اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

هویت بخشی اجتماعی مترو در دستور کار/ ایجاد اثر هنری با استفاده از اسناد تاریخی

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو تهران گفت: با هدف اجرایی شدن هویت بخشی اجتماعی در مترو، یک اثر هنری تلفیقی با استفاده از اسناد تاریخی مربوط به خلیج فارس رونمایی می‌شود.

هویت بخشی اجتماعی مترو در دستور کار/ ایجاد اثر هنری با استفاده از اسناد تاریخی

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، سید محمد نقیب، سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اهمیت بُعد فرهنگی و اجتماعی ایستگاه های متروی تهران گفت: شبکه متروی تهران از گستردگی جغرافیایی مطلوبی در سطح شهر برخوردار است که البته این ظرفیت همچنان در حال توسعه است. به این ترتیب تردد قابل توجهی را در این شهر زیرزمینی شاهد هستیم که پتانسیل و ظرفیت مساعدی برای فرهنگ سازی بر اساس هویت ایرانی و اسلامی کشور است.

وی افزود: مفاهیم فرهنگی، هنری، اجتماعی و ... گوناگونی وجود دارد که می‌توانیم در قالب های مختلف هنری آن را اجرایی و به مخاطبین انتقال دهیم. به این ترتیب علاوه بر ایجاد زیبایی بصری در ایستگاه های متروی تهران، گام موثری در هویت بخشی اجتماعی مترو برداشته ایم.

نقیب با بیان اینکه توسعه و اجرای بیش از پیش مولفه های فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده ایم، ادامه داد: این مهم، در قالب های مختلف هنری طراحی و اجرا می‌شود. آنچه مورد اهمیت است، معنا و محور ایرانی و اسلامی بودن طرح هایی است که به فراخور در هر یک از ایستگاه‌های مترو تهران نصب می‌‌شود.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه با هدف اجرایی شدن هویت بخشی اجتماعی در متروی تهران، یک اثر هنری تلفیقی با استفاده از اسناد تاریخی مربوط به خلیج فارس، طراحی و در حال اجراست، اظهار داشت: این طرح ساعت ١٥ روز شنبه، ١٠ اردیبهشت سال جاری، مقارن با روز ملی خلیج فارس در ایستگاه اقدسیه متروی تهران، رونمایی می‌شود. این اثر هنری که تلفیقی از هنر تجسمی و موسیقی ایرانی است، نخستین طرح تعاملی با مسافران متروی تهران به شمار می‌رود.

به گفته این مقام مسئول با توجه به اتفاقات اخیر در فضای مجازی و تلاش برخی کشورها برای ایجاد شبهه در اصالت نام خلیج فارس، تلاش شده است که در این طرح، اسناد تاریخی مربوط به اصالت نام خلیج فارس در معرض دید عموم مسافران قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول