اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

استاندار اصفهان: در کنترل تورم جزء کارآمدترین استان‌ها بودیم

استاندار اصفهان با حضور چند ساعته در بین دانشجویان و فعالان تشکل‌های دانشجویی به برخی از سوالات و نکات مطرح شده از جمله وضعیت انتصابات استان، توجه به عرصه‌های فرهنگی و گروه‌های جهادی و مسائل اقتصادی پاسخ داد.

استاندار اصفهان: در کنترل تورم جزء کارآمدترین استان‌ها بودیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، استاندار اصفهان در بیست‌وششمین روز از ماه مبارک رمضان مهمان سفره افطار دانشجویان بود و با حضور در جلسه چند ساعته با دانشجویان به سوالات و مطالبات مطرح شده از سوی فعالان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی پاسخ داد.

سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت فعالیت گروه‌های جهادی دانشجویی اظهار کرد: اولین گروه‌های جهادی دانشجویان بودند و اگر برای این موضوع مدلی ارائه کنند، موفق و تاثیرگذار خواهد بود، همچنین در این باره قرارگاهی در استانداری ایجاد شده است. 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص حواشی جلسه افطار ۵ هزار نفری در اتاق بازرگانی گفت: استانی با فعالیت‌های اقتصادی سنگین هستیم و رتبه اول در کشور را داریم، در همین راستا جمعیت زیادی از طریق این بنگاه‌ها ارتزاق می‌کنند و جمعی از فعالان اقتصادی به‌طور سالانه دور هم جمع می‌شوند و در خصوص مسائل‌شان حرف می‌زنند. 

مرتضوی تأکید کرد: پیش از آن جلسه از آن‌ها درباره مسؤولیت‌های اجتماعی پرسیده شد و قرار بر این بود که موضوع جلسه بر اساس همین نکته باشد و چند ساعت هم در خصوص ضرورت فعالیت‌های جهادی و پشتیبانی از کمک‌های مؤمنانه صحبت شد. 

استاندار اصفهان با بیان اینکه گاهی برخی قصد دارند افراد را بی‌اعتبار کنند و این مورد تاوان گوش نکردن به حرف آن‌ها است، گفت: اگر چندین برابر این موضوع هم انجام دهند، انعطافی از من نخواهند دید.

 

 

در کنترل تورم جزء کارآمدترین استان‌ها بودیم

وی در خصوص روند نظارت بر قیمت‌ها اظهار کرد: نظارت‌ها مستمرا در حال انجام است و اگر نمودارها را مشاهده کنیم، شاهدیم نرخ تورم در حال کنترل است هر چند برای خودمان راضی کننده نیست اما در این باره جزء کارآمدترین استان‌ها بودیم. 

مرتضوی پیرامون روند انتصاب مدیران گفت: جایی که انتصابات در دست ما بوده تلاش کردیم بر جوان‌گرایی تاکید داشته باشیم اما برخی مواقع در دست‌ ما نبود و مجبور بودیم به شرایط تن دهیم و در برخی موارد نیز با مقاومت‌ ما تغییرات صورت گرفته است.

استاندار اصفهان پیرامون ارتباط بین استانداری و نمایندگان مجلس بیان داشت: اختلافی با نمایندگان نداریم و تلاش‌ بر این بوده از ظرفیت مجمع نمایندگان بیشتر استفاده کنیم.

وی پیرامون سفر رئیس جمهور به اصفهان اظهار داشت: از حدود ۲ ماه قبل برنامه‌ریزی‌هایی برای سفر رئیس جمهور صورت گرفت و با هماهنگی‌هایی که انجام شد، جلساتی در تهران داشتیم و در بخش‌های مختلف در حال نهایی کردن برخی مصوبات هستیم. 

مرتضوی با تاکید بر اهمیت موضوع ارتباط بین صنعت و دانشگاه، عنوان کرد: در خصوص ارتباط بین صنعت و دانشگاه، بیش‌تر اشکال را از سمت دانشگاه می‌بینم، اگر اتفاقات لازم رخ دهد بسیاری از مسائل حل خواهد شد. 

استاندار اصفهان پیرامون وضعیت فرهنگی اصفهان گفت: در گذشته به موضوعات فرهنگی کم‌تر پرداخته شده اما قرارگاهی در این زمینه تشکیل شد و ذیل مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و دستگاه‌ها برنامه‌های خود را پیش می‌برند؛ از طرفی نیاز است دانشگاه نیز به مسائل فرهنگی جدی‌تر وارد شود.

 

 

دانشگاه‌ها از فعالیت‌های اصیل فرهنگی حمایت کنند

وی با اشاره به بودجه کم فرهنگی دانشگاه‌ها مطرح کرد: انتظار این است در دوره‌ای که نگاه‌های انقلابی حاکم شده، مجموعه دانشگاه‌ها از فعالیت‌های اصیل فرهنگی حمایت کنند چرا که سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های دانشجویی اقدامی مدیرپرور و سرمایه‌گذاری بلندمدت است. 

مرتضوی گفت: در مسائلی مانند موضوعات کشاوری نیاز به اقدامات ترویجی داریم و اگر از سمت دانشجویان طرح عملیاتی داده شود، جهاد کشاورزی را ملزم به حمایت می‌کنیم. 

به گزارش فارس، ابتدای این دیدار چند ساعته نیز جمعی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، به مواردی از جمله اهمیت گروه‌های جهادی دانشجویی، حمایت استانداری از مطالبه‌گری دانشجویان، نظارت بر قیمت‌ها و وضعیت انتصابات، توجه به مناطق کم‌تر برخوردار استان اصفهان، توجه به مسائل زیست‌محیطی و... اشاره کردند.

 

 

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول