اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استولتنبرگ: باید برای جنگ درازمدت در اوکراین آماده باشیم

دبیرکل ناتو گفت، به احتمال زیاد جنگ در اوکراین به درازا خواهد کشید و این اتحاد نظامی باید برای سال‌ها جنگ آماده باشد.

استولتنبرگ: باید برای جنگ درازمدت در اوکراین آماده باشیم

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روز پنجشنبه گفت، این اتحاد نظامی آمادگی دارد تا سال‌ها در درگیری‌های اوکراین از این کشور در برابر روسیه حمایت کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، استولتنبرگ گفت: «باید برای دراز مدت آماده باشیم. کاملاً این احتمال وجود دارد که این جنگ ماه‌ها و سال‌ها به درازا بکشد».

دبیرکل ناتو افزود: «متحدان ناتو در حال آماده شدن برای فراهم کردن حمایت دراز مدت و کمک به اوکراین هستند تااز تجهیزات قدیمی دوران شوروی سابق به سامانه‌ها و تسلیحات جدید ناتو گذر کند».

او درباره عضویت سوئد و فنلاند در ناتو گفت: «اگر فنلاند و سوئد تصمیم بگیرند درخواست خود را ثبت کنند، ما به گرمی از آن‌ها استقبال می‌کنیم و انتظار می‌رود روند آن سریعاً طی شود».

استولتنبرگ گفت، می‌توان تمهیداتی را برای دوره میانی بین ارائه درخواست این دو کشور حوزه اسکاندیناوی و تصویب آن از سوی سی کشور عضو، در نظر گرفت و همکاری‌های نظامی را پیش از این زمان شروع کرد.

اظهارات دبیرکل ناتو در حالی مطرح شده که رئیس جمهور آمریکا امروز اعلام کرده بودجه در نظر گرفته شده برای اوکراین ته کشیده و لایحه بودجه‌ای سی میلیارد دلاری را در این زمینه به کنگره فرستاده است.

کشورهای فنلاند و سوئد در حوزه اسکاندیناوی نیز در موضع بی‌طرف قرار دارند اما در حال فراهم کردن مقدمات عضویت در ناتو هستند.

«پکا هاویستو» وزیر امور خارجه فنلاند روز شنبه گفت که این کشور در ارسال درخواست برای عضویت در پیمان ناتو نباید تاخیر کند. وی که در جریان مصاحبه‌ای این موضوع را مطرح می‌کرد، افزود: «هنوز چه اتفاق بدتری باید روی دهد تا فنلاند ناتو را در نظر بگیرد».

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو نیز چند بار گفته بود که این ائتلاف آماده است تا درخواست سوئد و فنلاند را به محض اینکه ارائه شوند، بپذیرد.

این در حالی است که روسیه چند بار درباره عواقب پیوستن سوئد و فنلاند به سازمان نظامی پیمان آتلانتیک شمالی هشدار داده بود. وزارت خارجه روسیه هشدار داده است که پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو خطر بی ثباتی در شمال اروپا را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول