپا و کشورهای مرتجع عرب متحد آمریکا و رژیم صهیونیستی ۳۸ طرح برای حفظ بقای رژیم طراحی کردند.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: وقتی که فلسطینی‌ها در غیبت قدرت هستند نمی‌توان با قطعنامه‌ها و پیمان نامه‌های سازش با ظالمان به امنیت، استقلال، حریت و آزادی رسید. این درس بزرگی است که تاریخ به همه ما داده است و امامان بزرگ انقلاب ما بر این حقیقت مسلم و واضح عالم کاملاً بصیر، حکیم و آگاه هستند که هرگز سازش با ظالم راه زیستن امن و آزاد نیست و هرگز مستکبران راه غلبه به خودشان را به ما نمی‌آموزند.

وی افزود: این منطق، روح جهاد را در فلسطین، لبنان و اقصی نقاط جهان اسلام علیه مستکبران و غاصبان برانگیخت؛ این تفکر که راه سعادت مسلمانان در مقابل مستکبران از مسیر جهاد عبور می‌کند. دشمن زبان شمشیر را خوب می‌فهمند، او به منطق قدرت معتقد است و می‌داند که با قوی شدن می‌توان پیروز شد و به قدرت احترام می‌گذارد و این سررشته نقشه راهی بود که امامان انقلاب ما به خصوص در دوران طولانی امامت و پیشوایی رهبر عظیم الشان ما موجب شکل گیری نقشه راه جدی شد.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: رهبر انقلاب بهترین، قدرتمندترین و مدبرترین فرمانده خود را برای هدایت نهضت مقاومت در جهان اسلام منصوب کرد. پرچمدار مقاومت، حاج قاسم شد که توانست در فاصله‌های زمانی اندکی در اقصی نقاط جهان اسلام جوانان را به جهاد دعوت و آنها را سازماندهی کند و سد مستحکمی در مقابل رژیم صهیونیستی قرار دهد. از آن روز تا به امروز دیگر ارتش صهیونیستی در هیچ جنگی پیروز نشده است. دقت و توجه کنید، قبلاً صهیونیست‌ها بی رحمانه قتل عام می‌کردند اما امروز به نقطه‌ای رسیده‌اند که حتی مجروح شدن یک فلسطینی برای آنها عقوبت فراوانی دارد. 

وی ادامه داد: دیگر فصل آن وقایع غم انگیز برای فلسطین گذشته است و فلسطین از دست‌های خالی عبور کرده و مسلح است و مردانش در میانه میدان آماده نبرد هستند و اسرائیل در حال فروپاشیدن است.

سرلشکر سلامی با خطاب به صهیونسیت‌ها تصریح کرد به شما می گویم، اسرائیلی‌ها سخن من را می‌شنوند و به آنها می گویم شما که فکر می‌کردید لایه‌های ضخیم امنیت می‌تواند امنیتی ترین رژیم عالم را که مانند یک پادگان است از خطر حملات فلسطینی‌های قهرمان نجات دهد. دیدید شهیدان محمد حسین، فتحی حازم و شهید ضیا را که چگونه در قلب سرزمین‌های سال ۱۹۴۸ در یک شب تمام ارتش اسراییل و قوای امنیتی او را شکست دادند.

وی ادامه داد: شما دیدید چگونه کشتی‌هایتان در دریا ضربه می خورد. شما بهتر از من می‌دانید، شما شلیک هزاران راکت نیروهای فلسطینی و ناتوانی گنبد آهنی تان را دیدید و حزب الله را همانند اژدها و شیر مسلط بر شمال سرزمینی که اشغال کردید می‌بینید. شما محاصره در قلب جهان اسلام را حس می‌کنید و در هم شکستگی نظام سیاسی تان و پارگی نظام اجتماعی تان را می‌بینید.

فرمانده کل سپاه با اشاره به افول آمریکا در جهان تأکید کرد: شما می‌بینید که دیگر آمریکا تکیه‌گاه مطمئنی برای شما نیست و کاخ سفید به بیت عنکبوتی تبدیل شده است. بیت الابیض (کاخ سفید) امروز به همراه نظام امنیتی شما یک لانه عنکبوتی است. 

وی افزود: شما می‌بینید آمریکا از افغانستان می‌گریزد و از عراق در حال گریختن است و در حاشیه سیاست‌های منطقه جای دارد و دیگر نمی‌تواند به شما کمک کند و آمریکا برای شما همانند آمبولانسی است که وقتی مریضی می میرد، به فریادش می‌رسد.

سرلشکر سلامی خطاب به صهیونیست‌ها تصریح کرد: سخن را کوتاه می‌کنم و به شما این نکته را می گویم که شرارت‌های خود را خاموش کنید. شما می‌دانید ما اهل عمل و واکنش هستیم. پاسخ‌های ما دردناک است و شرایط را برای اهداف خود فراهم می‌کنیم. ما شما را رها نمی‌کنیم، منتظر باشید؛ پاسخ‌های ما را دیده‌اید. امروز هم می گویم اگر کوچک‌ترین عمل جاهلانه و شرارت آمیز از شما سر برند بهتر از من می‌دانید چه بر سرتان خواهد آمد.

وی در پایان سخنانش خطاب به فلسطینی ها اظهار داشت: به فلسطین قهرمان و عزیز هم می گویم ادامه بدهید؛ نصر الهی با شما است. شما چه در غزه، چه در کرانه، چه در صحن مبارک مسجد الاقصی متحد هستید و مطمئن باشید دشمن شما به سمت اضمحلال و زوال پیش می‌رود و قدرت شما در حال جان گرفتن است. ما همیشه با شما هستیم و فلسطین در قلب ما است. ما امت جهان اسلامیان همگی سرنشینان یک کشتی هستیم و با هم برای مقابله با استکبار جهاد می‌کنیم و جهاد راز سعادت ما است. به اذن خداوند متعال سربلند، موفق و پیروز باشید.

* خطیب جمعه تهران: مردم فلسطین در برابر تبهکارترین انسانها مقاومت می‌کنند

مردم خداجو و روزه دار با پایان راهپیمایی امروز در نماز جمعه عبادی-سیاسی تهران شرکت کردند.

 حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز در دانشگاه تهران، اظهار داشت: فردا روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است و این نام فراموش شدنی نیست و بخشی از هویت ماست و تحریف شدنی هم نیست و خانه ایرانیان است.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم در این ایام از کارگران عزیز سخن نگوییم و آنان را تکریم نکنیم،‌گفت: اگر شکوفایی اقتصاد ما در پرتو تولید است عمود خیمه تولید کارگران هستند و امیدواریم مسئولین و قوای سه گانه و مخصوصا دولت و عموم جامعه ما قدرشناس این قشر عزیز باشند و نسبت به رفع مشکلات و تامین نیازهای اساسی آنان اهتمام داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نام شهید مطهری و نام معلم به هم گره خورده است،‌ گفت: باید امروز از شهید مطهری به عنوان مربی جهاد تبیین نام ببریم چون ایشان الگوی عملی جهاد تبیین است که رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند و شهید مطهری شهید جهاد تبیین است.

حاج علی اکبری افزود:‌ به نظر می‌رسد اگر نگاه به قشر بزرگ و تمدن‌ساز معلم را اصلاح کنیم و این نگاه ارتقا یابد، مواردی مثل معیشت و رتبه بندی معلمان خود بخود حل می‌شود و معطل نگه داشتن این مسائل نشان دهنده نگاه ناشایست و نادرست به این قشر است.

وی تاکید کرد: معلمان عمود و عماد خیمه تربیت در کشورند و باید وزارت آموزش و پرورش راهبردی ترین وزازتخانه جمهوری اسلامی تلقی شود و باید در ارزیابی ها متفاوت به‌ آن نگاه کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در برابر تعهد انقلاب بصیرت ایمانی و غیرت دینی مردم تهران و سراسر میهن اسلام به خاطر حماسه حضورشان در روز جهانی قدس احترام می‌کنیم،‌گفت: رهبر انقلاب و امام (ره) از فلسطین تعبیر به مظلوم مقتدر کردند و فلسطین مظلوم است چون 72سال است این قبله مسلمین و محل معراج پیامبر در چنگال دژخیمان بی هویت قرار گرفته است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فلسطین مظلوم است و مردم عزیزش هفت دهه است در رنج و کشتار و شکنجه وآوارگی و اردوگاه‌نشینی هستند،‌ تصریح کرد: غزه مظلوم به زندان بزرگی در جهان تبدیل شده و سالها از حق زندگی معمولی محروم است و حتی یک صدم از این مظلومیت به تصویر کشیده نشده است.

وی افزود: مردم فلسطین در برابر تبهکارترین انسانها که تاریخ امثال‌ آنان را ندیده مقاومت می کنند و هم باید رنج مقابله با آنان و هم سازش سازشکاران را تحمل کنند.

حاج علی اکبری تاکید کرد: فلسطین مقتدر است چون بعد از 74سال پیش زنده و سربلند است و هویت و اصالت خود را در برابر این رژیم پلید صیانت کرده است و مقتدر است چون در سرزمین های اشغالی که تحت تنظیمات فرهنگی رژیم اشغالگر بوده،‌ توانسته اصالت و ایمان خود را حفظ کند و بین نسلی ادامه دهد و گفتمان مقاومت را در برابر دشمنان از مقاومت با سنگ تا مقاومت با موشک ارتقا بدهد.

وی ادامه داد: فلسطین مقتدر و ایستاده است و عزم خود را بی وقفه برای ازادی همه فلسطین از بحر تا نهر استوار کرده و امروز برای گفتمان مقاومت در فلسطین اجماع وجود دارد.

حاج علی اکبری بیان داشت: یکی از مولفه ای اصلی اقتدار امروز فلسطین علاوه بر ظرفیت درونی این ملت ریشه دار،‌ طلوع خورشید روح‌نواز انقلاب اسلامی در ایران و تاسیس نظام جمهوری اسلامی و بصیرت امام حکیم راحل و امام عزیز حاضر است که توانستند پرچم دفاع از مظلومان و روز قدس را برافراشته کنند و روز قدس یکی از مولفه های اصلی امروز فلسطین است.

وی افزود: اگر «موشه دایان» گفته بود که انقلاب اسلامی زلزله عظیمی است که پس لرزه‌های آن اسرائیل را ویران می‌کند،‌ امروز چنین چیزی را مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: در گذر از این پیچ تاریخی و نظم نوینی که در جهان در حال شکل گیری است،‌ به همت جبهه فراگیر مقاومت هیچ جایی برای رژیم صهیونیستی و صهیونیست‌های خبیث و حامیان پلیدشان در جغرافیای آینده بشریت وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول