اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان خبر داد: نشست نمایندگان ویژه سازمان همکاری اسلامی در جده برای بررسی موضوع فلسطین

وزیر امور خارجه با اشاره به برگزاری نشست نمایندگان ویژه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در جده در هفته آینده به منظور بررسی اوضاع کنونی در فلسطین، نسبت به برای برگزاری نشست وزرای خارجه ابراز امیدواری کرد.

امیرعبداللهیان خبر داد: نشست نمایندگان ویژه سازمان همکاری اسلامی در جده برای بررسی موضوع فلسطین

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (جمعه) نهم اردیبهشت ماه در مراسم راهپیمایی روز قدس شرکت کرد، در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران درباره حضور مردم در این مراسم و تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و هتک حرمت مسجدالاقصی توسط نظامیان صهیونیستی گفت: ما قویا اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجدالاقصی را محکوم می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما برای مقابله با این مسئله در سه هفته گذشته اقدامات دیپلماتیک خیلی فشرده‌ای را داشتیم از دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تا هماهنگی با برخی از وزرای خارجه کشورهای اسلامی خواستیم که نشست اضطراری برگزار شود.

امیرعبداللهیان خبر داد: به همین منظور هفته آینده این نشست در سطح نمایندگان ویژه و سفرای کشورهای اسلامی در جده و در دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: خوشبختانه دیپلمات‌های ما حدود سه ماهی است که در جده در عربستان سعودی نزد سازمان همکاری اسلامی مستقرند و جمهوری اسلامی ایران نیز حضور فعالی خواهد داشت و امیدوارم بتوانیم در سطح وزرای خارجه این نشست را برگزار کنیم.

امیرعبداللهیان یادآور شد: در رایزنی با وزرای خارجه کشورهای اسلامی و غیراسلامی مدافع فلسطین نیز آنها را نسبت به این موضوع حساس کردیم و امیدوارم یک اقدام جدی، ولو پس از ماه مبارک رمضان در این رابطه انجام شود.

* رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضعیت

وی گفت: واقعا امروز مقاومت در بهترین شرایط خودش در منطقه، لبنان و فلسطین قرار دارد و رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضعیت خودش است. صهیونیست‌ها به دنبال این بودند که ایده و خواب آشفته از نیل تا فرات را محقق کنند عملا مقاومت اجازه نداد و شهدای بزرگ مقاومت فلسطینی و لبنانی و اسلامی این اجازه را ندادند و به ویژه جا دارد از سردار شهید سلیمانی عزیز شهید بزرگ قدس و شهید بزرگ مبارزه با تروریسم یاد کنم.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله همه ما در قدس نماز خواهیم خواند.

گفتنی است، روز جهانی قدس مصادف با آخرین جمعه­ ماه مبارک رمضان هر سال، در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ به ابتکار امام خمینی (ره) و در حمایت از ملت و آرمان فلسطین، نامگذاری شد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در مقاله‌ای در روزنامه القدس العربی رژیم صهیونیستی را عامل اصلی ناامنی در منطقه خواند و نوشت: اشغالگران صهیونیست و حامیانش بدانند که اراده مقاومت هرگز متزلزل نمی‌شود و مقاومت اسلامی در اشکال گوناگون در حمایت از مردم فلسطین ادامه می‌یابد. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول